2557
Sök

Bilder: Audi RS6 600HP "Bye Bye M5"

Fotograf
1 000 Inlägg
11 januari 2012
Trådstartare
Hellu alla glada människor!!

Fick samtal av Emil "tsdi" Edman och ta några snabba bilder på hans nya bil Audi RS6 600HP "Bye Bye M5"
Detta skulle vara en snabb photoshoot men det blev bra ändå tyckte jag trots att sändaren till blixtarna slutade fungera så jag fick använda 1 blixt som lightpainting

Här kommer årets första photoshoot på vännens nya racer!!

Gillar ni detta så får ni gärna GILLA mig på facebook också

Enjoy gott folk smile

http://farm8.staticflickr.com/7002/6673912471_888d61e98f_b.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7030/6674900601_e1aeaa08a7_b.jpg
Senast redigerat av Ranoshka (11 januari 2012)

RANI GILIANA
AUTOMOTIVE PHOTOGRAPHER
WWW.RANISFOTO.SE
Flickr

2 763 Inlägg
11 januari 2012
Ranoshka skrev:
Hellu alla glada människor!!

Fick samtal av Emil "tsdi" Edman och ta några snabba bilder på hans nya bil "Audi RS6 600HP "Bye Bye M5"
Detta skulle vara en snabb photoshoot men det blev bra ändå tyckte jag trots att sändaren till blixtarna slutade fungera så jag fick använda 1 blixt som lightpainting

Här kommer årets första photoshoot på vännens nya racer!!
Enjoy gott folk smile

http://farm8.staticflickr.com/7002/6673 … e98f_b.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7030/6674 … 08a7_b.jpg

Snyggt! big_smile

Volvo - For Life

7 398 Inlägg
11 januari 2012
najs,, tillåmed jag som inte är förtjust i Audi gillade den,, men klart man gillar en 4wd som har 600hk smile

Fotograf
1 000 Inlägg
11 januari 2012
Trådstartare
Tackar Tackar !!

RANI GILIANA
AUTOMOTIVE PHOTOGRAPHER
WWW.RANISFOTO.SE
Flickr

Bilentusiast
489 Inlägg
13 januari 2012
stiligt värre rani. du har börjat få in snitsen ordentligt med blixtarna smile

kör Golf LX -83, 1,6 med godis

Fotograf
1 000 Inlägg
15 januari 2012
Trådstartare
jagarbosse skrev:
stiligt värre rani. du har börjat få in snitsen ordentligt med blixtarna smile

Tackar tackar, kul att höra det smile..

både dom två bilderna är tagna med en blixt och lång slutartid, eftersom att min sändare till blixtarna fungerade inte =/ =/,

RANI GILIANA
AUTOMOTIVE PHOTOGRAPHER
WWW.RANISFOTO.SE
Flickr

Fitted North
468 Inlägg
Finraggare
2 381 Inlägg
17 januari 2012
Om du är sugen får du gärna komma och ta kort på min bye bye rs6 bil smile

I love being a nobody - because nobody is perfect.

Finraggare
2 381 Inlägg
17 januari 2012
Verkligen. tummar upp

242 Inlägg
18 januari 2012
kameramannen skrev:
Om du är sugen får du gärna komma och ta kort på min bye bye rs6 bil smile

Haha! Kaxigt sagt wink

Finraggare
2 381 Inlägg
18 januari 2012
Måste ju sticka ut hakan och bjuda lite på sig själv smile

38 Inlägg
7 februari 2012
600hk?????
nja...., jag råkar känna den som trimmat denna, synd att vi aldrig jämförde våra bilar..., men mkt snygg!!!

242 Inlägg
8 februari 2012
Tomaz73 skrev:
600hk?????
nja...., jag råkar känna den som trimmat denna, synd att vi aldrig jämförde våra bilar..., men mkt snygg!!!

Vad är det som skulle jämföras? Jag sålde bilen till Emil, och har kört mot 2ST RS6+ varav den ena va org och den andra chippad, båda fick stryk med hästlängder, Sen om det är såpass mycket som 600 är svårt å svara på. men över 550 - 600hk är det alla dagar i veckan.

38 Inlägg
10 februari 2012
Lundberg87 skrev:
Tomaz73 skrev:
600hk?????

Vad är det som skulle jämföras? Jag sålde bilen till Emil, och har kört mot 2ST RS6+ varav den ena va org och den andra chippad, båda fick stryk med hästlängder, Sen om det är såpass mycket som 600 är svårt å svara på. men över 550 - 600hk är det alla dagar i veckan.

oj,oj,oj, känslig fråga!

ägaren som modifierade bilen skrev 550hk, men d klart alla senare ägare pappertrimmar bilen lite...., hahaha

Finraggare
2 381 Inlägg
10 februari 2012
Finns väl bara ett sätt att kolla? smile

242 Inlägg
11 februari 2012
Tomaz73 skrev:
Lundberg87 skrev:
Tomaz73 skrev:
600hk?????

oj,oj,oj, känslig fråga!

ägaren som modifierade bilen skrev 550hk, men d klart alla senare ägare pappertrimmar bilen lite...., hahaha

Absolut inget känsligt, undra bara vad som skulle jämföras? Micke som är byggherre har ej bänkat bilen och kanske därför valt att skriva ut 550hk. Skrev bara därför att bilen går bättre än en org rs6+ samt en chippad.

Egenföretagare
2 496 Inlägg
3 april 2013
Tomaz73 skrev:
Lundberg87 skrev:
Tomaz73 skrev:
600hk?????

oj,oj,oj, känslig fråga!

Lite sent att svara på detta kanske då det var länge sedan du skrev det.
Men jag vet inte riktigt varför jag skulle "papperstrimma" bilen. Enligt racelogic så lämnade den precis över 600hk.

Min manuella S4 2,2tq lämnade förra sommaren 535hk och RS6an var snabbare än den trotts 4wd, automat, större däck/fälgar samt högre tjänstevikt.

Trött på folk som ska "hahahha" saker dom inte vet. Ser inte riktigt varför jag skulle ljuga om effekten.
Fick till och med förstärka lådan när jag hade bilen då den var precis på gränsen att orka med effekten. Lämnar bilarna runt 530-550hk behöver du endast höja systemtrycket genom att "chippa" lådan. Denna byggde vi som sagt även om ventilhuset på för att vara på säkra sidan! 
Du får gärna kika in videon på hur bilen gick när jag ägde den om du är tveksam. Kör ett gäng RS6or som "ska" lämna 550hk och det är stor skillnad! Speciellt i vrid!

Även kört min nuvarande E55 AMG mot 2st chippade RS6or och den har inget problem med dom. (aldrig från stillastående men i motorvägsfart) och den är klart "slöare" än RS6an jag hade!
Senast redigerat av tsdi (3 april 2013)

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

5 089 Inlägg
3 april 2013
Man rundar alltid av till närmsta hundratal uppåt när man pratar hästkrafter. visste ni inte det?tongue

\Lindgren

Egenföretagare
2 496 Inlägg
3 april 2013
FLindgren skrev:
Man rundar alltid av till närmsta hundratal uppåt när man pratar hästkrafter. visste ni inte det?tongue

Perfekt om man har en 210hk bil. Då får man automatiskt 300hk!

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

Sök