TT-Avant skrev:
stoltosmart skrev:
Ekis! skrev:
Nja grabben jag är inne på deras linje oxå..
Du har inte rätt kunskap, men däremot så anser jag att då bör man lära ut och bemöta dig med riktig kunskap..
Däremot så bör även Du! oxå då bemöta dom med respekt och ta till dig kunskapen..
jo försökte men istället för att rätta mig börja de idiotförklara mig jag vet att jag inte kan allt o därav att jag tröttande på dom rätt snabbt, dom kan jo sga vad som är fel med att ställa in allt max på ett steg, det gjorde de de kan gå sönder, men förklara detta jar ett stag 800 watt max o baslådan jag har ska klara 1600 watt max då kan man välk inte spela sönder nåt eller?? och var hitttar man info om hur man ska ställa in steget rätt?
Nu rättar ja dej ist. Du spelar lättare sönder saker med för LITE effekt en för mycke.
Att det kunde ge 800W max har dock ingen betydelse. Man ska gå efter RMS effekten, men detta blir heller inte helt rätt då RMS mäts lite olika beroende på vem som mäter.
När den gav 800W max, så vet man itne vad den hade för dist, eller om det exakt efter uppmätta värdet kanske brann upp?
Men kort och gott...för mycke effekt tar ofta inte sönder en bas, för lite gör det.
okej den ger 800 watt rms o baslådan jag har nu ska klara 550 watt rms, men detta visste jag redan om att för lite kan skada så det har jag sett till att jag inte har
Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.