3288
Sök

Ljusinställning v 70 -99

18 Inlägg
4 januari 2012
Trådstartare
hej alla
kan någon ge mig lite råd ang. ljusinställningen på min v 70 -99. fick en 2:a på höger framljusinställning. lämnade3 till en verksatd för inställning. Fick då veta att dom inte kunde ställa ljuset pga en ev. trasig insatsmotor. vad innebär detta? kostsamt eller? tack på förhand
/Henwes

2fast4you
371 Inlägg
4 januari 2012
går väll ställa ljuset ändå om jag inte är helt ute o cyklar. öppna huven o kolla ner på lampan, där ser du 2 skruvar en till helljus o en till halvljuset. jag brukar ställa ljusen så dom träffar knäna 1 meter från bil

haru kört fast eller

18 Inlägg
4 januari 2012
Trådstartare
ok! tack. jaa inte f..n vet jag lämnade in den på macken, frugan hämtade den med detta budskap. får väl åka dit och höra. tack för engagemanget iaf

Supraman
2 300 Inlägg
4 januari 2012
Skruven sitter på motorn, kan va så att de bara snurrar men inget händer.
Finns beg på skroten

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

18 Inlägg
4 januari 2012
Trådstartare
ok, förstår jag dig rätt nu? ställskruven sitter på en motor som är placerad vid lyktan eller? är det bara byta skruven då eller? bilar är inte riktigt min "bag" som du förstår

4 824 Inlägg
4 januari 2012
det sitter en liten motor på strålkastaren som gör att du kan sänka ljuset med vredet inne i bilen. på elmotorn sitter skruven som man ställer in ljuset med.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök