Tjenare !
Dags för lite uppdatering !
Råkade köra sönder JOM-Läppen som jag köpte utav ricky på Boråsträffen, men köpte en äkta GTI-Läpp Från John med MK2 Jettan
Sagt och gjort så var den utbytt!
Trasig JOM-Läpp
GTI vs CL/GL -läpp
Tog en snabb bild innan hemgång med
Dagen efter fick jag två efterlängtade paket
!
Helt nya Klarglas Dimljus samt Original-(tillverkad) Dimljus Kabelhärva från ebay
Blev bara bild på ett paket
Efter en hel dels klurande, om var orginalkontakten sitter till dimljusen och varför det inte funkade med denna kontakt (som såg identisk ut men hade sepparat joerkabel) så kom vi på att den är till den bakre spolarmotorn hahaha xD ! 2timmars felsökande gick sädår bra haha !
Originalkontakten till främre kabelhärvan ligger under kylarvätskebehållaren
!
Let there be light !
För att få dimljuset att ytterligare fungera så behövs det göras lite i säkringsboxen
Denna kontakten skall bort och läggas undan (På Reläplats nr 10)
denna skall ersättas med en jumper som finns att hämta från valfri Golf MK3:a, denna jumpern gör så du även kan ha dimljus på med positionsljus men även halv och helljus
Vill man att det bara skall funka på positions så skall man göra på detta sätt
När allt var klart var det bara att börja öppna hålet
, massa filande och donande tog plats här
Hålsåg är en fantastisk grej att ha !
Lite kvar
Slutresultat och 50/50 shot
Nu kan man äntligen se alla småhål framför sig så man slipper skita ner sig när man skrapar i ojämnheter, man är åtminstone förberedd nu ahahaha !
Peace Out
/Da Twins !