krambriw skrev:
Growe skrev:
istort sätt bara ecu och mätarhus man inte bara kan koda in
Vill minnas jag hade problem med comfort modulen i min dotters gamla A4, där var det inte så enkelt att det bara fanns en som kunde användas i alla, fanns massor med varianter. Däremot gick det fint att koda in den med VCDS när jag väl hittade rätt modul (i Tyskland)
man får ha lite fantasi och använda andras kunskaper..
kan tex säga att jag har en comfortmodul från en Skoda Fabia 2018 liggande här brevid mig.. den har jag köpt till min polo.. för att få full tillgång till samtliga funktioner så som Xenon/led larm farthållare och massor med mer funktioner.
min polo är från 2010 inte många nummer är rätt mellan boxarna.. det enda man måste göra är att dra en sladd mellan komfortmodulen och vredet till lysena..
så många gånger finns det MASSOR av olika som fungerar bara man har koll på kodningen och funktionerna..
kan tex säga att just rattmodulen får man se upp med genom att olika modeller har olika sätt att läsa av rattaxelvinkeln
jag önskar att jag sparade sidan men hittade en sida för ett par veckor sen där dom gick igenom siffrorna och vilka moduler som fungerade eller ej..
Monterar man en identisk med samma nummer så slipper man ens fundera men kodningen kan skilja oavsätt..
en kanske har fullsmetad utrustning med allt i ratten.. medans den andra inte hade några knappar i huvudtaget i ratten
sånt har betydelse..
så man måste vara påläst när man skruvar vag bilar. men är man det är så livet oftast väldigt enkelt..
mitt nya projekt är att montera en abs modul från en nyare vag bil bara för att kunna stänga av antisladd på min polo..