2928
Sök

Mer ljud i min Kicker 11PT10?

194 Inlägg
28 december 2011
Trådstartare
Hej!

Har en Bmw 330xia -06 och ville ha lite mer skjuta i min ljud. De sitter bmw's professional ljud i den med 2st 8" basar under framstolarna.

Jag läste lite att de var svårt att hitta någon remote till steget från originalstereon. Så jag köpte en Kicker 11PT10 från blekinge som tar remote via högnivå som jag snodde av originalsteget. Men är mycket onöjd, den spelar knappt märkbart när jag sitter i framsätet...

När jag ställer upp basen på steron så höjer den ju basen i alla högtalare så de blir inte så bra då. Och kör allt på full streta på baslådan.

I min förra 850 hade jag nån hertzbas och något mds steg och den spelade ju uta bara helvete för knappt halva priset av den här lådan.. Vet att man inte kan få riktigt bra bas ur en sån här låda jämfört med en vanlig passiv låda med valfritt steg, men de här var ju knappt märkbart från original..

Kan jag pilla på ett vanligt steg på lådan och få lite bättre tryck i den? Gäller dock att hitta en remote till det steget bara.

Edit: Har en högnivå --> lågniva omvandlare ditsatt också, så har lågniva men ingen remote bara

/Max
Senast redigerat av max_k (28 december 2011)

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
28 december 2011
Det är en sedan eller hur? Och jag antar att du har stoppat denna i skuffen? Ljudet är då helt blockerat I jämförelse med 855. Blir i princip aldrig bra med en färdig aktiv låda i en sedan.

194 Inlägg
28 december 2011
Trådstartare
Nej , de är en E91, så de är en kombi och helt öppet till bagaget smile

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
28 december 2011
Okej! Men då kan du ha tagit en högnivåkabel som har ett HPF över sig så att den delar bort de djupare basfrekvenserna. Har inte det ljudsystemet någon lågnivåutgång? Kan inte vara alltförsvårt att hitta en remote. Bara ta från tändningen. Vad har du för omvandlare, och vilken sida har du tagit ifrån? Höger eller vänster kanal?

194 Inlägg
28 december 2011
Trådstartare
Har tagit från en av de basarna under stolarna, så de är LPF som kommer in till steget. Men steget ska ju ändå omvandla till LPF.. Jag vet inte vad det är för omvandlare, men jag använder den inte just nu eftersom steget endast har Högnivåingångar. Men tänkte om jag ska sätta dit ett annat slutsteg så har jag lågnivå tillgängligt.

Kommer inte ihåg vilken sida om de var höger eller vänster tyvärr, men spelar det någon roll?

Har ett äldre blaupunkt steg liggandes, tänkte om jag kunde skruva det på lådan och dra lågnivå, ström och jord till de bara. Sen dra ut kabel från basen till det steget istället smile

Här hittade jag angådende remoteproblemet:

http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=4422
Senast redigerat av max_k (28 december 2011)

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
28 december 2011
Jag vet inte vad för basar som sitter under stolarna, men det kan ju vara midbasar och då kan de fortfarande vara delade över subfrekvenserna. Om detta stämmer vet jag dock inte. Som sagt, finns det ingen lågnivå ur ljudsystemet original?

194 Inlägg
28 december 2011
Trådstartare
Nope, de sitter ingen lågnivå ur originalstereon... Men har ju ändå delningsfilter på basen, har ställt ner den nästan så djupt den kan spela, och då spelar de inte så högt.. Om jag ställer upp den så den spelar högre upp i registret så låter den högre, men knappast som en bas...

Sök