4259
Sök

Slutseg i golf 4

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
5 januari 2012
TT-Avant skrev:
Lonefox skrev:
elfar4 skrev:

Människor är olika. Jag börjar billigt och jobbar mig uppåt. För en som är van vid dåligt ljud är mutantsteget och de ovannämnda högtalarna en klar uppgradering, eller har jag fel? Din kommentar är alltså överflödig.

Jag kan lugnt säga att om jag hade sparat ihop till BRA kvalitétsgrejer från börjar så hade jag i slutänden sparat ett antal sköna tusenlappar......exakt hur mkt kan jag i dagsläget inte exakt säga, men då jag räknat samman mina kvitton sedan 1995 så ligger jag på TOTALT över 150K som jag köpt bilstereo för under årens lopp...
Bara för att jag började billigt och "jobbade" mig uppåt......det kanske sätter lite perspektiv på det hela.

Kan man göra, men man kan oxå tänka sig såhär:Hur eller vad hade du då idag haft för erfarenhet jämfört med va du har idag? wink

Det är sant.....men hade jag gått på bättre grejer hade jag kunnat haft dem en längre tid och byggt om oftare om man ser till pengarna som är lagda även på matrial.

Hur man än vänder och vrider på det så tjänar man olika saker oavsett vilken väg man väljer då man kan göra saker på lika många olika sätt som det finns människor wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

6 851 Inlägg
5 januari 2012
Lonefox skrev:
TT-Avant skrev:
Lonefox skrev:

Jag kan lugnt säga att om jag hade sparat ihop till BRA kvalitétsgrejer från börjar så hade jag i slutänden sparat ett antal sköna tusenlappar......exakt hur mkt kan jag i dagsläget inte exakt säga, men då jag räknat samman mina kvitton sedan 1995 så ligger jag på TOTALT över 150K som jag köpt bilstereo för under årens lopp...
Bara för att jag började billigt och "jobbade" mig uppåt......det kanske sätter lite perspektiv på det hela.

Kan man göra, men man kan oxå tänka sig såhär:Hur eller vad hade du då idag haft för erfarenhet jämfört med va du har idag? wink

Det är sant.....men hade jag gått på bättre grejer hade jag kunnat haft dem en längre tid och byggt om oftare om man ser till pengarna som är lagda även på matrial.

Hur man än vänder och vrider på det så tjänar man olika saker oavsett vilken väg man väljer då man kan göra saker på lika många olika sätt som det finns människor wink

Men då kanske du inte riktigt viste att det va just bätttre saker wink

Men exakt, det ja ville få sagt med det va, man ska börja i någon ända.
Själv vågar ja inte fundera på hur mycke man ha plöjt ner under åren, men kan nog säga att det är nog som Lonefox skriver 150k +
Men själv ser jag det som utbildning till jobb wink

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
5 januari 2012
TT-Avant skrev:
Lonefox skrev:
TT-Avant skrev:

Men då kanske du inte riktigt viste att det va just bätttre saker wink

Men exakt, det ja ville få sagt med det va, man ska börja i någon ända.
Själv vågar ja inte fundera på hur mycke man ha plöjt ner under åren, men kan nog säga att det är nog som Lonefox skriver 150k +
Men själv ser jag det som utbildning till jobb wink

Själv ser jag det som en passion......då slutar man ändå att räkna wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

24 Inlägg
5 januari 2012
Trådstartare
Andrebergman skrev:
elfar4 skrev:
Andrebergman skrev:
Säger det igen, spara pengar och köp bättre. För eller senare kommer du ändå att vilja uppgradera dig. Fattar fan inte varför folk ska köpa billigskit..

Människor är olika. Jag börjar billigt och jobbar mig uppåt. För en som är van vid dåligt ljud är mutantsteget och de ovannämnda högtalarna en klar uppgradering, eller har jag fel? Din kommentar är alltså överflödig.

Om man har råd att köpa en Golf från 2003 så bör man ha råd att lägga några extra hundralappar på ett par bättre högtalare. Det lönar sig ekonomiskt i slutändan, din kommentar är alltså totalt onödig i mina ögon.

Hela din närvaro i tråden är onödig. Eftersom det du säger redan sagts i tråden blir du i mina ögon en i raden av gnälliga billjudsfanatiker som i princip bara vill framhäva sig själva. En kvalificerad gissning är att du byggt in ett avancerat och dyrt system i din bil, right? Bra för dig. Jag skulle kunna argumentera för att pengarna du lagt på att bygga in ett dyrt ljudsystem skulle kunna ha gått till annat, men jag antar att du är klok nog för att själv ha övervägt dina prioriteringar innan du lagt pengar på ljudsystemet.

Jag vill ha så bra högtalare som möjligt till min Golf 4a för runt 1000 kr som passar bra till mitt billiga mutantsteg och passar storleksmässigt till bilen. Har du förslag på det så varsågod annars stfu.

16 197 Inlägg
5 januari 2012
du kan välja typ vilket kit du vill i den prisklassen då de flesta e snarlika, de som skiljer är ju karaktären på ljudet å de e ju bara DU själv som vet hur du vill att de ska låta..

http://dbakuten.se/detail-item_id-318971   där har du ett exempel på ett vettigt kit.. dock måste du köpa högtalaradaptrar till bilen om du nu inte e händig å kan bygga ett par själv.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

24 Inlägg
5 januari 2012
Trådstartare
evilaudio skrev:
du kan välja typ vilket kit du vill i den prisklassen då de flesta e snarlika, de som skiljer är ju karaktären på ljudet å de e ju bara DU själv som vet hur du vill att de ska låta..

http://dbakuten.se/detail-item_id-318971   där har du ett exempel på ett vettigt kit.. dock måste du köpa högtalaradaptrar till bilen om du nu inte e händig å kan bygga ett par själv.

Behöver jag adaptrar?. Läste att 6.5 högtalare passar för golf 4?

16 197 Inlägg
5 januari 2012
elfar4 skrev:
evilaudio skrev:

Behöver jag adaptrar?. Läste att 6.5 högtalare passar för golf 4?

jo de sitter 6.5" i golf 4 men tar du bort orginalhögtalarna så å monterar nya utan adapter så kommer dom komma för långt in i dörren.

orginalhögtalarna har liksom den adaptern "ihop byggd" med högtalaren.

6 851 Inlägg
5 januari 2012
i den golfen så kan man, om man är lite våldsam mot orginal högtalarna, använda orginal plastbit. Men räkna inte med att org. högtalare någonsin kommer funka igen wink

16 197 Inlägg
5 januari 2012
TT-Avant skrev:
i den golfen så kan man, om man är lite våldsam mot orginal högtalarna, använda orginal plastbit. Men räkna inte med att org. högtalare någonsin kommer funka igen wink

jo de vet jag oxå att man kan dock om man inte e så händig så e de inte lika lätt ;P

24 Inlägg
5 januari 2012
Trådstartare
Aha, kan testa det. Om det inte funkar så får jag köpa adaptrarna! behöver diskanten adapter med?

24 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare
tack för er hjälp, verkligen!

16 197 Inlägg
6 januari 2012
elfar4 skrev:
Aha, kan testa det. Om det inte funkar så får jag köpa adaptrarna! behöver diskanten adapter med?

nope de behöver dom inte.    dom limmar man enklast fast från insidan.

24 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare

16 197 Inlägg
6 januari 2012
har inte hört b2kitet så ja kan tyvär inte uttala mig om de.

6 851 Inlägg
6 januari 2012
ska göra det lite värre igen..Magnat Dark Power 216. låter mycke bra för pengarna.

16 197 Inlägg
6 januari 2012
http://dbakuten.se/detail-item_id-318985

annars har du ju de där kitet som e nersatt i pris VÄLDIGT mycke.

6 851 Inlägg
6 januari 2012
evilaudio skrev:
http://dbakuten.se/detail-item_id-318985

annars har du ju de där kitet som e nersatt i pris VÄLDIGT mycke.

Men hur funkar Mutant steget till det kittet? wink

16 197 Inlägg
6 januari 2012
ingen som helst aning om ja ska va helt ärlig..   men man får ett vettigt kit för småpengar smile

va ja vet så har inte ens MDS själva sålt dessa... hehe

24 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare
nu har jag fått tre förslag och min beslutsångest är i en kritisk nivå... hjälp mig!

6 851 Inlägg
6 januari 2012
Tre? minst fyra har du ju fått..haha

Sök