2595
Sök

"Mint Condition-projektet" - BMW M3 E36 3.0 - 1994. Update 2012-08-29.

Är nu äntligen ägare till en av mina absoluta drömbilar! Efter att ha dregglat över M3 E36:or sedan 17 års ålder så är jag nu äntligen ägare till ett oerhört fint exemplar! Målet med bilen är att den ska bli i mint... Visa mer

146 108 Visningar
Projektet avslutat 13 juni 2019
78 Inlägg
14 juli 2012
Har precis läst igenom denna tråden och jag tror fan jag sarrar ner hela tangentbordet! Gillar förfining av bilar som redan är i bra skick, när man fixar till dom där sista små störande grejerna bara så det blir HELT perfekt smile

Håller på att bygga rejsbil nu av en E36a men nästa projekt skulle mycket väl kunna bli att göra en gammal bmw till toppskick likt detta smile

754 Inlägg
17 juli 2012
Trådstartare
uranium skrev:
Har precis läst igenom denna tråden och jag tror fan jag sarrar ner hela tangentbordet! Gillar förfining av bilar som redan är i bra skick, när man fixar till dom där sista små störande grejerna bara så det blir HELT perfekt smile

Håller på att bygga rejsbil nu av en E36a men nästa projekt skulle mycket väl kunna bli att göra en gammal bmw till toppskick likt detta smile

Väldigt roligt att höra! smile

Lycka till med din E36:a! smile

/David

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

754 Inlägg
17 juli 2012
Trådstartare
Mycket tråkiga nyheter! sad

Jag är tvungen att sälja min älskade M3:a! sad sad
Måste planera om min ekonomi inför framtida investeringar (boende).

Det känns extremt tungt och sorgligt att göra sig av med den, med tanke på hur mycket tid, pengar, etc jag lagt ner på den. Fast det värsta är såklart att den har ett väldigt starkt emotionellt värde hos mig, har drömt om en sån här pärla så länge jag kan minnas hmm

Men jag kan garantera att så fort jag har möjlighet att köpa en ny M3 E36, så kommer jag att göra detta! smile
...om jag nu inte provar på en Z3M Coupé wink Nästa gång det ska köpas M3 E36 ska jag satsa antingen på en GT eller 3,2:a, kul att prova på de andra versionerna smile

Så är det möjligtvis någon som är sugen på att fortsätta förädla min underbara M3:a? smile
Jag ska visa upp bilen för en grabb nu i veckan, får se om det blir affär smile

/David

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

462 Inlägg
17 juli 2012
D_Nilsson skrev:

Det känns extremt tungt och sorgligt att göra sig av med den, med tanke på hur mycket tid, pengar, etc jag lagt ner på den. Fast det värsta är såklart att den har ett väldigt starkt emotionellt värde hos mig, har drömt om en sån här pärla så länge jag kan minnas hmm

Men jag kan garantera att så fort jag har möjlighet att köpa en ny M3 E36, så kommer jag att göra detta! smile
...om jag nu inte provar på en Z3M Coupé wink Nästa gång det ska köpas M3 E36 ska jag satsa antingen på en GT eller 3,2:a, kul att prova på de andra versionerna smile

Så är det möjligtvis någon som är sugen på att fortsätta förädla min underbara M3:a? smile

/David

Men vafan sad Se till att sälja den till någon som bryr sig om den!

618 Inlägg
17 juli 2012
Fyfan va tråkigt!
Men hoppas du hittar en bra köpare.

Skulle bli bra avundsjuk om du köper dig en m3 GT, det är drömbilen det smile

238 Inlägg
17 juli 2012
Tråkigt. Har mött dej några gånger i torslanda och den ser riktigt fin ut.

Virtuell Designer
545 Inlägg
17 juli 2012
Detta var fruktansvärt tråkigt att höra.. Jag hoppas innerligt att du hittar en bra köpare som tar hand om bilen på samma sätt som du gjort! Önskar dig all lycka till i fortsättningen och att vi inte sett det sista från dig!

2 788 Inlägg
17 juli 2012
Riktigt tråkigt om du ska sälja den! sad Kan du inte förvara den på något ställe eller så istället?

Skall jag vara helt ärlig tror jag inte att det finns någon annan som kommer att ta hand om den som du har gjort...

///M-Power
1 032 Inlägg
17 juli 2012
Fy satan vad tråkigt! Får hoppas att nästa ägare tar hand om den! Jag tycker du borde köpa en E36 M3 GT för det är ju roligt att ha något riktigt speciellt tycker jag i alla fall smile En helt original M3 i så bra skick som din är också ovanligt men inte som M3 GT, för där finns ju bara 356st av den wink

Mvh Johan

Allmänt envis
12 512 Inlägg
17 juli 2012
Det förstår jag att det känns tråkigt och tungt, men att gå vidare och satsa på ett boende är ett stort och roligt steg det med hoppas jag? smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

140 Inlägg
18 juli 2012
Riktigt synd att du ska sälja den! Men vad ska man göra.. man måste tänka på annat också istället..

SÄLJ DEN TILL NÅGON SOM KOMMER ATT TA HAND OM BILEN SOM DU!
Du hade en underbar 328 men sen säljer man den till någon annan och det blir så som det blev med bilen,,skrotad..

Den som köper M3an är en lycklig jävel kan jag säga dig!! smile

-

German Engineering
9 083 Inlägg
18 juli 2012
Tycker det är tråkigt att du ska sälja M3an men håller tummarna att nya ägaren tar väl hand om den väl.

Stort lycka till i fortsättningen framöver smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

754 Inlägg
18 juli 2012
Trådstartare
grillchips skrev:
D_Nilsson skrev:

/David

Men vafan sad Se till att sälja den till någon som bryr sig om den!

Jao sad Ja det ska jag göra! smile

754 Inlägg
18 juli 2012
Trådstartare
Kollan skrev:
Fyfan va tråkigt!
Men hoppas du hittar en bra köpare.

Skulle bli bra avundsjuk om du köper dig en m3 GT, det är drömbilen det smile

Ja det känns kasst hmm

Haha, ja en M3 GT skulle sitta fint senare! Du får skaffa dig en också! wink

754 Inlägg
18 juli 2012
Trådstartare
olathomassen skrev:
Tråkigt. Har mött dej några gånger i torslanda och den ser riktigt fin ut.

Där ser man! Världen är liten smile

754 Inlägg
18 juli 2012
Trådstartare
StahlgrenDesign skrev:
Detta var fruktansvärt tråkigt att höra.. Jag hoppas innerligt att du hittar en bra köpare som tar hand om bilen på samma sätt som du gjort! Önskar dig all lycka till i fortsättningen och att vi inte sett det sista från dig!

Ja usch sad Ja det får vi verkligen hoppas, den här M3:an är värd att bevaras! smile

Kan lova att ni inte sett det sista av mig! wink Kommer bli en ny rolig BMW (eller Porsche) så fort jag har möjlighet att skaffa en big_smile ...då blir det en ny projekttråd smile

/David

754 Inlägg
18 juli 2012
Trådstartare
_Fredrik skrev:
Riktigt tråkigt om du ska sälja den! sad Kan du inte förvara den på något ställe eller så istället?

Skall jag vara helt ärlig tror jag inte att det finns någon annan som kommer att ta hand om den som du har gjort...

Instämmer till 110% sad Problemet är att jag måste få loss pengar till en kontantinsats, så därför måste jag sälja den sad

Ja det kommer nog bli svårt att hitta någon som kommer ta lika väl hand om den som jag gjort, men vi får hoppas att en sådan person kommer att köpa den! smile

754 Inlägg
18 juli 2012
Trådstartare
-BMW-Motorsport- skrev:
Fy satan vad tråkigt! Får hoppas att nästa ägare tar hand om den! Jag tycker du borde köpa en E36 M3 GT för det är ju roligt att ha något riktigt speciellt tycker jag i alla fall smile En helt original M3 i så bra skick som din är också ovanligt men inte som M3 GT, för där finns ju bara 356st av den wink

Mvh Johan

Jao! sad Ja det får vi verkligen hoppas!
Ja en M3 GT vore drömmen! Fast suget finns för en 3.2:a, 6-växlad låda och hela 321hk! big_smile

/David

754 Inlägg
18 juli 2012
Trådstartare
Rquired skrev:
Det förstår jag att det känns tråkigt och tungt, men att gå vidare och satsa på ett boende är ett stort och roligt steg det med hoppas jag? smile

Ja det är helt sant! Man får prioritera om lite ibland smile Ska bli kul att få egen lya snart! Men som sagt, kommer skaffa mig en ny M3 E36 eller Z3M Coupé igen! smile

754 Inlägg
18 juli 2012
Trådstartare
STCCEDITION skrev:
Riktigt synd att du ska sälja den! Men vad ska man göra.. man måste tänka på annat också istället..

SÄLJ DEN TILL NÅGON SOM KOMMER ATT TA HAND OM BILEN SOM DU!
Du hade en underbar 328 men sen säljer man den till någon annan och det blir så som det blev med bilen,,skrotad..

Den som köper M3an är en lycklig jävel kan jag säga dig!! smile

-

Ja det tycker jag också! Hade räknat med att ha kvar den här x-antal år sad
Haha, ja det ska jag försöka ordna! Ja det som hände med 328:an var extremt tråkigt sad

Haha, ja förhoppningsvis lär den personen digga M3:an lika mycket som jag gör! smile

/David

Sök