2528
Sök

Saab 9-5 problem

749 Inlägg
26 december 2011
Låter inte som det är fel på varken vevaxellägesgivare eller bränslepump.
Verkar va nåt strömförsörningsproblem.
Laddar generatorn?

Dagby
27 december 2011
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Dagby skrev:
Aern skrev:
Resultat av att ladda batteriet?

Jag har lite över 12v, vid belastning går det ner till 11.80v så det borde väl vara godkänt.

På vilket sätt belastade du batteriet?

Mätning när nyckeln vrids till startläge är det bästa sättet att belasta om man vill veta skicket på batteriet, om man nu inte har tillgång till en riktig belastningsmätare. smile

Jag startade allt som går på ström och vred på nyckeln

Dagby
27 december 2011
Trådstartare
ascona-tic skrev:
Testa att koppla bort tändkasetten! det kan bli kortis i den och då drar kassetten all ström. Testa med startkablar för att utesluta batteri.

Okej ska prova att koppla bort den, ska den starta utan den? smile
Har bytt till ett annat batteri och testat men det blev inte bättre

Dagby
27 december 2011
Trådstartare
Bjornn skrev:
Låter inte som det är fel på varken vevaxellägesgivare eller bränslepump.
Verkar va nåt strömförsörningsproblem.
Laddar generatorn?

Håller med dig men eftersom jag har laddat batteriet och även testat med annat batteri så borde den ju startat.

Har fått förslag om att koppla bort uttaget för släp..

Dagby
28 december 2011
Trådstartare
Koppla bort uttaget hjälpte inte.
Har fått reda på att det kan bli så här om kontakten till tändningslåset glappar... Ska börja ta isär nu så får jag se

Dagby
28 december 2011
Trådstartare
Dagby skrev:
Koppla bort uttaget hjälpte inte.
Har fått reda på att det kan bli så här om kontakten till tändningslåset (Tändlåskontaken)glappar... Ska börja ta isär nu så får jag se

Dagby
29 december 2011
Trådstartare
Nu står det i SID en  att nyckeln inte är accepterad. Den startar och går bra nu om man trycker på lås upp när nyckeln sitter i tändningsläget. Ska man lämna in den till Saab så dom programmerar om eller är det någon del som är trasig?

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
29 december 2011
Dagby skrev:
Nu står det i SID en  att nyckeln inte är accepterad. Den startar och går bra nu om man trycker på lås upp när nyckeln sitter i tändningsläget. Ska man lämna in den till Saab så dom programmerar om eller är det någon del som är trasig?

bytte du hela låset?

annars kolla så avläsaren sitter inkopplad så du inte glömde det när du hade isär allt smile

Kör fort så hinner inget hända...

Dagby
29 december 2011
Trådstartare
Growe skrev:
Dagby skrev:

bytte du hela låset?

annars kolla så avläsaren sitter inkopplad så du inte glömde det när du hade isär allt smile

Har inte bytt något än. Men tack ändå

Sök