2850
Sök

Volvo 854 S -95 Byta Yasaki instrument till ett VDO....Lite brådska !

347 Inlägg
27 januari 2012
Trådstartare
Hej.
Jag har tänkt att byta ut mitt instrument till ett VDO istället för det som sitter i nu, ett Yasaki. Anledningen till detta är att jag vill ha en färddator i bilen. Har kollat runt lite på nätet och har hittat ett fåtal trådar om detta men har inte direkt fått någon klarhet i det hela............

-Är det bara att koppla in mätaren i befintliga kontakter ?.
-Funkar mätaren som den ska utan modifiering?
- Kommer färddatorn att fungera utan att köpa till något mer än "Info" knappen?
-Om det går att "skruva" tillbaka,eventuellt fram miltalen på den nya mätaren?

Mvh/Skölda

Fri fart för ett fritt folk!
14 149 Inlägg
27 januari 2012
ska passa rakt i
lite osäker om det skilljer på mätarna om dom är från 96-97 för då mäter hastigheten från abs istället för på lådan som dom äldre

men annars ska det passa rakt i
inget mer än info knappen behövs har eftermonterat ett par färdatorer utan några som helst problem

mätartällningen är ganska enkel att ändra bara plocka ur mätaren så ser du snabbt hur du ska göra

Kör fort så hinner inget hända...

347 Inlägg
27 januari 2012
Trådstartare
Growe skrev:
ska passa rakt i
lite osäker om det skilljer på mätarna om dom är från 96-97 för då mäter hastigheten från abs istället för på lådan som dom äldre

men annars ska det passa rakt i
inget mer än info knappen behövs har eftermonterat ett par färdatorer utan några som helst problem

mätartällningen är ganska enkel att ändra bara plocka ur mätaren så ser du snabbt hur du ska göra

Okej, tack så mycket för svar smile. Har nog fått tag i en billig, får se om det fungerar smile

//Skölda

Sök