3775
Sök

Nytt ljud med nytt avgasrör till VR6

19 Inlägg
5 januari 2012
Trådstartare
Tjena!

Jag vill "uppdatera" ljudet lite på min Golf 3a VR6, det jag tänkt är att sätta ihop eget 3" efter katten med hemma gjorda 3" dämpare. Låter detta vettigt? Jag har läst lite och dom säger att de blir ett mycket goare ljud om man byter till en sportkatt också, stämmer detta? Skulle ett 3" system funka bra? Låter det bra om man mara byter från eller till och med katten?

193 Inlägg
6 januari 2012
sportluftfilter, klart!!! mer en så ska det inte låta för det går inte något värre,

Låte som det kommer värdens jävla bil så äre knappt 200hk........

16 197 Inlägg
6 januari 2012
oskar94 skrev:
Tjena!

Jag vill "uppdatera" ljudet lite på min Golf 3a VR6, det jag tänkt är att sätta ihop eget 3" efter katten med hemma gjorda 3" dämpare. Låter detta vettigt? Jag har läst lite och dom säger att de blir ett mycket goare ljud om man byter till en sportkatt också, stämmer detta? Skulle ett 3" system funka bra? Låter det bra om man mara byter från eller till och med katten?

varför så stort som 3"??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

19 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare
Okej, jo öppet sportluftfilter ska dit! Så ni säger att ett nytt större avgassystem inte ger sån extra upplevelse? Jag är ute efter det där goa mullrande ljudet, nu låter den mer som en helt vanlig bil (allt orginal) inte så märkvärdigt... Skulle det göra stor skillnad att sätta dit en sportljuddämp då? Vad är det för speciellt med sportljuddämparna egentligen, är det bara dämpare som är raka eller vad?

Cherrybomb har jag kollat lite på youtube och med dom får dom ut ett ganska sönt mullrande ljud tycker jag!

Sök