4678
Sök

Coilover montering s13

130 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
Hejsan. Kan någon förklara eller visa bilder på hur man monterar coilover rör kit på Nissan s13. Förstår ingenting:/ Med vänlig hälsning, Robin.

229 Inlägg
KHRacing
7 januari 2012
miniDULTEN skrev:
Hejsan. Kan någon förklara eller visa bilder på hur man monterar coilover rör kit på Nissan s13. Förstår ingenting:/ Med vänlig hälsning, Robin.

Så du har köpt dem nu ?

Är dämparna tillräckligt korta för dessa nya fjädrarna då?

130 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
Ja men röret är av aluminium :p så vi vet inte hur vi ska fästa det :p

KHRacing
7 januari 2012
på min gamla Corolla AE86 så satte jag ditt röret. & sedan fällde in sådan små insexskruvar
(lås-skruvar) i 3 st borrade/gängade hål längst ner på det gängade röret. tror de var M5.
sådana skruvar finns i de flesta storlekar. det haar alltså ingen skalle, utan skall sruvar in i hålet så de "försvinner. sedan är de spetsiga i andra änden så spetsen går in lite i stålet i fjäderbenet o låser.
Andra bara trycker dit röet & låter det sitta löst

Fri fart för ett fritt folk!
14 343 Inlägg
8 januari 2012
vart köper man sånna där kit?  har nämligen andra dämpare som kräver kortning av benen fram
och då skulle det va nice med en sån där lösning

Kör fort så hinner inget hända...

130 Inlägg
8 januari 2012
Trådstartare
KHRacing skrev:
på min gamla Corolla AE86 så satte jag ditt röret. & sedan fällde in sådan små insexskruvar
(lås-skruvar) i 3 st borrade/gängade hål längst ner på det gängade röret. tror de var M5.
sådana skruvar finns i de flesta storlekar. det haar alltså ingen skalle, utan skall sruvar in i hålet så de "försvinner. sedan är de spetsiga i andra änden så spetsen går in lite i stålet i fjäderbenet o låser.
Andra bara trycker dit röet & låter det sitta löst

Okej så för tipset smile får kolla på det imorgon wink Med vänlig hälsning, robin

130 Inlägg
8 januari 2012
Trådstartare
Growe skrev:
vart köper man sånna där kit?  har nämligen andra dämpare som kräver kortning av benen fram

Www.rallyshop.se har:) annars begagnat smile Med vänlig hälsning, Robin

14 343 Inlägg
8 januari 2012
miniDULTEN skrev:
Growe skrev:

tackar väldigt intresant och dessutom bra priser smile

130 Inlägg
8 januari 2012
Trådstartare
Growe skrev:
miniDULTEN skrev:
Growe skrev:

Ja faktiskt:) Jag fick ihop en stötdämpare idag efter mycket tänkande och slitande:P. Men bra som F** blev det kan jag lova:) Kommer upp en bild på resultatet. Och på bilden kan man även se en kapad orginal fjäder, vilken skillnad det är. Mvh robin

14 343 Inlägg
8 januari 2012
miniDULTEN skrev:
Growe skrev:
miniDULTEN skrev:

Ja faktiskt:) Jag fick ihop en stötdämpare idag efter mycket tänkande och slitande:P. Men bra som F** blev det kan jag lova:) Kommer upp en bild på resultatet. Och på bilden kan man även se en kapad orginal fjäder, vilken skillnad det är. Mvh robin

har jhu 240 R-sport dämpare liggandes och dessa är kortare än 740/940 så tanken har varit att modda orginal fjäderben..och kan man korta allt och montera ställbara fjäderben istället så underlättare detta väldigt mycket
740 har urusel fjädring fram orginal och det går inte att sänka dom utan att dom blir gungiga som f-n och är lite för gammal för att studsa runt som någon 740raggare som inte förstår bättre
åker orginal högt nu men det är rätt fult dock betydligt bättre väghållning än med kapade orginal fjädrar

får man ett komplett paket för under 2000kr fram är det helt klart värt det

Sök