22 januari 2012
Trådstartare
Ja då e bilen hemma efter en speciell förmiddag. I jkp fanns bilen så vi åkte dit och börja titta hmm ser skabbi ut (tänkte ja) kan vi provstarta sa ja, ehh ja men bateriet e nog dåligt sa han (men det hade jag med mig ett) sen sa han att startmotorn va kass (Ehh tänkte ja) och prova, inget hände sen sa han du måste slå på vippbrytaren under ratten, jaha (vafan e detta) då gick det mala men starta inte!! Felet på bilen va bara koplingen enligt han efter 5min prutande skrev jag på papprena och vi bogsera den därifrån. Den blev så pass billig att jag kunde göra mej en hacka på reservdelar. 300 meter med påbörjad bogsering prova jag att starta den (och den hoppa igång) men gick inte under 2000rpm jag körde bort mot macken för kolla vatten och tankadog precis när jag skulle in i en rondell, bogsera sista biten till macken. Efter kollat allt prova att dra på startmotor igen (inget tändande) bogsera igen och då hoppa den igång sen bar det av hemmåt (ps koplingen funka som den skulle) 5mil senare landade den i garaget, då hade börjat gå bättre men inte bra. Bara börja skruva!
Senast redigerat av WILZOR (24 januari 2012)