Lite om hastigheterna...
Moped klass 2 (allmänt dom gamla typ Drac, Mt5, dt, compakt, m.m...) får framföras i 30km/h utan förarbevis.
Moped klass 1 (nyare mopeder typ skoter och cross modeler) får framföras i 45km/h men dessa är regade fordon och det krävs en förarutbildning för att få köra dom, med andra ord EU-moped.
Epa-Traktor får framföras i 30km/h och har stelt monterad bakaxel.
A-Traktor får framföras i 45km/h, har dubbla vxl-lådor varav dena ena skall vara spärrad som lågväxel. Dessa får ha dämpad bakaxel...
Jag själv bor 200m från en högstadie skola och 50m på andra hållet har jag en liten affär/mack.
Med andra ord är min gata tungt trafikerad av mopeder som sällan kör lagligt utan kan ligga i 50-80km/h strax utanför mitt hus.
Vi har 3 hundar och 4 katter här hemma som vi självklart inte vill se bli skadade så är rättså trötta på dessa idiotkörningar!
Har allvarliga funderingar på att ställam mig 3m innan korsningen här borta med min Blazer och vänta på att någon kör in i mig bara, dom skulle nog skada sig rättså bra men rent ärligt talat så kan de flesta av dom gott ha det så jävla idiotiskt som dom kör!
Eller har ni bättre förslag? Spikmatta kanske?
Mvh