1997
Sök

Marcus Tyska Audi 80 Avant

Avstängd
1 714 Inlägg
12 januari 2012
Tyskstuk blir det nog inte..

Det ser dock ut att vara på stadig väg mot vad jag och mina vänner kallar för "svenskstuk".

1 335 Inlägg
12 januari 2012
Dedär ha man aldrig sett på en bruksbil smile du måste ju fixa mer!

B5 #001

173 Inlägg
12 januari 2012
Trådstartare
Emilius skrev:

Det ser dock ut att vara på stadig väg mot vad jag och mina vänner kallar för "svenskstuk".

Jo har själv tänkt på de, för "riktigt" tyskstuk är ju bara stance och grymt cleant, men det stuket jag tänker köra på är väl mer den svenska tolkningen av rat/tyskstuket.

Projeksemster!
Nytt kommer när orken och motovationen är tillbaka! :)

173 Inlägg
12 januari 2012
Trådstartare
F-Tar skrev:
Dedär ha man aldrig sett på en bruksbil smile du måste ju fixa mer!

Kommer mer, ska fylla ut mer på bagaget och höger framskärm smile

Projeksemster!

1 335 Inlägg
1 271 Inlägg
13 januari 2012
om du bara får till höjden å rätt hjul så är du hemma big_smile

173 Inlägg
13 januari 2012
Trådstartare
-stoffe- skrev:

jag jobbar på de smile

Projeksemster!

1 271 Inlägg
13 januari 2012
Diz3 skrev:
-stoffe- skrev:

jag jobbar på de smile

bra big_smile gör bar som jag med fjädrar visst är lite stötigt men de är utseende man vill åt tongue om du inte typ har pengar att lägga på coils för dom är inte billiga te dom där har jag för mig

173 Inlägg
13 januari 2012
Trådstartare
-stoffe- skrev:
Diz3 skrev:
-stoffe- skrev:

jag jobbar på de smile

bra big_smile gör bar som jag med fjädrar visst är lite stötigt men de är utseende man vill åt tongue om du inte typ har pengar att lägga på coils för dom är inte billiga te dom där har jag för mig

vad har du gjort med fjädrarna? tongue

Projeksemster!

1 271 Inlägg
13 januari 2012
Diz3 skrev:
-stoffe- skrev:
Diz3 skrev:
jag jobbar på de smile

har från en vw lt vilket betyder att dom är 2cm tjocka så jag kan köra med 2cm fjädrign väg utan att de slår igenom

https://www1.garaget.org/gallery/images/93/92157/92157-7532183149a3e11a5194bd2c2465ebaa.jpg
Senast redigerat av -stoffe- (13 januari 2012)

Gör saker för pengar
75 Inlägg
13 januari 2012
det där är ju lagom med fjädring:)

1 271 Inlägg
13 januari 2012
favete skrev:
det där är ju lagom med fjädring:)

Precis helt lagom big_smile

173 Inlägg
13 januari 2012
Trådstartare
-stoffe- skrev:
Diz3 skrev:
-stoffe- skrev:

har från en vw lt vilket betyder att dom är 2cm tjocka så jag kan köra med 2cm fjädrign väg utan att de slår igenom

http://www1.garaget.org/gallery/images/93/92157/92157-7532183149a3e11a5194bd2c2465ebaa.jpg

men hur får jag det att passa på audin? tongue

Projeksemster!

1 271 Inlägg
14 januari 2012
Diz3 skrev:
-stoffe- skrev:
Diz3 skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/images/93/92157/92157-7532183149a3e11a5194bd2c2465ebaa.jpg

får hitta ett bar fjädrar från en tyngre bil som sitter hyfsat å antigen korta ner stötdämparen eller sätta fast med klamer som jag gjort för att åka utan klamer är juh lite lagom farligt

173 Inlägg
16 januari 2012
Trådstartare
-stoffe- skrev:
Diz3 skrev:
-stoffe- skrev:

får hitta ett bar fjädrar från en tyngre bil som sitter hyfsat å antigen korta ner stötdämparen eller sätta fast med klamer som jag gjort för att åka utan klamer är juh lite lagom farligt

Något exempel på tyngre bil jag kan ta ifrån?

Projeksemster!

173 Inlägg
16 januari 2012
Trådstartare
Hey!
Har suttit och tänkt och funderat lite och nu kommit fram till hur det blir.

Lägger upp en bild för att förklara smile

Det röda blir klistermärken och det blåa blir antagligen rost smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/136/135323/135323-d766e76673895d86cc6447353d682100.jpg

vad tror ni om de? smile

Ha de bäst!

Projeksemster!

hej vad gör du?
416 Inlägg
16 januari 2012
tkr du borde skaffa nån "läpp" till fronten som man vanligtvis stoppar klistermärken på.. för om du ska täcka hela framskärmen tror jag de blir lite fult och går åt 1000st märken. smile min åsikt alltså.

"Enda felet på mercedes är att man inte ser stjärnan när man backar"

1 271 Inlägg
16 januari 2012
Diz3 skrev:
-stoffe- skrev:
Diz3 skrev:

Något exempel på tyngre bil jag kan ta ifrån?

vet inte redigt hur de ser ut men audi v8 är nog rätt bra gissat på att de går få dit med lite pill

Avstängd
1 714 Inlägg
16 januari 2012
Diz3 skrev:
Emilius skrev:

Jo har själv tänkt på de, för "riktigt" tyskstuk är ju bara stance och grymt cleant, men det stuket jag tänker köra på är väl mer den svenska tolkningen av rat/tyskstuket.

Precis, fan nån som tillochmed har lite koll för en gångs skull.
Inget illa menat, men vi har börjat benämna stickerbombing, intentional rust och takräcken för svenskstuk,
för ingen gör det mer än svenskar, och det är inte riktigt så man gör det i Tyskland.

Själv kallar jag mina bilar för gamla sänkta Volkswagens med dyra fälgar.

Men jag förstår varför du benämner det så som du gör, "tyskstuk" är numer samlingsbegrepp för allt möjligt..
Finns tillochmed nån som kallar sin amazon med breddade plåtisar för tyskstuk, så jag börjar ge upp.

173 Inlägg
16 januari 2012
Trådstartare
Emilius skrev:
Diz3 skrev:
Emilius skrev:

Precis, fan nån som tillochmed har lite koll för en gångs skull.
Inget illa menat, men vi har börjat benämna stickerbombing, intentional rust och takräcken för svenskstuk,
för ingen gör det mer än svenskar, och det är inte riktigt så man gör det i Tyskland.

Själv kallar jag mina bilar för gamla sänkta Volkswagens med dyra fälgar.

Men jag förstår varför du benämner det så som du gör, "tyskstuk" är numer samlingsbegrepp för allt möjligt..
Finns tillochmed nån som kallar sin amazon med breddade plåtisar för tyskstuk, så jag börjar ge upp.

Det jag menar med tyskstuk är väl mer ögat för detaljer och att för mig blir en blandning på ett cleant stuk blandat med ett rat stuk om du förstår hur jag menar.
Men får döpa om det. Men vad tycker du om bilen då? Lämna nu en kommentar om bilen ist wink

Projeksemster!

Sök