3804
Sök

Köpråd till kille 19 bast

6 654 Inlägg
3 februari 2012
#101
PartilleMalm skrev:
jonnielahti skrev:
köp en 740, då behöver du inte grina över nåra avåkningar smile

BMW menar du då va?big_smile

Ska du köpa SAAB SKA ! du köpa turbo annars är den ju bara slö som vilken tråk fwd som helst!

"en Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor!"

En NG900 2.3i kan dra en Jeep Grand Cherokee 5.2L

"No turbo shit, just real power" :3

De/Dem

sometimes i drive for no reason at all.
74 Inlägg
3 februari 2012
#102
Klart grabben ska göra tyskt, en Golf sitter ju aldrig fel!

318 Inlägg
3 februari 2012
#103
jonnielahti skrev:
PartilleMalm skrev:
jonnielahti skrev:
köp en 740, då behöver du inte grina över nåra avåkningar smile

BMW menar du då va?big_smile

Ska du köpa SAAB SKA ! du köpa turbo annars är den ju bara slö som vilken tråk fwd som helst!

"en Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor!"

detdär är ren bullshit, föredrar nog gmv6an i 9000 hellre än 2,0ltt

har själv en 2,3i, kortmotor, typ sista exemplaret eller nåt, väldigt pigg, ungefär som 170hks 854 smile

De jag har snackat med som har meckat GMv6 säger det är rena skiten:P dessutom är Griffin ovanliga....

En 2,3T drar inte mer än 2,3i men 50hästar mer och mycket mera vrid så varför inte köra överladdat om man har möjlighet att välja?smile


Seg bôvel
322 Inlägg
3 februari 2012
#104
En 855 SE är en bra bil, farsan har en -94 och den har hållit jävligt bra i de 18 år han haft den.
Kolla så att kopplingen är okej bara, på farsans bil kostade det runt 10 lax att byta för 2 år sedan.

PartilleMalm skrev:
Det är betydligt bättre väghållning i dem än i og9-3
Men är det rost bakom framhjulet långt ner?yikes aldrig sett de rosta innan faktiskt:P
Annars är det väl en bra bil! De är ju nya motorn så inget Oil sludge där inte:)

Bilen i annonsen har jag sett innan, dock i en annan annons där det stod "Välanvänd Saab med lite rost".
På KVD.se finns det f.n en rostig 9-3 SC 2007:a, så även nyare 9-3 rostar.

warne skrev:
vad skulle ni välja om ni fick välja på en äldre 93a eller en s40? någon som har bränsleuppgifter på dessa? gärna förbrukning som ni vet om på olika motormodeller smile tack på förhand!

9-3:an kan bli jävligt tuff med lite styling.
Silverfärgad, viggenfälgar, diskret kjolpaket, sänkning, svart toning samt silverlackade torkararmar = nice.
Ska jag vara ärlig så tycker jag att OG9-3 är fan så mycket ballare än NG9-3.


1 067 Inlägg
3 februari 2012
#105
Hittar du en fin e34 520 eller 518 har du en billig bil som går snålt.. 

Beror dock mest på högerdojan..   Annars e30 och e36 med de mindre motorerna..


Saab älskare!
4 597 Inlägg
3 februari 2012
#106
men du ska aldrig köpa en 518, dom motorerna suger! felbyggda orginal, finns massor om det..


Saab älskare!
4 597 Inlägg
3 februari 2012
#107
PartilleMalm skrev:
jonnielahti skrev:
PartilleMalm skrev:

BMW menar du då va?big_smile

Ska du köpa SAAB SKA ! du köpa turbo annars är den ju bara slö som vilken tråk fwd som helst!

"en Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor!"

detdär är ren bullshit, föredrar nog gmv6an i 9000 hellre än 2,0ltt

har själv en 2,3i, kortmotor, typ sista exemplaret eller nåt, väldigt pigg, ungefär som 170hks 854 smile

De jag har snackat med som har meckat GMv6 säger det är rena skiten:P dessutom är Griffin ovanliga....

En 2,3T drar inte mer än 2,3i men 50hästar mer och mycket mera vrid så varför inte köra överladdat om man har möjlighet att välja?smile

nu får ni lugna er här! saab 9000 2.3i 150hk o 215nm (1992) drar jämt med en volvo s70 glt 170hk o 220nm (1998)! Så säg inte att en saab sug motor är slö...


99 Inlägg
3 februari 2012
#108
en golf en r32a  är nog grymt för en 19 åring


Allmänt envis
12 512 Inlägg
3 februari 2012
#109
Funkiee skrev:
men du ska aldrig köpa en 518, dom motorerna suger! felbyggda orginal, finns massor om det..

Bara till och med årsmodell 1994! Sedan är det en rejäl motor i 518i som inte ger sig i första taget.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
4 februari 2012
#111
Funkiee skrev:
PartilleMalm skrev:
jonnielahti skrev:

detdär är ren bullshit, föredrar nog gmv6an i 9000 hellre än 2,0ltt

har själv en 2,3i, kortmotor, typ sista exemplaret eller nåt, väldigt pigg, ungefär som 170hks 854 smile

De jag har snackat med som har meckat GMv6 säger det är rena skiten:P dessutom är Griffin ovanliga....

En 2,3T drar inte mer än 2,3i men 50hästar mer och mycket mera vrid så varför inte köra överladdat om man har möjlighet att välja?smile

nu får ni lugna er här! saab 9000 2.3i 150hk o 215nm (1992) drar jämt med en volvo s70 glt 170hk o 220nm (1998)! Så säg inte att en saab sug motor är slö...

Kan bara instämma. "En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor!" är enart bullshit. 2.3i:an på 150 hk är en väldigt behaglig maskin som trots den "låga" effekten är kraftfull och smidig så det räcker och blir över smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Ubåtsingenjör
7 344 Inlägg
4 februari 2012
#112
Hool skrev:
Hittar du en fin e34 520 eller 518 har du en billig bil som går snålt.. 

Beror dock mest på högerdojan..   Annars e30 och e36 med de mindre motorerna..

måste skricka till här ... en 520 är inte snål, även om man försöker köra snålt dricker den oförsvarbart mycket ( enligt mig ) fick ner min på 1,15 som absolut snålast blandad körning, då körde jag jävligt snällt. Har hört om många som kör på samma siffror, i verkliga livet då ... här på forumet tycker jag de flesta får sina bilar att dricka som en liten lupo


Dagdrömmare
2 836 Inlägg
4 februari 2012
#113
E34 520 med M20 känns som ett flopp! Drar som en 525 men samma prestanda som en 518!
M50 (efter 91) drar lite mindre, strax under litern blandat.

Däremot E36 316/318 går att köra billigt men då ska det vara M43 motor i den dvs från 95!
Med min 318 tänker jag inte ens på förbrukningen när jag kör till o från jobbet då 10-15% av sträckan går via mindre orter, drar på ibland vid omkörningar osv o hastighet kring 100km/h kommer jag i snitt på 0,75l/m. Anstränger jag mig så kommer jag under 0,7 men det har jag inte lust med.

Min 318 kostar ca 1700 i skatt o 300kr/mån helförsäkring men det sist nämnda kan variera vääääldigt mycket!
Senast redigerat av Grabber (4 februari 2012)


78 Inlägg
4 februari 2012
Trådstartare
#114
Vad underbara ni alla är!tongue skönt med tips i denna djungel smile jag står nog lite i valet och kvalet mellan tre modeller just nu s70,93 eller en 3 serie bmw smile såg även att man kan få en rikitgt fin c70 för under 40 tusen smile är det ett alternativ eller drar försäkringspengarna i väg?
funderar också på om det är rem eller kedja i den äldre 93 modellen ?

78 Inlägg
4 februari 2012
Trådstartare
#115
även en s60 är ett alternativ? hur är dom att försäkra?

318 Inlägg
4 februari 2012
#116
IceEyes skrev:
Funkiee skrev:
PartilleMalm skrev:

De jag har snackat med som har meckat GMv6 säger det är rena skiten:P dessutom är Griffin ovanliga....

En 2,3T drar inte mer än 2,3i men 50hästar mer och mycket mera vrid så varför inte köra överladdat om man har möjlighet att välja?smile

nu får ni lugna er här! saab 9000 2.3i 150hk o 215nm (1992) drar jämt med en volvo s70 glt 170hk o 220nm (1998)! Så säg inte att en saab sug motor är slö...

Kan bara instämma. "En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor!" är enart bullshit. 2.3i:an på 150 hk är en väldigt behaglig maskin som trots den "låga" effekten är kraftfull och smidig så det räcker och blir över smile

Jag vet mycket väl att den inte är slö , av erfarenhet men jag tycker fortfarande man ska satsa på en överladdad, om man har möjlighet dvs:)


Ubåtsingenjör
7 344 Inlägg
4 februari 2012
#117
Grabber skrev:
E34 520 med M20 känns som ett flopp! Drar som en 525 men samma prestanda som en 518!
M50 (efter 91) drar lite mindre, strax under litern blandat.

Däremot E36 316/318 går att köra billigt men då ska det vara M43 motor i den dvs från 95!
Med min 318 tänker jag inte ens på förbrukningen när jag kör till o från jobbet då 10-15% av sträckan går via mindre orter, drar på ibland vid omkörningar osv o hastighet kring 100km/h kommer jag i snitt på 0,75l/m. Anstränger jag mig så kommer jag under 0,7 men det har jag inte lust med.

Min 318 kostar ca 1700 i skatt o 300kr/mån helförsäkring men det sist nämnda kan variera vääääldigt mycket!

var en 520 med m50 jag hade ... en 95a drack som sagt ca 1,2 blandat. Även vänners 520is har gjort detta... en 525 dricker inte mer men är mycket trevligare att köra


Saab älskare!
4 597 Inlägg
4 februari 2012
#118
volvo har rem, saab har kedja o bmw har väl också kedja på typ alla modeller. smile


Ubåtsingenjör
7 344 Inlägg
4 februari 2012
#119
Funkiee skrev:
volvo har rem, saab har kedja o bmw har väl också kedja på typ alla modeller. smile

har för mig m10 och m20 har rem, nyare än så har kedja


Allmänt envis
12 512 Inlägg
4 februari 2012
#120
CHEEVA skrev:
Funkiee skrev:
volvo har rem, saab har kedja o bmw har väl också kedja på typ alla modeller. smile

har för mig m10 och m20 har rem, nyare än så har kedja

M20 och M40, M10 är den gamla fyran och den har kedja!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.


Sök