Hallå allihopa, det var ett tag sedan jag skrev här men jag har vart upptagen med en hel del saker.
Vi har äntligen fått ihop hela lägenheten och allt är frid och fröjd där inne.
Jag börjar med att visa lite bilder på motorutrymmet, vissa saker saknas men dem faller på plats under uppdateringens gång
Nu är det dags att ge generatorn lite kärlek, den såg ju inte så jättesexig ut innan, men nu ser den absolut mycket bättre ut, är dock inte helt nöjd med den för tillfället så det lär fixas lite på den senare
Fästanordningen även den tillfräschad
Monterad och klar
Hade mycket problem med läckandes kylare från skroten så jag åkte till biltema och köpte en kyl där, skulle gjort detta för längesedan då jag köpt 3 st från olika skrotar runt i Göteborg tidigare utan några bra resultat
Innan jag han komma tillbaka så hade brorsan fixat klart kylfläktskåpan
Unboxing dags!
Och tillslut monterad, väldigt simpelt och enkelt, just how i like it...
Ser fint ut med ny kyl
Om det är något som jag inte riktigt gillat på golfen var bromsarna, dem gnisslade ibland, och kanske inte var i det fräschaste laget.
Dags för en upp-piffning, och här kommer hela köret från tyskland att komma på
Visst ser det inte jättefarligt ut, man kan ju liksom bara svarva skivorna, och smörja lite här och där så man slipper bekymret, men varför inte köra på nytt när det ändå var såpass billigt?
Skikvor och klossar borta
detta måste vi göra något åt
dags för att lätta lite på där bak också
trumman borta
klossarna borta
Aaaaaallt borta !
Började med sköldarna bak, tog bort det allra mesta med diverse olika borstar and what not, visst hade det suttit fint med blästerskåp, men det har vi ju inte nu
Svart hammarlack påstruket
Även hubbarna blir fina
Nya bromscyllindrar, skruvar, och brickor för att få till cambervinkeln bak
Bild på cambern,kommer att pröva detta och se hur det blir, men det verkar inte vara "stabilt"
Klossarna i
Pressade sedan i lagersäten, lager samt packboxarna i trummorna helt nya såklart.
Ville inte att dem skulle rosta på en gång så jag strök på lite färg, blir ju finare också
Finjobbet fortsätter
Jag vet...det finns inga sköldar, men skruvarna till dem sitter som fan, så vi skiter i det just nu.
Vad fint det blir
Under tiden jag målade så blev bromsoken lackade utav tvillingen, och här tar det slut för idag då all färg behöver härda ordentligt
Det var allt för ikväll gubbar.
Mer händer imorrn då man är helt ledig, ses då
Skriv gärna vad ni tycker då alla kommentarer uppskattas !
mvh
/ Venhar & Benhar