Hej!
Är nu äntligen ägare till en av mina absoluta drömbilar! Så nu är det dags att starta en tråd om denna skönhet
Efter att ha dregglat över M3 E36:or sedan 17 års ålder så är jag nu äntligen ägare till ett oerhört fint exemplar!
Som förstabil skaffade jag mig en fantastiskt fin 328 Coupé E36 som jag ägde i nästan 3 år
http://www.garaget.org/?car=117313.
Trots att jag verkligen älskade den bilen fanns ett starkt sug efter en M3 E36. Jag sålde därför bilen och började göra några bilaffärer för att jobba mig uppåt till en M3:a. Så 7 månader efter att jag sålt 328:an så står nu äntligen en lågmilad M3 E36:a i garaget!
Helt klart en dröm som gått i uppfyllelse!
Info om bilen:Bilen är helt original, inga eftermarknadsdelar överhuvudtaget!
Bilen är redan nu i oerhört fint skick! Men det finns såklart någon enstaka repa (ej iögonfallande) i lacken (bilen är trotsallt 18 år gammal).
Inredningen är i mint condition, inga fula märken eller skrap på stolar. Dock så skulle lite lite (alltså väldigt lite
) ny färg behövas på vänstra sidostödet på förarstolen.
Övrig info: * Fulldokumenterad lågmilare (fullstämplad servicebok etc).
* 11050 mil på mätaren.
* Jag är ägare nr 4.
* Färgkombination - Daytonaviolett med svart skinn.
Så här såg den ut vid köp. Grymt vacker tycker jag!.. men ännu finare i dagsläget!
Jag har 2st "utséendeprojekt" på gång till bilen, så att jag ska kunna skifta mellan 110% original samt ett mer "racestukat" utséende.Beställt/Ej monterat = [/] Monterat = [X]Nr 1 - Ha en originalbil i mint condition![X] Nya däck, 225/45/17 fram och 245/40/17 bak
[X] Renovera (lacka om) fälgarna
[ ] Spot repair-lackering på höger bakskärm, där en mindre repa finns.
[ ] Fixa några få parkeringsucklor
[X] Oljeservice + bromsvätskebyte
[X] Nya regplåtar, utan EU-logga
[X] En rejäl polering
[ ] Nya lister runt om
[X] Nya emblem till fälgar
[/] Nytt M3-emblem
[ ] Velourmattor
Nr 2, "Det lilla extra" - En racestukad M3:a i mint condition![ ] "Seriös" sänkning, antingen coilovers eller nåt Bilstein-kit.
[ ] 18" BBS LM
[ ] GT Splitters eller GT-läpp
[/] Supersprint Race-avgassystem
[ ] Supersprint Kat-ersättare
[ ] Köhler kolfiberinsug med tillhörande chip
Utséende Nr 2 till bilen som jag tänkt ha
Mitt mål är att ha den finaste M3 E36:an i landet! Bilen kommer att ställas ut på diverse BMW-träffar såklart
En kort sammanfattning:Ska fixa det lilla som behövs för att få bilen fläckfri, ska bli mint condition!
Jag ska ha 2st olika utséenden att kunna skifta mellan, helt original samt ett mer "rejsigt" utséende.
Hoppas ni gillar bilen samt mina planer med den! Kommer uppdatera tråden så fort något nytt är gjort med bilen för att nå mina mål
Himla tråkigt att man inte kan välja sin egna bil som favorit här på garaget förresten! För då hade jag lätt valt till den på min lista
/David