Ska beställa kolfibervinyl, men kan inte riktigt bestämma mig ifrån vilken firma Eftersom dom flesta har samma priser och hävdar ungefär samma sak om kvalité och utseende får man känslan av att dom säljer samma typ av film.
Håller med, ruskigt dåliga mått om man vill lägga större ytor. Ska man lägga små ytor verkar det ju vara rena kapet om det nu är någon kvalité i det, för sjukt billigt är de om inte annat.
Logiskt sätt borde dom ju även sälja i metervara. Om inte så faller ju en väldigt stor kundgrupp bort. Att bara sälja stora och små ark känns ju inget vidare...
Är det avancerade former den ska sitta på så rekommenderar jag 3M di-noc. Den är strukturerad och formbar med bra kvalite
helt ärligt.Tycker du Dinoc är bra att ha runt hörn o kanter..Så har INTE jag upplevt den iaf. Tycker den e bra på plana ytor men när den ska vikas runt en kant mm då gillar jag den inte då den är för styv för det.Iaf enligt mig. Kanske därför man ser Dinoc bilar utan kant på insidan av tillexempel huv,tak mm nästan ALLTID korrekt avskuren i kant i kant..
ja precis den får inte vara styv! Finns en annan 3m som är styv.. men inte Di-Noc
Sen finns det en carbonfolie ifrån Vonne som jag har hört gott ifrån.. har dock aldrig testat den själv..
Jobbar med folie sen 8år.. inte satt så otroligt mycket kolfiber
aha ja jag har alltid tyckt 3m di noc vart lite för styv för hörn o kanter iaf.
Vonne kör med saker från Foliocar och dom kör väl nästan bara med Orafol sortimentet..lite dyrare och inte så värst mycket högre kvalite än andra märken.Kan jag tycka bör tilläggas då det finns mycket moraltanter härinne på garaget.
Har satt otroligt mycket kolfiber på mitt knappa 2 år..men vi kanske har olika kundkretsar också..
njo.. jag är inte så superinsatt i kolfiber.. men när det gäller foliera hela bilar så använder jag endast 3m 1080 serien.. den är ultrabra... den finns i kolfiber med.. men inte fullt lika realistisk..
njo.. jag är inte så superinsatt i kolfiber.. men när det gäller foliera hela bilar så använder jag endast 3m 1080 serien.. den är ultrabra... den finns i kolfiber med.. men inte fullt lika realistisk..
aha tackar för tipset.ska halvfoliera en bil snart så då kanske jag skulle prova denna.. Har den luftkanaler o så också?
ja precis den får inte vara styv! Finns en annan 3m som är styv.. men inte Di-Noc
Sen finns det en carbonfolie ifrån Vonne som jag har hört gott ifrån.. har dock aldrig testat den själv..
Jobbar med folie sen 8år.. inte satt så otroligt mycket kolfiber
aha ja jag har alltid tyckt 3m di noc vart lite för styv för hörn o kanter iaf.
Vonne kör med saker från Foliocar och dom kör väl nästan bara med Orafol sortimentet..lite dyrare och inte så värst mycket högre kvalite än andra märken.Kan jag tycka bör tilläggas då det finns mycket moraltanter härinne på garaget.
Har satt otroligt mycket kolfiber på mitt knappa 2 år..men vi kanske har olika kundkretsar också..
Du kan komma och lägga om min huv...IGEN! De vecken på min huv är svåra att få bra alltså
Nja ja har lagt den huven själv två gånger. Men det vill bara inte sitta där org. vecken i huven är. Det bara släpper när det blir varmt. En gång fick jag hjälp av en som jobbar med att lägga folie på bilar, den andra gången la jag och Glenn den på min huv. Men hur jag än gör, så släpper den!!
Nja ja har lagt den huven själv två gånger. Men det vill bara inte sitta där org. vecken i huven är. Det bara släpper när det blir varmt. En gång fick jag hjälp av en som jobbar med att lägga folie på bilar, den andra gången la jag och Glenn den på min huv. Men hur jag än gör, så släpper den!!
vilken använde du...? 3M?
Jag har satt kolfiber som test på min smartcar.. sitter fortfarande fast lika bra efter 2år...? däremot inredningen på blanka plastdetaljer släppte som fan efter 4-5v...
Skumt! Men vet att kolfiber vinylen måste eftervärmas med värmepistol NOGA SOM FAN! med en viss temperatur.. precis som vid helfolieringar med avancerade former.. däremot vilken exakt temperatur vet jag inte.. men runt 80-90grader skulle jag tro... och givetvis en väldigt rengjord yta innan man börjar montera..
Men detta är bara rent teoretiska fakta och förslag..
Nja ja har lagt den huven själv två gånger. Men det vill bara inte sitta där org. vecken i huven är. Det bara släpper när det blir varmt. En gång fick jag hjälp av en som jobbar med att lägga folie på bilar, den andra gången la jag och Glenn den på min huv. Men hur jag än gör, så släpper den!!
vilken använde du...? 3M?
Jag har satt kolfiber som test på min smartcar.. sitter fortfarande fast lika bra efter 2år...? däremot inredningen på blanka plastdetaljer släppte som fan efter 4-5v...
Skumt! Men vet att kolfiber vinylen måste eftervärmas med värmepistol NOGA SOM FAN! med en viss temperatur.. precis som vid helfolieringar med avancerade former.. däremot vilken exakt temperatur vet jag inte.. men runt 80-90grader skulle jag tro... och givetvis en väldigt rengjord yta innan man börjar montera..
Men detta är bara rent teoretiska fakta och förslag..
Ja körde med sponsorns folie, kolfibervinyl.se Ja självklart va det rengjort noga, eftervärmning med ca 80grader och allt det dära. 3M går ej ha på min huv då den är för smal, min huv är ca 150cm totalt i bredd och det har inte 3M.
Men ska se om man kan göra om och göra rätt en 3e gång nu
Nja ja har lagt den huven själv två gånger. Men det vill bara inte sitta där org. vecken i huven är. Det bara släpper när det blir varmt. En gång fick jag hjälp av en som jobbar med att lägga folie på bilar, den andra gången la jag och Glenn den på min huv. Men hur jag än gör, så släpper den!!
vilken använde du...? 3M?
Jag har satt kolfiber som test på min smartcar.. sitter fortfarande fast lika bra efter 2år...? däremot inredningen på blanka plastdetaljer släppte som fan efter 4-5v...
Skumt! Men vet att kolfiber vinylen måste eftervärmas med värmepistol NOGA SOM FAN! med en viss temperatur.. precis som vid helfolieringar med avancerade former.. däremot vilken exakt temperatur vet jag inte.. men runt 80-90grader skulle jag tro... och givetvis en väldigt rengjord yta innan man börjar montera..
Men detta är bara rent teoretiska fakta och förslag..
Ja körde med sponsorns folie, kolfibervinyl.se Ja självklart va det rengjort noga, eftervärmning med ca 80grader och allt det dära. 3M går ej ha på min huv då den är för smal, min huv är ca 150cm totalt i bredd och det har inte 3M.
Men ska se om man kan göra om och göra rätt en 3e gång nu
vi testar igen med den nya folien och ser. Alla huvar mm vi gjort håller måttet utan just din Saab . Vad jag vet sitter vår folie bara på en Saab och kan inte uttala mig om det är just Saab huven eller något annat. Men vi kan väl göra omgång 3 så ser vi. Min t6 hade stora mjukaformer och din huven blev oerhört varm efter lite körning men där släppte inget. Har delfolierat min Honda nu och den står i minusgrader mm utan problem med folien. T6an rullar i Lappland också utan problem. Kontakta Glenn så kan vi säkert lösa detta smidigt.
Jag har satt kolfiber som test på min smartcar.. sitter fortfarande fast lika bra efter 2år...? däremot inredningen på blanka plastdetaljer släppte som fan efter 4-5v...
Skumt! Men vet att kolfiber vinylen måste eftervärmas med värmepistol NOGA SOM FAN! med en viss temperatur.. precis som vid helfolieringar med avancerade former.. däremot vilken exakt temperatur vet jag inte.. men runt 80-90grader skulle jag tro... och givetvis en väldigt rengjord yta innan man börjar montera..
Men detta är bara rent teoretiska fakta och förslag..
Ja körde med sponsorns folie, kolfibervinyl.se Ja självklart va det rengjort noga, eftervärmning med ca 80grader och allt det dära. 3M går ej ha på min huv då den är för smal, min huv är ca 150cm totalt i bredd och det har inte 3M.
Men ska se om man kan göra om och göra rätt en 3e gång nu
vi testar igen med den nya folien och ser. Alla huvar mm vi gjort håller måttet utan just din Saab . Vad jag vet sitter vår folie bara på en Saab och kan inte uttala mig om det är just Saab huven eller något annat. Men vi kan väl göra omgång 3 så ser vi. Min t6 hade stora mjukaformer och din huven blev oerhört varm efter lite körning men där släppte inget. Har delfolierat min Honda nu och den står i minusgrader mm utan problem med folien. T6an rullar i Lappland också utan problem. Kontakta Glenn så kan vi säkert lösa detta smidigt.
Jag vet ju att min huv är lite svår, då det dels är väldigt skarpa veck upp och sedan kommer vecken lixom från "ingen stanns". Men ska kolla lite längre fram med han om och när vi kan kolla det dära. Just nu är det ingen direkt bråska då den ändå stå för vinterförvaring samt ska byggas om innuti
PS: Ska testa att även tvätta av den med RIKTIG sprit som innehåller absolut noll % fett eller liknande. Bruka bli riktigt rent och tar bort all skit när man använt den. Samt ska testa en sak till under, innan vi isf. lägger på den