Jag köpte deras sotningssats till min 140, fungerade utmärkt. Jag har aldrig bytt topp-bultar på en Volvo, förutom i min nya turbomotor då jag sätter i ARP-bult.
Jag köpte deras sotningssats till min 140, fungerade utmärkt. Jag har aldrig bytt topp-bultar på en Volvo, förutom i min nya turbomotor då jag sätter i ARP-bult.
När jag renoverade min b20 så bytte jag toppbultarna för säkerhets skull, dom ska inte dras åt för många gånger för då spänner dom inte lika bra och du kan ju räkna ut hur bra det blir så ifall du inte vet hur många gånger dom dragits åt så skulle jag bytt för att vara på den säkra sidan
När jag renoverade min b20 så bytte jag toppbultarna för säkerhets skull, dom ska inte dras åt för många gånger för då spänner dom inte lika bra och du kan ju räkna ut hur bra det blir så ifall du inte vet hur många gånger dom dragits åt så skulle jag bytt för att vara på den säkra sidan
jo du har en poäng i de, Får se hur de blir allt ska ihop i org skick till o börja me för en reg bes. Så kanske inte behövs än då de ska rivas igen o laddas på me lite roligare saker
När jag renoverade min b20 så bytte jag toppbultarna för säkerhets skull, dom ska inte dras åt för många gånger för då spänner dom inte lika bra och du kan ju räkna ut hur bra det blir så ifall du inte vet hur många gånger dom dragits åt så skulle jag bytt för att vara på den säkra sidan
jo du har en poäng i de, Får se hur de blir allt ska ihop i org skick till o börja me för en reg bes. Så kanske inte behövs än då de ska rivas igen o laddas på me lite roligare saker
hehe ja det kan ju vara dumt att chansa ja ska du isär med det fler än en gång så kan du ju ta dom gamla så länge och köpa nya tills sista gången du sätter ihop det
Det här ska bli intressant att följa! Hur stora ingrepp ska du göra på motorn typ trim eller original?
Till o börja me ska allt i org i motorn sen reg bes. Efter de så hade ja tänkt vässa lite mer o börja med att landa på ca 250-300hk men lyckas ja få tag på värre grejer blir de helt klart mer!
När jag renoverade min b20 så bytte jag toppbultarna för säkerhets skull, dom ska inte dras åt för många gånger för då spänner dom inte lika bra och du kan ju räkna ut hur bra det blir så ifall du inte vet hur många gånger dom dragits åt så skulle jag bytt för att vara på den säkra sidan
jo du har en poäng i de, Får se hur de blir allt ska ihop i org skick till o börja me för en reg bes. Så kanske inte behövs än då de ska rivas igen o laddas på me lite roligare saker
hehe ja det kan ju vara dumt att chansa ja ska du isär med det fler än en gång så kan du ju ta dom gamla så länge och köpa nya tills sista gången du sätter ihop det
de kan vara riktigt dumt o chansa! men får som sagt se hur de blir
Här kommer gårdagen/nattens update. Min brukis orkade inte längre så bakaxeln gick av på den stackarn, så de blev lite halvjobbigt läge när man insåg att bromsarna måste fixas på 244an. Började med att skarva ihop ett rör som hade blivit totalt klämd i förhoppning att de va där den läckte men icke.. Efter luftning o en snabb test så såg vi att höger framdäck va dyngsurt av bromsvätska o då va ju så klart hela beläggen slut så kolvarna hade ploppat ur
Böt kylare me då den gamla va lite halvrutten o läckte.