4660
Sök

Luktar bränt gummi framhjul

249 Inlägg
25 december 2011
Trådstartare
Vad kan de bero på om främre däck luktar bränt gummi när man kört med bilen ett tag ?
Handbroms eller inget är i. Vad kan vara felet ? Och så låter det lite smått från däcken när den rullar.

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
25 december 2011
nakti skrev:
Vad kan de bero på om främre däck luktar bränt gummi när man kört med bilen ett tag ?
Handbroms eller inget är i. Vad kan vara felet ? Och så låter det lite smått från däcken när den rullar.

Låter ju som att du skulle ha en riktigt kass framvagnsinställning.
Har du kört på något? Trottoarkant? Bromsat hårt över ett farthinder eller i ett potthål? Sånt kan sabba framvagnen.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

1 313 Inlägg
25 december 2011
Framfjädern som hoppat ur och ligger och skaver mot däcket?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

249 Inlägg
25 december 2011
Trådstartare
marwin_of_sweden skrev:
nakti skrev:

Har du kört på något? Trottoarkant? Bromsat hårt över ett farthinder eller i ett potthål? Sånt kan sabba framvagnen.

Hej jo framvagnen är konstig och ska på justering nästa vecka. Men att det luktar bränt och låter när bilen rullar kan de ha med framvagnen o göra ?, hade framvagns fel med sommardäcken men det lät inget och luktade inget.

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
25 december 2011
nakti skrev:
marwin_of_sweden skrev:
nakti skrev:

Hej jo framvagnen är konstig och ska på justering nästa vecka. Men att det luktar bränt och låter när bilen rullar kan de ha med framvagnen o göra ?, hade framvagns fel med sommardäcken men det lät inget och luktade inget.

Om den är riktigt kass kan det ju bli så, men då ska inställningen nästan va så kass att du ser det med blotta ögat. Har du hissat upp bilen och rullat på hjulen o kollat så dom går fritt?

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

Evildan
25 december 2011
Bilen är så sänkt att den ev större diametern på vinterhjulen gör att dom skaver emot något, tallrik, innerskärm?
En innerskärm som trillat ned och ligger emot däcket?
Prova att rulla bilen med handkraft på en plan yta och hör var ljudet kommer ifrån?
Lyfter du upp bilen ökar ev avståndet mellan däck och vad det kan tänkas skrapa emot och du hittar inget fel.

249 Inlägg
25 december 2011
Trådstartare
Hmm låter bra ska ta kolla upp det smile tack för era svar, återkommer om jag hittar något fel, framvagnen är inte så mycket fel men lite bara.

Isoleringsplåtslagare
173 Inlägg
25 december 2011
hjullager

249 Inlägg
25 december 2011
Trådstartare
Ena bakdäcket va inte fritt utan den va "tajt" så får se nu smile Tack för alla svar, jo kan också vara kullager då de fortfarande låter lite hmm

72 Inlägg
25 december 2011
Kan också vara däcken, kvaliten på gummit kanske inte klarar över nollgradigt, råkade ut för samma sak med min golf 4 - luktade alltid bränt gummi men hade inga problem förrutom kompisar som trodde jag körde stenhårt med den...smile

249 Inlägg
25 december 2011
Trådstartare
IROC-Z4EVER skrev:
Kan också vara däcken, kvaliten på gummit kanske inte klarar över nollgradigt, råkade ut för samma sak med min golf 4 - luktade alltid bränt gummi men hade inga problem förrutom kompisar som trodde jag körde stenhårt med den...smile

Hmm kan vara faktiskt då mina sommardäck inte låter.

Sök