på min gamla Corolla AE86 så satte jag ditt röret. & sedan fällde in sådan små insexskruvar (lås-skruvar) i 3 st borrade/gängade hål längst ner på det gängade röret. tror de var M5. sådana skruvar finns i de flesta storlekar. det haar alltså ingen skalle, utan skall sruvar in i hålet så de "försvinner. sedan är de spetsiga i andra änden så spetsen går in lite i stålet i fjäderbenet o låser. Andra bara trycker dit röet & låter det sitta löst
på min gamla Corolla AE86 så satte jag ditt röret. & sedan fällde in sådan små insexskruvar (lås-skruvar) i 3 st borrade/gängade hål längst ner på det gängade röret. tror de var M5. sådana skruvar finns i de flesta storlekar. det haar alltså ingen skalle, utan skall sruvar in i hålet så de "försvinner. sedan är de spetsiga i andra änden så spetsen går in lite i stålet i fjäderbenet o låser. Andra bara trycker dit röet & låter det sitta löst
Okej så för tipset får kolla på det imorgon Med vänlig hälsning, robin
vart köper man sånna där kit? har nämligen andra dämpare som kräver kortning av benen fram och då skulle det va nice med en sån där lösning
Www.rallyshop.se har:) annars begagnat Med vänlig hälsning, Robin
tackar väldigt intresant och dessutom bra priser
Ja faktiskt:) Jag fick ihop en stötdämpare idag efter mycket tänkande och slitande:P. Men bra som F** blev det kan jag lova:) Kommer upp en bild på resultatet. Och på bilden kan man även se en kapad orginal fjäder, vilken skillnad det är. Mvh robin
Www.rallyshop.se har:) annars begagnat Med vänlig hälsning, Robin
tackar väldigt intresant och dessutom bra priser
Ja faktiskt:) Jag fick ihop en stötdämpare idag efter mycket tänkande och slitande:P. Men bra som F** blev det kan jag lova:) Kommer upp en bild på resultatet. Och på bilden kan man även se en kapad orginal fjäder, vilken skillnad det är. Mvh robin
har jhu 240 R-sport dämpare liggandes och dessa är kortare än 740/940 så tanken har varit att modda orginal fjäderben..och kan man korta allt och montera ställbara fjäderben istället så underlättare detta väldigt mycket 740 har urusel fjädring fram orginal och det går inte att sänka dom utan att dom blir gungiga som f-n och är lite för gammal för att studsa runt som någon 740raggare som inte förstår bättre åker orginal högt nu men det är rätt fult dock betydligt bättre väghållning än med kapade orginal fjädrar
får man ett komplett paket för under 2000kr fram är det helt klart värt det