Team-Adolfsson skrev:
ISpeed skrev:
Emilius skrev:
Men vad fan snackar du om?
Hur bra greppjävel finns det i däck tillverkade 1989 då? TÄNK lite.
Mina däck gör att jag kan dumpa kopplingen på 4000 varv snarare än 1500, min max effekt ligger nästan uppe på varvstoppet och jag skulle tro att det gör det på många andra bilar också, det är bara så det brukar vara.
En spolarvätskebehållare med 9.2 liter vätska väger ingenting va?
Jag säger bara att jag plockar bort skit som väger i onödan, kan det vara logiskt att den går bättre än original om än marginellt?
Börjar tröttna på dessa jävla volvoraggare nu..
öhhh? hahaha! Bara för att du köper nya däck måste de inte vara 205?
185 räcker mer än väl till en lite lätt original golf
Din bil mår nog inte bra om du dumpar kopplingen vid 4k rpm?
Börjar tvivla på att du ens har körkort
9,2 liter (exakt) ja, det ger ju ca 9,2 kg lättare, plus plastburken och pump, så 11 kg kanske? men skulle det inte vara lättare att bara köra med den tom istället för att ta bort den?
Ingen Volvoraggare, kör Golf III
haha undra hur dom lamellerna ser ut i dagsläget om han har så bra grepp som han påstår
fast kanske sitter 4 skivig tilton på hans bil va vet jag
Singular och plural, jag har bara en lamell.
Och motorn ska snart åka ut med koppling och hela köret för att bytas mot annat,
så jag har försökt ta livet av grejerna men det har visat sig svårare än jag trodde.
På vilket sätt hör detta till diskussionen?
PartilleMalm skrev:
Emilius skrev:
PartilleMalm skrev:
Jänk är ju helt klart ett bra förslag.... men eftersom du frågar här så antar jag att du inte är så insatt?
SAAB och Volkswagen tycker jag är bra alternativ! då båda är skapligt billiga i inköp och i delar:)
Golfarna drar ju givetvis lite mindre än en större Saab.
Men en lite senare Saab 9000 2,3T ( 200hk) är en jäkla pigg och förhållandevis snål och billig bil. sedan är de väldigt bekväma och stabila bilar:)
Golfarna ( läs lite äldre, II och III:or) är ju betydligt slöare ( om det inte är en vr6 men de drar mer) och inte lika sköna att åka långt i, men tyskstuk är ju fränt om man nu vill det....
Vänta nu. Betydligt slöare än vad? Saab 9000?
Vad väger den där Saab 9000? Minst 1500kg ungefär?
Golf II G60: 160hk, 1080kg
Är du helt säker på att din 200hk Saab inte skulle bli frånkörd av en Golf II?
¨
Jag baserar detta på erfarenhet ! efter som du tog upp just mina gamla häck (9000) så låg dem på 225hk/ 330nm.....
men back to basis.....
Efter som vi GIVETVIS pratar orginal så NEJ jag tror inte att en Golf II har sportmössa att köra ifrån en 9000 på 200 hk !
Visst att golfen är rappare under säg 60-70 men jag tror att Saaben når 240 innan golfen ..... Eller 200 med för den delen ifall inte g60 gör 240...
Sen som du säger plockat ut spolarvätskan osv...... får jag stoppa i steg 5 och plocka ut 310 Hk / 490 Nm då?
guess you got my point there:)
Och jag påstår inte att Golf II är en tråk bil ! det är bara en fråga vad man prioriterar:)
Sedan är 9000 ( iaf nyare) skapligt krocksäkra även om det inte är högsta prio är det en fördel:)
Nej vi pratar inte alls original eftersom jag hade ingen avsikt att föra diskussion angående originalbilar emellan,
jag var endast ute efter att redovisa vad MIN bil klarar av för att möjligtvis ge perspektiv,
jag börjar visserligen inse att det är smått omöjligt att ge folk på garaget.org perspektiv då alla har sin klara bild av vad som är rätt och fel och bra respektive dåligt.
Jag sa aldrig vilken sträcka det rörde sig om heller, och jag syftar på rödljus till rödljus,
vilket är mitt personliga favoritsätt att mäta kraft på, men det hör ju inte heller till,
allt jag sa var att körde jämnt med S40 T4 med okända förutsättningar utöver det att min motor är original,
och att hans bil var helt original (dock inget jag nämnde tidigare men there you go)
Andromeda skrev:
Emilius skrev:
NickeR32 skrev:
Varför måste man vara en trångsynt pappskalle bara för att man kollar lite 0-100 tider?
Det kan väl vara kul att se vad två originalbilar har fått för 0-100 tider?
Sen att Volvon är snabbare i teorin är väl inget du behöver bli sur för...
Men kul för dig om du nu ligger jämt med en
Jag är inte sur, jag blir bara konfunderad över intelligensnivån och mogenheten här,nån jävel blir butthurt och måste genast hävda sig genom att skriva att min golf är "liten" och att s40 växlar bättre än vad jag kan i min bil som att han vet om det med all säkerhet
Visst kan det vara kul att se vad originalbilar gör för tider på papper helt original,
men det var inte vad det handlade om här.
Jag med, av dina inlägg.
Då vet vi det! Trevligt tillägg till diskussionen. Ha en bra dag!
ISpeed skrev:
Andromeda skrev:
Saab 9000 2,3T 200 hk; 0-100 7,5 hk.
Hans G60 måste vara något alldeles extra...
Han har inte ens en G60, det är en 8v Gti utan spolarvätska
Som vanligt så är det bara massa kladd här som man inte ens förstår poängen med?
Vart får ni jämförelsen min bil mot Saab 9000 ifrån?
Men okej, Vikt väger ingenting, däck behövs inte för grepp, ska kränga av däcken o köra på fälgarna,
och SAAB respektive VOLVO äger allt, inga protester.
Är vi klara här nu?