MrDanger skrev:
Fär väl också säga min cents som Partisk VR6 (2,9 syncro) ägare..
Jag har kört min bil rätt så mycket på konbana och lite bana också.
Bilen är absolut inte byggd för att gå på bana, har aldrig kört en bil som känns så framtung som min..
Så lite tvärare svängar så blir det en hel del krängande tyvärr, 4wd märks knappt tyvärr.
Kan inte tänka mig att en 2.8 är direkt snällare i kurvorna.
Viktfördelningen är tyvärr som den är och gör därför bilen väldigt svårkörd.
Har för övrigt coilovers och rejäla fjäderbensstag både fram och bak
ekelund88 skrev:
vi bor i samma stad du får mer än gärna en åk runda i sommar så ska du väl få känna hur gokartaktig en vr6a e
kan lova dig att jag kan ladda betydligt hårdare med den än en 205a iaf både in och ur kurvorna (mycket bra bromsar orginal) (bra vridmoment ut ur kurvorna) och för att kunna ladda så här så måste bilen ha nån form av balance
fråga fabian han har åkt med den
Original bromsar är enligt mitt tycke inge vidare alls, ändå har jag värre belägg än original och väldigt fräsha bromsar överlag. Bilen i sig är helt enkelt för Tung!
Och bra vrid ur kurvorna!? Råkar du hamna under 4500rpm på vr6:an så känns den ju död. Har dock inte prövat en 2,8, kanske annan vrid kurva på den.?
Men bilen i sig är en väldigt underhållande bil och jag älskar verkligen att köra min VR6:a, bara ljudet från den raka V6:an gör ju så det nästan går för en..
Sen kommer den behållas för att få komma in på bugrun, Vilken tillställning!
Ett litet klipp från konbane körning på Bugrun, den låter ju gott iaf
http://www.youtube.com/watch?v=I9GKdSeJ … ature=plcpMen ska man ha en bil som man vill köra fort med när det svänger så skulle jag valt något annat än en vr6:a..