Var o skulle hämta generatorn på Forema idag, men när jag kommer dit så ville dom ej ge mig den nya då ingen hade konstaterat att det var den gamla generatorn det var fel på. Så efter att killen bakom disken pratat med några av mekarna på verkstaden så sade dom till slut att det kan vara ett kabelbrott i kabeln mellan cpu-boxen (styrboxen) och generatorn. (tydligen vanligt på fordar).
Så tillslut skickade dom iväg mig till El o diesel i klocket för att bänka generatorn och få svart på vitt.
När jag kommer dit så tar han hand om den och är borta ca 5min sen när han kommer tillbaka så drog han bara en djup suck o sade att
- ja något fel är det alltid, den laddar både högt o lågt o dessutom får jag ej kontrollampan att lysa. Så troligtvis har något hänt i generatorn (överslag eller kortis).
Så jag åkte tillbaka till forema och sade som meken sagt och då sade han.
- Ja vi får väl gå på hans resultat, och hoppas på att det är generatorn.
Så efter mycket om o men så fick jag en ny och dom tog den gamla i retur.
Och bänkprovet av generatorn skulle gå på garantin som tur var, så den utgiften slapp jag iaf.
Men jag skall ut till bilen om några timmar och montera den splitternya generatorn och hålla tummarna att skiten fungerar nu.
Men är det ett kabelbrott så vet i fasen vad man skall hitta på... För det skulle bli rätt dyrt att lämna in o åtgärda... o ekonomin är långt ifrån på topp just nu
Over and out!