3036
Sök

Besiktning utan ljuddämpare

47 Inlägg
11 januari 2012
Trådstartare
har monterat raka rör efter katalysatorn på 850 turbon, går det att besikta så eller måste jag dit me ljuddämpare igen?

12 Inlägg
11 januari 2012
Så länge det inte överskrider en viss ljudnivå är det nog ingen lag som säger att du måste ha en ljuddämpare.. antar jag.

1 679 Inlägg
11 januari 2012
undrar desamma big_smile
har samma bil som trådskaparen, finns ett filmklipp under min bil hur den låter med 3tum efter kat utan dämpare smile

11 Inlägg
13 januari 2012
tror det över skrider db när du har raka rör från katen  så det blir nog att du får sätta dit ljuddämparna igen tongue

218 Inlägg
13 januari 2012
sålänge det inte brölar för mkt så att besiktningsmannen inte ens kan tänka så kan dem vara snälla att skicka igenom den.

annars e det bara och betala 200:- och sätta dit den.

Jag har inte alltid rätt. Men jag har aldrig fel.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
13 januari 2012
Besiktade min gamla 525 e34 med 3" raka rör från mittendämparen, mullrade så grejerna skallrade i besiktningshallen och den gick igenom, så det beror nog på personen i fråga som besiktar bilen.
Senast redigerat av _Glenne_ (13 januari 2012)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

47 Inlägg
14 januari 2012
Trådstartare
tror faktiskt inte den överstiger db värdet alls då turbon dämpar ljudet så pass men ja tänkte mer om att det inte är *original* att ha den bortplockad. aja ja testar å ser vad som händer!

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
14 januari 2012
billet skrev:
tror faktiskt inte den överstiger db värdet alls då turbon dämpar ljudet så pass men ja tänkte mer om att det inte är *original* att ha den bortplockad. aja ja testar å ser vad som händer!

Tänkte precis påstå detta själv. Turbon gör en stor del till dämpningen. Själv hade jag mer eller mindre raka rör på min gamla EVO och den släpptes igenom. Dock är det då 2.25 tums original på evon så hade dom gett avslag så hade jag kunnat se högfärdig ut och säga "Det är så original. fnys"

Team VeboTrim
322 Inlägg
14 januari 2012
Tror inte det är några problem alls. smile

Team VeboTrim @ Facebook

Sök