Oljekylaren på plats, avgastempgivare och tryckrören klara Bredbandslambdan kalibrerad, nu har jag bara ett nytt beskymmer... Tänkte koppla in lambdan till dator och ställa in lite saker. Men usb adaptern vill inte funka på min dator så jag skaffa en annan dator så jag kan mappa sprutet och komma in i lambdan.
Om de inte blir någon mer update, så God Jul och Gott Nytt År på er alla! Sen hoppas vi på ett rykande 2014
Slavcylindern bytt då den gamla hade packningen gått sönder i och att jag fick den så billigt. Men var tvungen att förlänga själva "pinnen" mellan slaven och gaffeln ca 1,5cm. För annars blev den förkort och man trycker isär den. Men nu funkar kopplingen All el kopplad och klar, var dags att se vad som funkade och inte funkade. Dessvärre funkade de inte... som vanligt när man gör något med el som är omfattande. Soppa pumpen vill inte funka, men kan bara vara så att reläet är kopplad fel, ska testa de sen. Fick ingen kontakt med TPS:en heller, men de va bara två kablar jag behövde skifta så funka den. Men sen till de stora problemet, vr givaren vill inte funka... så får ingen gnista då motorn inte tror motorn går. Har kollat igenom mappen några gånger men tycker inte jag hittar nått som kan påverka. Har även lyft locket på boxen och ställt in de som den verkar ska stå, men batteriet i bilen va dött då så han inte testa sen...
Om nån har något tips med VR givaren så tar jag gärna emot de! även en startmapp eller liknande skulle också va till stor hjälp!
http://i44.tinypic.com/qo9079.jpg Oljekylaren på plats, avgastempgivare och tryckrören klara Bredbandslambdan kalibrerad, nu har jag bara ett nytt beskymmer... Tänkte koppla in lambdan till dator och ställa in lite saker. Men usb adaptern vill inte funka på min dator så jag skaffa en annan dator så jag kan mappa sprutet och komma in i lambdan.
Om de inte blir någon mer update, så God Jul och Gott Nytt År på er alla! Sen hoppas vi på ett rykande 2014
Hur exakt och var kopplade du in dig på oljekyllaren?
Köpte ett universalt "block" till oljefiltret och sen stålompunna slangar bara. Dock så har jag ingen termostat vilket man egentligen borde ha, men ska testa utan först fåse. Är ju trots allt bara en lekbil och ska bara gå hårt för de mesta
Köpte ett universalt "block" till oljefiltret och sen stålompunna slangar bara. Dock så har jag ingen termostat vilket man egentligen borde ha, men ska testa utan först fåse. Är ju trots allt bara en lekbil och ska bara gå hårt för de mesta
Går det köpa termostaten löst? Och hur vet den när den ska öppna?
Ja de går de, men smartast är att köpa själva kopplings "blocket" med termostat i. Den öppnar när de blir tillräckligt varmt ca 92 brukar de va har ja för mig
Nepp, lyckades inte bli nån uppstart. Läckande btr och ingen gnista är problemen att lösa :-/ segt att de hela tiden ska va strul med dära boxen. Säkert mest handhavande fel då jag aldrig hållt på med ms förut. Men tillslut så ska de nog gå :-)
Nepp, lyckades inte bli nån uppstart. Läckande btr och ingen gnista är problemen att lösa :-/ segt att de hela tiden ska va strul med dära boxen. Säkert mest handhavande fel då jag aldrig hållt på med ms förut. Men tillslut så ska de nog gå :-)
Efter att jag hållt på och jävlas med megasquirtet och letat fel osv. så har jag nog äntligen lyckats få den att funka! Ska göra en uppstart snart iaf, för nu poffar den iaf och vill starta Får tändning och soppa så bara att hålla tumamarna för att den ska starta nu
Äntligen så har jag fått igång den! Efter lite startgas så hoppade den tillslut igång Den hade surat ner sig, så efter att den fått tända till och bränna bort de på stiften så hoppade den igång och gick så bra
Eftersom det inte verkar bli någon is så börjar jag överväga att riva framvagnen. Lite svårt att försöka mappa dessutom
Tjenare! hoppar in lite sent på denna tråd kanske.. Men bättre sent än aldrig! Måste bara fråga! Den här motorn är väll turbokonverterad? Vart får du oljetrycket ifrån till turbon? Är det t-kors från oljetrycksgivaren?
självklart är tråden premlagd! håller tummarna att allt går vägen för dig! Mvh Erik!
Det är aldrig försent att haka på och se hur de slutar
Japp en turbonkonverterad b230f, precis tar de ifrån oljetryckskontakten. Har endast oljan till turbon där, oljetrycks- och oljetempgivaren sitter vid oljefiltret istället Tackar!
Eftersom att de inte blir någon is här i närheten så lägger jag ner tankarna om att mappa och testa den just nu, lägger allt krut på att få ihop den istället så allt är klart i tid Så de får bli att riva framvagn och renovera bromsar runtom Orginal styrvinklar? Njaa, nått måste göras. Förra vintern på isen åkte jag på fulla rattutslag hela tiden, bevis finns i hjulhusen efter OT-dubben Bilen uppe på pallbockar och bromsarna ryker snart