3748
Sök

Regler för Kiruna cab bygge ?

unibet
15 januari 2012
Trådstartare
Tjenare.

Tänkte bygga mig en ful Kiruna cab utav en Volvo 740 nu till sommaren men undrar lite vad det är för reglar som gäller ?

Jag ska alltså inte ha öppningsbara dörrar utan dom ska svetsas igen så man får helt enkelt hoppa in i bilen.
Har kikat på SFRO hemsida men då står det bara om cab bygge med öppningsbara dörrar, hittar ingenting om hur man ska bygga om dörrarna är igen svetsade så hur blir det då?

Slipper man sfro besikta om dörrarna är igensvetsade? alltså att man bara gör en reg besiktning hos sbp samt en vanlig besiktning efteråt.

Som jag har fattat det så räcker det med att man svetsar igen dörrarna,fixar alla vassa kanter och dyl samt byter ut bältena fram till midjebälte och sätter ett kryss i hjulhusena.

Men jag misstänker att man måste sfro besikta ändå ? hmm
Senast redigerat av unibet (16 januari 2012)

55 Inlägg
22 februari 2012
Undrar desamma! Stora planer på ett bygge.. någon?

Vissa kallar det lyx, BMW kallar det för standard.

604 Inlägg
23 februari 2012
Köp sfro bygghandbok så står allt där.

Luktar det skit och smakar det skit, då är det nog skit!

1 353 Inlägg
23 februari 2012
jag hade en liknande fundering om kirunacab, fast det gällde en cheva van med ram och ingen självbärande kaross.

Då lär det väl inte vara nåt problem att ha öppningsbara dörrar utan förstärkningar?

står ingenting i SFRO's bygghandbok om bilar med ram heller, så det var inte mycket till hjälp.

There's no replacement for displacement

Sök