Tomaz73 skrev:
Lundberg87 skrev:
Tomaz73 skrev:
600hk?????
nja...., jag råkar känna den som trimmat denna, synd att vi aldrig jämförde våra bilar..., men mkt snygg!!!
Vad är det som skulle jämföras? Jag sålde bilen till Emil, och har kört mot 2ST RS6+ varav den ena va org och den andra chippad, båda fick stryk med hästlängder, Sen om det är såpass mycket som 600 är svårt å svara på. men över 550 - 600hk är det alla dagar i veckan.
oj,oj,oj, känslig fråga!
ägaren som modifierade bilen skrev 550hk, men d klart alla senare ägare pappertrimmar bilen lite...., hahaha
Lite sent att svara på detta kanske då det var länge sedan du skrev det.
Men jag vet inte riktigt varför jag skulle "papperstrimma" bilen. Enligt racelogic så lämnade den precis över 600hk.
Min manuella S4 2,2tq lämnade förra sommaren 535hk och RS6an var snabbare än den trotts 4wd, automat, större däck/fälgar samt högre tjänstevikt.
Trött på folk som ska "hahahha" saker dom inte vet. Ser inte riktigt varför jag skulle ljuga om effekten.
Fick till och med förstärka lådan när jag hade bilen då den var precis på gränsen att orka med effekten. Lämnar bilarna runt 530-550hk behöver du endast höja systemtrycket genom att "chippa" lådan. Denna byggde vi som sagt även om ventilhuset på för att vara på säkra sidan!
Du får gärna kika in videon på hur bilen gick när jag ägde den om du är tveksam. Kör ett gäng RS6or som "ska" lämna 550hk och det är stor skillnad! Speciellt i vrid!
Även kört min nuvarande E55 AMG mot 2st chippade RS6or och den har inget problem med dom. (aldrig från stillastående men i motorvägsfart) och den är klart "slöare" än RS6an jag hade!
Senast redigerat av tsdi (3 april 2013)
www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal