2482
Sök

Ebay Samt Paypal

841 Inlägg
24 december 2011
Trådstartare
Funderar på beställa hem lysen och läpp till bilen från  ebay,skall betala med paypal ,men frågan är då hur säkert är det ?
finns det nån hake  i det hela ? kan dom lura en tro?

210 Inlägg
24 december 2011
Själv har jag bara beställt från USA en gång..
100% säkert är det väl aldrig, men kolla hur mycket beröm och feedback säljer har innan du köper något, ju mer beröm/stjärnor han har, desta säkrare känns det smile

Kolla gärna in mitt Audi A4 Projekt!

SR20 Spirit
335 Inlägg
24 december 2011
paypal funkar klockrent, men säljaren kan du ju se vad han fått för betyg från tidigare köpare osv.

6 632 Inlägg
24 december 2011
Kolla tidigare betyg folk har gett säljaren..där av gå på magkänsla!

De/Dem

3 354 Inlägg
24 december 2011

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

4 822 Inlägg
24 december 2011
har köpt massa grejer på ebay och det har fungerat klockrent varje gång.

du kan ju läsa mer om paypal på deras hemsida https://www.paypal.com/se och här kan du läsa om deras köparskydd som gör att du kan få alla pengarna tillbaka om dom blåser dig https://www.paypal-sverige.se/swe/security.html

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

841 Inlägg
24 december 2011
Trådstartare
ja ha klickat hem då en del till bilen tänkte hur lång tid kan de ta från japan att få hem det då?

6 632 Inlägg
24 december 2011
Går man ner vid kontroll av pris på shipping så brukar det stå.

De/Dem

SR20 Spirit
335 Inlägg
25 december 2011
dadooo skrev:
ja ha klickat hem då en del till bilen tänkte hur lång tid kan de ta från japan att få hem det då?

tänk på att de blir tull på grejer från länder utanför EU!

4 822 Inlägg
25 december 2011
LazyStance skrev:
dadooo skrev:

tänk på att de blir tull på grejer från länder utanför EU!

japp, om man har otur så åker man på tull och moms. när jag köpte ny koppling till min subaru ifrån usa för några veckor sedan så slapp jag det smile

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

SR20 Spirit
335 Inlägg
25 december 2011
jag fick betala 80kr i tullavgift för ett rattnav från HKB Japan

841 Inlägg
27 december 2011
Trådstartare
men asså vart står det om man måste betala tull o de ?  eller blir de att betala när man får hem grejorna ? för ja beställde en läpp till bilen från japan

841 Inlägg
27 december 2011
Trådstartare
ja ha ju betalat frak o de som de stod +19dollar e det de ni menar eller?

12 086 Inlägg
27 december 2011
Om du får betala tull så kommer oftast paketet med efterkravsavgift. Då har alltså tullen skickat det vidare och du måste betala moms, tull och administrationsavgift när du hämtar ut paketet.

Ibland om det är större paket kan tullen sitta på varan tills du betalt, och dom tar gärna ut avgifter för lagerhållning.

Du betalar alltså inte tull och moms när du betalar för varan på internet.

841 Inlägg
27 december 2011
Trådstartare
när dom sitter på varan som du sa, kommer de hem nått då eller hur faskien bli det då

Saabifierad
2 031 Inlägg
29 december 2011
Paypal fungerar bra tills om du råkar bli spärrad, då blir det intressant då du inte kan ta kontakt med paypal utan måste göra som de säger plus att du måste ha ett Visakort.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

841 Inlägg
30 december 2011
Trådstartare
o fan , ja råkade ju beställa 2 av samma skit men ha inte betalat 1 men har mailat säljaren han skrev  oroa dig inte om detta e första gången elelr nått ,

men ebay skickade medelande att mitt konto kan spärras om ja inte betalar elle nått innan 1 januari

841 Inlägg
30 december 2011
Trådstartare
i saw i maybe ordered 2 front lips but if you can take one away because i just want 1

SVAR: Dear Sir,

Thank you very much for your enquiry and order.
For the duplicate order, It is ok, we can cancel the order, but we need to file the unpaid strike in order to claim the ebay relisting fee, please do not worry since it will not affect your ebay account if this is first time you receive the strike. Thanks.

841 Inlägg
30 december 2011
Trådstartare
men sen skickade ebay

We have opened an unpaid item case for VOLKSWAGEN 09-12 GOLF6 GOLF 6 VI MK6 PU BODY KIT FRONT LIP CANARDS.
If payment isn't received by 02-Jan-12, the seller may withdraw from the contract and you would no longer be entitled to receive this item. Additionally, an unpaid item may be recorded on your account, which could lead to your account being suspended.

If you've paid and believe payment should have been received by now, please contact Customer Support.

VAD BÖR JAG GÖRA ??

6 632 Inlägg
30 december 2011
dadooo skrev:
i saw i maybe ordered 2 front lips but if you can take one away because i just want 1

SVAR: Dear Sir,

Thank you very much for your enquiry and order.
For the duplicate order, It is ok, we can cancel the order, but we need to file the unpaid strike in order to claim the ebay relisting fee, please do not worry since it will not affect your ebay account if this is first time you receive the strike. Thanks.

Ta bild och maila ebay om det (Detta meddelande) så löser det sig..

De/Dem

Sök