4290
Sök

Vart hitta störningsfilter

3 187 Inlägg
27 februari 2012
VR6_Sandnes skrev:
big-jepp skrev:
VR6_Sandnes skrev:
Ja men det är på lågnivån, fast i ändan vid slutsteget och inte HU. Borde väll inte spela roll? Stereon är en JVC.

signaljorden sitter i huvudenheten så jo det spelar roll..

Vad jag inte förstår är om det är ytterringen på signalkabeln (rca) jag ska jorda så spelar det väll ingen roll i vilken ände, de har ju kontakt med varandra ändå. Och om jag jordar i chassiet på samma ställe som slutsteget borde väl allt vara bra? Jag är nog trög nu wink

då tar vi det igen, signaljorden sitter i stereon! INTE i signalkabeln.. så gör bara som vi har sagt så blir det nog bra..

sen angående din jordpunkt, bara för du har ditt steg där så behöver det inte vara en bra jordpunkt..

43 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
big-jepp skrev:
VR6_Sandnes skrev:
big-jepp skrev:

Vad jag inte förstår är om det är ytterringen på signalkabeln (rca) jag ska jorda så spelar det väll ingen roll i vilken ände, de har ju kontakt med varandra ändå. Och om jag jordar i chassiet på samma ställe som slutsteget borde väl allt vara bra? Jag är nog trög nu wink

då tar vi det igen, signaljorden sitter i stereon! INTE i signalkabeln.. så gör bara som vi har sagt så blir det nog bra..

sen angående din jordpunkt, bara för du har ditt steg där så behöver det inte vara en bra jordpunkt..

Okej! Då ska jag kolla detta, tack för hjälpen!

43 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
Nu har jag testat detta men problemet kvarstår. Förmodar att det är slutsteget som är kass då om det kan vara det.

409 Inlägg
27 februari 2012
big-jepp skrev:
VR6_Sandnes skrev:
big-jepp skrev:

Hur kan det vara skillnad mellan ändarna? Säger inte att du har fel, verkar bara väldigt konstigt..

1 Inlägg
1 april 2012
Störningsfilter som fungerar har de på www.mcinterkom.se .

682 Inlägg
2 april 2012
Boyakacsha skrev:
big-jepp skrev:
VR6_Sandnes skrev:

Hur kan det vara skillnad mellan ändarna? Säger inte att du har fel, verkar bara väldigt konstigt..

Har för mig att man enbart jordar signalkabel om HU's signaljord är trasig.

Tror att big-jepp syftar på att se över jordningen i HU? 

Om du byter rcakablar, vad händer då? har du testat att ha dem liggandes ovanpå all inredning bara för att testa? Så att dem inte kommer nära någon strömförande kabel menar jag. Om det fortfarande låter så borde det väl vara jorden som BJ nämner.

Efter att ha läst igen; menar du själva RCAkablarna från HU? Som man connectar signalkabeln steg>hu i? Vill gärna lära mig mer!

Sök