3887
Sök

Nissan 200sx Motorbygge Japtuning.se

Det är här de händer =)

75 280 Visningar
Projektet avslutat 8 mars 2013
1 101 Inlägg
23 maj 2012
Trådstartare
luuundh skrev:
Fint projekt! Prenumeration lagd! smile

Skoj att du gillart wink

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

1 101 Inlägg
23 maj 2012
Trådstartare
Liten uppdate nu då!

Bilen är uppstartad å fixad, gick väldigt bra tycker jag smile inga missljud å inga problem! Lite läckage osv men har ngn lyckats skruva ihop en motor utan ett ända vatten/olje läckage? wink

Har även till 99% säkerhet mapptid nästa vecka på torsdag eller fredag å då kan man ju äntligen köra lite inspirerat igen smile.

Var även förbi på onsdagsträffen idag som premiärtur å allt funkar klockrent!

Det som är kvar annars är väll att koppla in alla lampor å sånt där småkrams runt om ordentligt å kanske fina till någon kabeldragning här å där smile
ska också lacka å montera fronten ordentligt!
å lite bilder på en VÄLDIGT smutsig å dammig 200sx smile

http://i49.tinypic.com/33ua054.jpg

http://i45.tinypic.com/34q20l5.jpg

http://i49.tinypic.com/iyczg1.jpg

www.nogs.se
200a Projektet

1 702 Inlägg
24 maj 2012
Ohh avundsjuk jag blir nu. Ser riktigt grymt bra ut, de fälgarna passar perfekt men kanske sänka bilen lite till bara.
Äh det är nog bara bilden som ljuger.
På fredag mappar du din bil. På fredag lägger vi slipgrund på min så jag ligger lite efter.
Vingen är ju ett måste på dessa bilar det blir så platt avslut annars.
Ser att vi har samma placering av varvräknaren o shiftlight smile
Senast redigerat av Skruvar till det (24 maj 2012)

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

1 101 Inlägg
24 maj 2012
Trådstartare
Matttii skrev:
ser riktigt bra ut smile

Tackar smile

www.nogs.se
200a Projektet

1 101 Inlägg
24 maj 2012
Trådstartare
Skruvar till det skrev:
Ohh avundsjuk jag blir nu. Ser riktigt grymt bra ut, de fälgarna passar perfekt men kanske sänka bilen lite till bara.
På fredag mappar du din bil. På fredag lägger vi slipgrund på min så jag ligger lite efter.

Du luras utav bilden du får inte ens in fingret mellan skärmen å däcket fram å precis att det går baktill smile så den ligger väldigt tight, måste fixa till skärmkanterna för dom skrapar ifall man tar en kurva i fart ^^

www.nogs.se
200a Projektet

1 107 Inlägg
24 maj 2012
Woojen skrev:
Skruvar till det skrev:

Du luras utav bilden du får inte ens in fingret mellan skärmen å däcket fram å precis att det går baktill smile så den ligger väldigt tight, måste fixa till skärmkanterna för dom skrapar ifall man tar en kurva i fart ^^

Jag tycker också du skall sänka den mer. Men först kan det vara bra att få ordning på skärmkanterna wink

1 101 Inlägg
24 maj 2012
Trådstartare
anafylaxi skrev:
Woojen skrev:
Skruvar till det skrev:

Jag tycker också du skall sänka den mer. Men först kan det vara bra att få ordning på skärmkanterna wink

Det går inte sänka mer ^^ klir KAOz då tongue

www.nogs.se
200a Projektet

1 101 Inlägg
24 maj 2012
Trådstartare
Fick mapptid den 5e Juni nu också big_smile ska bli grymmt skoj!

www.nogs.se
200a Projektet

1 107 Inlägg
24 maj 2012
Woojen skrev:
anafylaxi skrev:
Woojen skrev:

Det går inte sänka mer ^^ klir KAOz då tongue

Klart det går, det handlar bara om hur mycket tid man vill lägga wink

1 107 Inlägg
24 maj 2012
Woojen skrev:

Vem mappar? Duktig?

1 101 Inlägg
24 maj 2012
Trådstartare
anafylaxi skrev:
Woojen skrev:

Vem mappar? Duktig?

Vi mappar på autotechs rullar smile kan ta vem som mappar IRL eller ngt wink

www.nogs.se
200a Projektet

1 702 Inlägg
24 maj 2012
Jag har skärmvals om du vill låna den finns för närvarande hos en kompis i Lerum.

Tommy Out.

1 702 Inlägg
25 maj 2012
Jag har skärmvals om du vill låna den finns för närvarande hos en kompis i Lerum.

Tommy Out.

1 101 Inlägg
26 maj 2012
Trådstartare
Skruvar till det skrev:

Ofasen smile det skulle nog vara utav intresse efter mappningen å så smile

Hur går det för dig nu då?

www.nogs.se
200a Projektet

1 702 Inlägg
28 maj 2012
Hej jo det går väl sakta framåt , har precis flyttat så det har tagit värdefull tid från garaget.
Men nån dag iveckan ska karossen vara grundad iaf. Sen är det garagekompisen som lackar så får se när han har tid.
Jag ska ta hem skärmvalsen så kan vi ju mötas senare efter din mappning. Så kanske man kan få se bilen och åka med på en tur kanske:)
Senast redigerat av Skruvar till det (28 maj 2012)

Tommy Out.

1 101 Inlägg
29 maj 2012
Trådstartare
Skruvar till det skrev:
Hej jo det går väl sakta framåt , har precis flyttat så det har tagit värdefull tid från garaget.
Men nån dag iveckan ska karossen vara grundad iaf. Sen är det garagekompisen som lackar så får se när han har tid.
Jag ska ta hem skärmvalsen så kan vi ju mötas senare efter din mappning. Så kanske man kan få se bilen och åka med på en tur kanske:)

absolut hade varit trevligt :-)

www.nogs.se
200a Projektet

1 101 Inlägg
7 juni 2012
Trådstartare
Tjenare folks! Nu har jag varit å mappat bilen dock gick det inte mappa bilen på höglast då kamaxelgivarn verkar vara kaputt så den ger inga korrekta värden.

Det som händer är att varvtalen flimrar för att sedan "haka" upp sig vid 4000rpm å flimra på som fan, så det gick inte mappa över 4000 rpm alls då motorn kan ligga på 5000 rpm men givarn säger 4000rpm till boxen...
Men annars verkar allt fungera finfint smile

Denna givarn tar på sin höjd några minuter å byta men tyvärr kunde jag inte få tag på en sådan uppe i trollhättan, så det var bara att åka hem å byta.

Nu blir väll nästa mappning om ca en vecka igen å då jefflar ska de levereras smile
men bjuder på lite bilder ifrån mappningen smile, Har också klabbat på sponsordekalerna!
http://i48.tinypic.com/t6qagx.jpg

http://i45.tinypic.com/30wrxbr.jpg

http://i49.tinypic.com/2guw65t.jpg

www.nogs.se
200a Projektet

1 101 Inlägg
7 juni 2012
Trådstartare
En sidofråga, då min Autronic kommunikations kabel är borta så undrar jag ifall  någon vet ngn i göteborgstrakterna som har en sådan? beställde hem en från MRM-Racing men dom var slut på lager så hade varit guld ifall nån kunde låna ut en i några timmar så jag kan kolla så den nya givaren ger korrekta värden smile?

www.nogs.se
200a Projektet

1 101 Inlägg
13 juni 2012
Trådstartare
Har lite problem med CASen eller triggerskivan, vet inte vilket av dom änsålänge men här kommer en liten uppdate:

kunde ju inte mappa bilen ordentligt pga varvtals signalen flimmrar. Så åkte å hämta en till CAS där en orginaltrigger sitter i å ska byta givaren tänkte jag alltså bara flytta givaren från den nya till min gamla där AUTRONIC triggern sitter i.

Öppnade min CAS där Autronic triggern sitter i å till min förvåning så satt inte givaren fastskruvad kunde röra sig 2-3 MM upp å ner å kanske 1MM i sidled! Skruvade endast åt den då å monterade ihop den igen för att testa ifall de var det som gjorde felen men det blev ingen skillnad sad Så antar att det är givaren som är boven i dramat i vilket fall, dock kan de vara lite pilligt med att  plocka ur givarna då man måste dela på hela alltet som är pressat...

CASEN med Autronic triggerhjul
http://i50.tinypic.com/raumig.jpg

Orginal CAS med orginal trigger
http://i48.tinypic.com/dq2lbd.jpg

Inga roliga "skruvar" att skruva ur då dom egentligen endast ska gå att skruva åt ett håll ^^
http://i49.tinypic.com/qqvgj5.jpg

Slutligen har jag äntligen fått hem min nya Loggsladd till autronicen smile så nu kan man börja pilla igen på riktigt
http://i49.tinypic.com/2luxj83.jpg

Tänkte åka in till garaget senare ikväll för att försöka skruva ihop en ny givare å hoppas på att det är de som är felet smile

www.nogs.se
200a Projektet

Sök