3417
Sök

Subaru Impreza -95, Rycker vid full gas.

1 270 Inlägg
19 januari 2012
Trådstartare
Tjena, tänkte kolla om någon vet vad det kan vara för fel när min bil rycker. Det är när man kör full gas och den laddar 0,8-1bar den rycker. Ryckningarna är rätt kraftiga och det är typ 4-5st men sen så fortsätter den gå bra. Men alltid vid det laddtrycket. Så vad kan det vara för fel då? smile

Mvh Johan

Forummoderator
26 418 Inlägg
19 januari 2012
Är den chippad?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 270 Inlägg
19 januari 2012
Trådstartare
Mack skrev:
Är den chippad?

Är inte riktigt helt insatt i allt som är gjort med den. Men försäljaren sa nått om nått chipp, mapp och så är det en pysventil i den.

12 Inlägg
19 januari 2012
Händer det varje gång vid full gas eller bara ibland? Har samma problem med min Saab 9000 2,3 turbo...

1 270 Inlägg
19 januari 2012
Trådstartare
jimmyheltenkelt skrev:
Händer det varje gång vid full gas eller bara ibland? Har samma problem med min Saab 9000 2,3 turbo...

Varje gång när jag gasar fult och laddar typ 0,8-1 bar så rycker det

12 Inlägg
19 januari 2012
Finns så mycket som kan vara fel antar jag, jobbigt sånt där. Hoppas någon hjälper dig smile

Forummoderator
26 418 Inlägg
19 januari 2012
J_Erixzzon skrev:
Mack skrev:
Är den chippad?

Är inte riktigt helt insatt i allt som är gjort med den. Men försäljaren sa nått om nått chipp, mapp och så är det en pysventil i den.

Den kanske inte helt enkelt är mappad för att ladda över 1 bar och klipper?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 270 Inlägg
19 januari 2012
Trådstartare
jimmyheltenkelt skrev:
Finns så mycket som kan vara fel antar jag, jobbigt sånt där. Hoppas någon hjälper dig smile

Jo det kan det ju vara...

jag har själv funderat på tändstiften, soppa pumpen eller om det finns någon laddtrycksvakt?
Men soppa pumpen skulle vara bytt till någon värre men den kanske är på väg ett ge upp?

1 270 Inlägg
19 januari 2012
Trådstartare
Mack skrev:
J_Erixzzon skrev:
Mack skrev:
Är den chippad?

Den kanske inte helt enkelt är mappad för att ladda över 1 bar och klipper?

Den är mappad för att ladda 1,35

2 230 Inlägg
19 januari 2012
Testa ställ ner laddet och se om det blir samma sak då? kan ju vara att den bryter..  även om den är mappad till 1.35..

men kolla lmm förmig det sitter iaf på dessa om den inte är bortagen..
Senast redigerat av Rojpen (19 januari 2012)

så kan det vara då det inte blev som det skulle

1 270 Inlägg
19 januari 2012
Trådstartare
Rojpen skrev:
Testa ställ ner laddet och se om det blir samma sak då? kan ju vara att den bryter..  även om den är mappad till 1.35..

men kolla lmm för mig det sitter iaf på dessa om den inte är bortagen..

Okej ska kolla upp den! Sitter öppet filter på den som inte är av bästa kvalitet så den kan ju ha gått sönder eller vara bortplockad.

2 230 Inlägg
19 januari 2012
J_Erixzzon skrev:
Rojpen skrev:

Okej ska kolla upp den! Sitter öppet filter på den som inte är av bästa kvalitet så den kan ju ha gått sönder eller vara bortplockad.

jo dom säger ju att Öppetfilter dödar lmm på imprezerna. sant eller falskt vet jag inte men det står på vart å vartannat forum.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

1 270 Inlägg
19 januari 2012
Trådstartare
Rojpen skrev:
J_Erixzzon skrev:
Rojpen skrev:

jo dom säger ju att Öppetfilter dödar lmm på imprezerna. sant eller falskt vet jag inte men det står på vart å vartannat forum.

Jo jag läste det precis oxå! Bara att klicka hem ett med kvalitet nu då och se om man kan hitta en annan lmm oxå och prova smile

Sök