Nu är det nog fan dags att ta tag i projektet.
Jag kan väl börja med o berätta vad som har hänt hittills iaf
Skärmar kapades upp och bilen slipades med 500grit
Dem var ju bra valsade iaf
slipa slipa slipa
Det var väl mest efter detta där lusten började dö ut, brorsan jobbar ju natt så han kan inte vara i garaget om dagarna, jag å andra sidan har haft fullt i verkstan nonstop och vi har haft arbeten vi vart tvungna att prioritera framför golfen, så svetsning o annat har hela tiden blivit uppskjutet.
sen började man nästan bli deprimerad, så jag råkade tröst köpa mig ett par BBS RM 012:or
Provade ett par vr6 dimplecaps men dem var för höga
Efter det tröttnade jag och ville ge mig på att splitta dem...5 minuter senare
Det var inte mycket tätningsmedel här inte, ett bra tecken på att dem är orörda med
Ett provrunda med 2" Radinox, slutspecifikation hamnar på 15x8 et +15
Efter det så ville jag ge mig på att få det att funka med vr6 dimple capsen, men det var en hel del arbete, jag visste exakt hur jag skulle få det att funka och jag saknade bara en 67mm hålsåg, men tyckte det inte var värt det, så dem såldes dagen efter sista försöket
På något sätt började jag plötsligt nojja över mina nyrenoverade OZ Turbos, när jag bygde ihop mina fälgar så fick jag liksom lägga två visitkort tillsammans runt om i springan mellan centrum och fälgbanan på fälgen för att centrera alltihopa vid montage.
Teoretiskt sätt så är det bultarna som kommer hålla trycket istället för trumman/centrumet på fälgen, och skulle då en skruv faila pga den mekaniska kraften och stressen då kommer ju resten utav bultarna per automatik ge med eller hur ? Jag tyckte det inte var säkert nog och tillslut valde jag att lägga ut BBS Motorsport banorna på annons.
Fick en intressant köpare som ville gå ner en 500ing från mitt ursprungliga pris, vilket jag egentligen inte ville gå med på men eftersom jag ville bli av med banorna snabbt och köpa nya direkt, vilket i mitt fall skulle specialbeställas då det inte finns bredare fälgbanor än 2" med OZ Turbo centrum fitment längre och det är ju inte gratis kan jag ju lova. Jag betalade en bra premie för att jag hade hittat äkta BBS banor då jag vet att dem håller bra kvalitet helt enkelt, men mina custombanor skulle bli en del mer än så.
Plötsligt börjar killen bli intresserad för mina guld pläterade splitbultar med då jag hade andra som även ville köpa bultarna sepparat
Så jag säger mitt pris för alltihopa inklusive frakt vilket han inte ville betala till en början heller och gör upp dealen, dvs med våra ord så hade jag sålt banorna till honom och allt skulle förberedas inför frakt.
Åker till däckfirman, får däcken avkrängda, spenderar en hel natt utan sömn för att demontera alltihopa igen, vaknar dagen därpå och packar dem inför avsändning.
Skriver till honom dagen efter det att jag lämnat iväg paketet, och inväntar cash.
Efter lite tjat om att han ville få ner priset så skriver han att han inte betalar med än vad endast banorna skulle kosta för annars ville han inte ge mig pengar eller ha dem.
det betyder då att han ville ha bultarna gratis plötsligt, och han visste redan vad för pris om gällde
Jag sprang mig in till bilen och hämtade ut paketet i allra sista sekund och där var ombudet och skulle hämta paketen inför leverans.
Så har sitter jag, men demonterade fälgar, betalat för att kränga av fälgarna, betalat frakt, och all den tiden jag förlorat för att få sålt på ett par jävla fälgbanor.
Skrev ett meddelande om att han är ersättningsskyldig mig för frakt och avkrägning men han vägrar förstå att det var hans fel från hela början och det slutade med att han ignorerade mina meddelanden.
Denna kampen är inte slut ännu !
Då det efterblivna jävla nyllet inte ville ha dessa skönheter för sina BBS RM...Så bestämde jag att jag skall ha dem till mina BBS RM istället...Skall trycka upp dessa i nyllet på jäveln och kommer ha dessa som dekoration eller slangvinda på väggen istället
Här kan man verkligen inte få i fälgbanorna om man inte bankar i lite lätt men en gummiklubba, men det var inte fallet med mina OZ Turbos då det fick plats med 2 visitkort.
Det var väl för idag...
Jag har äntligen fått upp hoppet lite nu då farsan äntligen hittat en lucka där han kan hjälpa mig med o bli klar med lackeringen.
Min deadline för lack och montering är till OijOij's Fourth träff, motorn kommer jag nog inte bli klar med om jag skall vara ärlig då allt skall blästras och lackas. Jag tror heller inte att bilen kommer att stå på mina OZ Turbos då prio #1 är att lägga det jag har i budget just nu i lack, material och bränsle till lackboxen
Får jag den lackad, hopplockad och städad så kan jag tänka mig att ta med bilen på släp ner dit ?
vad tycker ni om det.
Sen satsar jag med att perfektionera lacken, få klart motorn, och allt annat inför elmia 2017 ?
Hade jättegärna velat ha feedback ifrån er, och gärna ett visat intresse och stöd utav er alla då jag verkligen kommer att behöva det nu !