3477
Sök

"Mint Condition-projektet" - BMW M3 E36 3.0 - 1994. Update 2012-08-29.

Är nu äntligen ägare till en av mina absoluta drömbilar! Efter att ha dregglat över M3 E36:or sedan 17 års ålder så är jag nu äntligen ägare till ett oerhört fint exemplar! Målet med bilen är att den ska bli i mint... Visa mer

146 309 Visningar
Projektet avslutat 13 juni 2019
754 Inlägg
7 februari 2012
Trådstartare
Andy_S4 skrev:
Det kommer bli stor skillnad, lämnade in mina gamla Bmw fälgar på uppfräschning, de blev som nya smile

Ser ju att du bor i Göteborgstrakten, skall du blästra och så själv eller lämnar du bort det? Vore kul att veta om du har tips på bra ställen här i trakten?

Oh ja! Det kommer bli tokfräscht! Där ser man! smile

Jag lämnade in dom hos KR Lackcenter i Torslanda. Lämnar in allt som har med lack att göra där, Kjell som äger stället är fruktansvärt duktig! smile

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

57 Inlägg
7 februari 2012
D_Nilsson skrev:
Andy_S4 skrev:
Det kommer bli stor skillnad, lämnade in mina gamla Bmw fälgar på uppfräschning, de blev som nya smile

Ser ju att du bor i Göteborgstrakten, skall du blästra och så själv eller lämnar du bort det? Vore kul att veta om du har tips på bra ställen här i trakten?

Jag lämnade in dom hos KR Lackcenter i Torslanda. Lämnar in allt som har med lack att göra där, Kjell som äger stället är fruktansvärt duktig! smile

Aha ok, blästrar han och spacklar upp skavanker i fälgarna också? Eller hur gör han?

754 Inlägg
7 februari 2012
Trådstartare
Andy_S4 skrev:
D_Nilsson skrev:
Andy_S4 skrev:

Aha ok, blästrar han och spacklar upp skavanker i fälgarna också? Eller hur gör han?

Bra fråga! Tror han slipar för hand, spacklar och lackar smile Han är ruskigt duktig i vilket fall. Lämnat in hos han tidigare, han är en mästare på att få rätt nyans så man slipper fruktansvärda nyansskillnader smile

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

57 Inlägg
8 februari 2012
Låter ju schysst...

Skall nog slå en signal till honom och kolla om han kan ta sig an mina vinterfälgar smile

754 Inlägg
8 februari 2012
Trådstartare
Andy_S4 skrev:
Låter ju schysst...

Skall nog slå en signal till honom och kolla om han kan ta sig an mina vinterfälgar smile

Det tycker jag verkligen att du ska göra! smile

57 Inlägg
8 februari 2012
D_Nilsson skrev:
Andy_S4 skrev:
Låter ju schysst...

Det tycker jag verkligen att du ska göra! smile

Tack för tipset... Får man fråga hur mycket han tar per fälg?

754 Inlägg
10 februari 2012
Trådstartare
Lyckades få en bild där man får rätt känsla för färgen! Tänk en rejäl polering på den till våren!big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/103/102182/102182-1ddb4e4f491ee962a66d9b4bfbc70275.jpg
Älskar färgen! smile
Senast redigerat av D_Nilsson (10 februari 2012)

German Engineering
9 083 Inlägg
10 februari 2012
Riktigt snygg bild på M3:an big_smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

754 Inlägg
10 februari 2012
Trådstartare
CarpeDiem skrev:
Riktigt snygg bild på M3:an big_smile

Tackar! Kommer lägga upp nya bilder så fort jag fått hem fälgarna igen! smile

111 Inlägg
10 februari 2012
Bra bild! gillar färgen jag med, ännu bättre se den live så klart men ser bra ut här med

754 Inlägg
10 februari 2012
Trådstartare
jorgens3 skrev:
Bra bild! gillar färgen jag med, ännu bättre se den live så klart men ser bra ut här med

Tack! Ja den är döläcker! smile Längtar som tusan efter att få den polerad, då kommer det bli schysst glans i lacken! big_smile

754 Inlägg
14 februari 2012
Trådstartare
Längtar sjukt mycket till våren så man kan ta ut den nu! Bör få tillbaka fälgarna nu i veckan, då ska nya däcken på! Kommer lägga upp bild steg för steg big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/103/102182/102182-b4d930cae97e03908077ffdae023a456.jpg

/David

German Engineering
9 083 Inlägg
15 februari 2012
Härligt big_smile

57 Inlägg
15 februari 2012
Men...

Är du sugen på att polera så gör det wink Jag polerade min bil i helgen, blev klockrent....

754 Inlägg
15 februari 2012
Trådstartare
Andy_S4 skrev:
Men...

Är du sugen på att polera så gör det wink Jag polerade min bil i helgen, blev klockrent....

Haha, har ingen möjlighet att göra det i garaget som den står nu tyvärr wink Men till våren så ska jag gå loss med lammull och lite andra mirakelmetoder för att få upp en sjuk puts big_smile

Vad gött! Alltid kul med nypolerade bilar smile

German Engineering
9 083 Inlägg
15 februari 2012
Hur går det, grabben? wink

754 Inlägg
15 februari 2012
Trådstartare
CarpeDiem skrev:

Var och kollade fälgarna idag! De är slipade och redo för lack! smile Fast tyvärr måste en fälg svetsas, var en liten spricka i den hmm Men det fixar dom fort, så jag kommer nog hämta en uppsättning fälgar i nyskick imorgon kväll! smile

German Engineering
9 083 Inlägg
15 februari 2012
D_Nilsson skrev:
CarpeDiem skrev:

Var och kollade fälgarna idag! De är slipade och redo för lack! smile Fast tyvärr måste en fälg svetsas, var en liten spricka i den hmm Men det fixar dom fort, så jag kommer nog hämta en uppsättning fälgar i nyskick imorgon kväll! smile

Det låter ju kanon ju big_smile Trist med sprickan men det ordnar sig smile

754 Inlägg
15 februari 2012
Trådstartare
CarpeDiem skrev:
D_Nilsson skrev:
CarpeDiem skrev:

Det låter ju kanon ju big_smile Trist med sprickan men det ordnar sig smile

Hell yeah! Ja det var synd, men den var jätteliten...läckte ingen luft osv smile Men det var lika bra att fixa den innan den bli "rejäl" tongue

754 Inlägg
16 februari 2012
Trådstartare
Nu är fälgarna färdigslipade och är redo för lack! smile
Ska lackas imorn (fredag).

https://www1.garaget.org/gallery/images/103/102182/102182-903be886959fffd9c78b197b0c51e9c8.jpg
Ena bakfälgen smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/103/102182/102182-69e199d93124cf834e2a34e03240dce1.jpg
Bakfälgarna smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/103/102182/102182-70a61c13e2a87de60deac2703fd961c6.jpg
Framfälgarna smile

/David

Sök