Får bli en tråkig uppdatering idag för att visa att det inte står helt stilla..
Fick hem alla delarna från TTR Motorsport och var lika ivrig som en 5åring på julafton för att skruva ihop motorn. Började bra, alla lagerspel var OK, kolvringarna hade rätt vinklar, lopen var i rätt dimension osv..
När det var dags att sätta i kolvarna tog de slut.. Första kolven gick i perfekt, men när det var dags för kolv nr 2 gick det inte som väntat.... tryckte ihop kolvringarna med min feltema kolvringskompressor och tryckte i kolven, gick lite trögt, så jag tryckte på lite hårdare vilket jag inte skulle ha gjort.. Tog upp kolven igen och såg att en liten bit av mittenringen hade gått av
som innan är det bara o bita i de sura äpplet och skruva vidare! väntar bara på kolvringssatsen som ska komma i början på nästa vecka, sen lär det förhoppningsvis inte ta lång tid innan bilen är ute på vägarna igen
Tröttnade på att vänta, så sprang ut och rensade bilen på så mycket inredning som jag kunde hitta, nu väntar lite slip och spackling sen kommer bilen synas i en ny nyans
förhoppningsvis innan motorn åker i så jag slipper hålla på med lackning och motorjobb samtidigt
Tog studenten i onsdags, så är numera arbetslös så kommer jobba konstant med bilen tills den är "färdig"
Allt för idag
/Mattias
Bonusbild på vårt flak.. fick inte ha min lilla hörna i fred
haha!