Sprang ut i garaget igår och fick toppen urlyft och det var verkligen ingen rolig syn man fick.. Avgasventilerna var bara att kasta i direkt.. Den ena var det hål på och den andra var helt skev. Vet inte varför, men cylinder 3 förbränner inte lika bra som dom andra cylindrarna. Bara ut och kolla om alla spridarkontakter/tändspolkontakter får lika mycket spänning. Hann inte ta så många bilder, så det får duga med 2
Sjuk skillnad i förbränningen..
Fint ska de va!
Blir bara att bita i det sura äpplet och beställa nya delar och försöka få ihop den tills nästa lördag! /Mattias
Tjena! Beställde lite delar från japtuning i söndags och dom sa att det skulle ta ca 1-2 veckor att ta hem avgasventiler, så nu har jag bestämt mig för att göra klart utsidan av bilen innan toppen åker i igen! Var även ute en sväng i garaget och passade in mina sidokjolar någorlunda idag.
Sidokjolen ditsatt för att se var det behövs lite moddning
Kapad i bakkant för att inte dörren ska ta i
Var tvungen att se hur det skulle se ut utan spacers, haha!
Förarsidan efter kapning osv.. ska trycka in det som sticker ut med lim när det är lackat och klart
Det var allt för idag, kommer mer i veckan /Mattias
Dags för en update tycker jag.. :p Motivationen har gått upp och ner många gånger nu, men nu har jag gett mig fan på att den ska bli klar! Har dock inte hänt så mycket, men det ska det självklart bli ändring på
Här kommer lite bilder på arbetet som hänt Först slipades dom 2 nya ventilerna in
Sen monterades 2st avgaskammar
Sen ett litet försök till att höja motivationen igen Grundlack på
Första lagret lagt
Lager nr 2 lagt
Fräschade även till kamdrevskåpan
Slutligen en näst intill färdig motor inför säsong 2012, fattas lite skruvar, slangar och vattenpumps skivan
Hyfsat nöjd hittills iallafall, fortsätter med bilen imorgon.. ska även försöka att uppdatera lite oftare :p /Mattias
Tjena! I förra veckan startades motorn och den gick hur bra som helst i motorn förutom att den knappt hade någon tomgång till en början som sedan fixades till och att tändningen stod åt helvete fel. När jag skulle ut och testa den så gick det mindre bra.. fick aldrig upp något laddtryck och bilen misständer på höga varv. sen rök även bilen något enormt, så jag kände lite på turbon och där var inget litet glapp! både axiellt och radiellt.. var nästan så man kunde höra glappet till kina, haha :p sen stod det stilla i ett par dagar eftersom jag inte vågade köra mer med bilen eftersom jag inte orkar med ett till ras just nu (hittade flisor i oljan och i turbon). Var iväg och köpte en turbo av timy i lördags, en gt2871r.. perfekt till mina 444cc spridare och min z32 lmm har inte blivit så många bilder, men här är dom som finns iallafall
Följde med en polare till skroten och hittade ett par bmw blinkers som passar rakt i mina stora blinkershål i framskärmarna blir andra blinkers senare, just nu är dom inte prio ett
Blev lite meck idag också.. gick både bra och dåligt :p Medan farsan tog med sig turbon till hans jobb för att fixa nya banjokopplingar till vattenanslutningarna bytte jag spridare. När han kom hem med turbon skruvade jag på grenröret samt alla slangar.. när jag skulle montera turbon tog jag av motorfästet på högersidan och höjde upp motorn lite för att inte skava emot något, sen när jag skulle släppa ner motorn igen märkte jag att motorfästet på andra sidan inte var helt, så jag skruvade av det och såg att det var i 2 delar.. Nu är nya apex motorfästen beställda från japtuning och jag hoppas på att få dom asap då jag har rasat bakaxeln på min bruksbil :p
Dagens bilder kanske inte är dom bästa, men bättre de än inga alls!
444cc spridarna monterade för den andra gången :p
Turbon färdig att monteras
Ett 2delat motorfäste
Nästa update kommer så fort motorfästena har landat /Mattias
Intressant detta med ytterligare en breddad s13 i mitt tycke kan det inte finnas för många. Din verkar vara i fint skick från början. Hoppas det löser sig med turbon.
Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.