2609
Sök

"Mint Condition-projektet" - BMW M3 E36 3.0 - 1994. Update 2012-08-29.

Är nu äntligen ägare till en av mina absoluta drömbilar! Efter att ha dregglat över M3 E36:or sedan 17 års ålder så är jag nu äntligen ägare till ett oerhört fint exemplar! Målet med bilen är att den ska bli i mint... Visa mer

146 146 Visningar
Projektet avslutat 13 juni 2019
310 Inlägg
13 juni 2012
Måste ju berömma dig för att du hållit den så genuint fin. Fan, bilderna ser ju ut som dom skulle vara snodda från någon tysk biltidning från 1994!

310 Inlägg
754 Inlägg
13 juni 2012
Trådstartare
Absinthe-Racing skrev:
Är "Meguairs Next Generation" vaxet som gäller eller? Vad kostar det ungefär?

Jag köpte nåt "kit" i nån schysst förpackning wink Vax + appliceringssvam + microfiberduk = 489:-, dock blev det 10% rabatt med mekonomenkortet smile

Deras övriga vaxer är riktigt bra också! Jag köpte deras senaste, "Meguairs Next Generation nånting" heter det smile Kan kolla upp det exakta namnet tills imorn!

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

754 Inlägg
13 juni 2012
Trådstartare
Absinthe-Racing skrev:
Måste ju berömma dig för att du hållit den så genuint fin. Fan, bilderna ser ju ut som dom skulle vara snodda från någon tysk biltidning från 1994!

Tack ska du ha! Kul att höra smile

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

754 Inlägg
13 juni 2012
Trådstartare
Absinthe-Racing skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 0daa2b.jpg

Den här ser ut som en typisk tysk Testbild från nått magazin!

Haha ja det har du rätt i! Typiskt att jag glömde systemkamera hemma bara, tog den här bilden med min iphone 4S smile

310 Inlägg
13 juni 2012
Det är alltid kul när bilar som är väldigt välskötta och lågmilade hamnar hos någon som vet vad dom fått tag på och intye förstör dom. Det går ju aldrig att renovera upp en skrothög till välvårdad. Det går att renovera till bättre än nytt men då försvinner bilens själ.

754 Inlägg
13 juni 2012
Trådstartare
Absinthe-Racing skrev:
Det är alltid kul när bilar som är väldigt välskötta och lågmilade hamnar hos någon som vet vad dom fått tag på och intye förstör dom. Det går ju aldrig att renovera upp en skrothög till välvårdad. Det går att renovera till bättre än nytt men då försvinner bilens själ.

Ja det håller jag med om! Alltför många E36:or framförallt som blivit ombyggda till ufon! tongue Min ska bevaras väl kan jag lova! smile

German Engineering
9 083 Inlägg
13 juni 2012
Du gör rätt val som behåller M3an i originalskick smile big_smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

310 Inlägg
13 juni 2012
Jag minns en olivgrön VW golf 79a en gammal gubbe hade jag bad om att få kika under huven på. Den var helt oklanderliug i skicket och gubben var helt omedveten om det och trodde han skulle få max ett par tusen den dagen han skulle känna sig för gammal för att köra. Tänkte först be han höra av sig när han skulle sälja men jag ville inte få chansen att förstöra denna bil jag egentligen inte hade plats och tid att vårda. Hoppas att rätt människa tog över den om han inte kör fortfarande. Att se en 30 år gammal bil som ser ut som ett par år gammal max är mäktigt!

754 Inlägg
18 juni 2012
Trådstartare
Halloj!

Nu är läget så här, jag tycker att M3:an är för hög! Vill allt ha ner den något mot backen, så man blir av med den "amerikanska lastbils-känslan".

Vad tror ni om en 40/25mm sänkning? smile

Var ute och mätte lite förut, tror att resultatet skulle bli något i den här stilen:

https://www1.garaget.org/gallery/images/103/102182/102182-8d5375cac62876d7fdd9dce24da4c105.jpg
Tror att resultatet skulle bli så här av en 40/25mm sänkning.

Originalhöjd:
https://www1.garaget.org/gallery/images/103/102182/102182-9e80082321f300d760dfe3da857dd3a2.jpg
Skulle inte sitta fel om den trillade ner mot backen lite!

Vad tycks? smile

/David

310 Inlägg
18 juni 2012
Det skulle inte skada med en liten sänkning faktiskt! Den kilformade aggressiviteten i bilens utstrålning skulle bli vassare. Den ser mer ut att hugga som en samuraisvärd på övre bilden!

754 Inlägg
18 juni 2012
Trådstartare
Absinthe-Racing skrev:
Det skulle inte skada med en liten sänkning faktiskt! Den kilformade aggressiviteten i bilens utstrålning skulle bli vassare. Den ser mer ut att hugga som en samuraisvärd på övre bilden!

Underbar beskrivning! big_smile Den sänkningen och en GT-läpp eller GT-splitters skulle sitta tokfint! Då blir det ett jädra samuraisvärd till bil! wink Kan photoshopa en bild fort, så får alla se min tanke smile

754 Inlägg
18 juni 2012
Trådstartare
40/25mm sänkning + GT-läpp =
https://www1.garaget.org/gallery/images/103/102182/102182-0a63b3b2aaa686e9e461b4028289f64e.jpg

Det här stuket diggar jag till 110%! smile

/David

754 Inlägg
18 juni 2012
Trådstartare
Absinthe-Racing skrev:
På bilden ligger däcket och skärmkanten fram perfekt!

Instämmer! Vad tycker du om läppen fram på den senaste bilden jag la upp? smile

310 Inlägg
18 juni 2012
D_Nilsson skrev:
Absinthe-Racing skrev:

Den ger ett vasst intryck samtidigt som den verkar höra till bilen. Det geller ju att få bitarna att se ut som en del av bilen och inte den del på bilen. Du är på rätt spår!

754 Inlägg
18 juni 2012
Trådstartare
Absinthe-Racing skrev:
D_Nilsson skrev:
Absinthe-Racing skrev:

Den ger ett vasst intryck samtidigt som den verkar höra till bilen. Det geller ju att få bitarna att se ut som en del av bilen och inte den del på bilen. Du är på rätt spår!

Härligt! smile Bilen lär ha det här stuket innan sommaren är slut! wink

German Engineering
9 083 Inlägg
20 juni 2012
Kör på med en liten sänkning smile

754 Inlägg
20 juni 2012
Trådstartare
CarpeDiem skrev:

Yes! Snackar med Viktor på Schmiedmann om detta just nu smile

German Engineering
9 083 Inlägg
20 juni 2012
D_Nilsson skrev:
CarpeDiem skrev:

Yes! Snackar med Viktor på Schmiedmann om detta just nu smile

Härligt big_smile

Sök