2507
Sök

Montera pysventil!

407 Inlägg
28 januari 2012
Trådstartare
Hej alla!

Behöver seriöst er hjälp nu!
Jag har en justerbar pysventil liggande här hemma.
Jag vill montera den på min Volvo 945 FT.
har bara en ingång på min wastegate. Har provat justera laddet på den men funkar ej.

Snälla hjälp!!!!

Har bara silikonslangar och ventilen på bilden!

Bild på vilken ventil jag har : http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1520710

Tack på förhand!

331 Inlägg
29 januari 2012
Du gör väll bara så att du klipper wastegateslangen tar den ena enden som kommer från turbo in i pusventilen och ut från pysventilen tillbaka till wastegaten..

407 Inlägg
29 januari 2012
Trådstartare
Hej tack för svar!
Men vilken slang sätter jag på vilken ingång? Det är ju en pil på ena ingången.

331 Inlägg
29 januari 2012
den från turbon tar du i den som går IN i pysventilen och ut från pysventilen tar du in i wastegaten... Har du laddtrycksmätare? Är bilen chippad?

Biltokig
40 Inlägg
29 januari 2012
Hej. Jag tror David850 har fel. Du ska sätta en T-koppling på den befintliga slangen på wastegaten, från uttaget på T-kopplingen ska du dra en slang som går in i uttaget med en pil på pysventilen. uttaget ovanför är om man vill leda bort den ut pysta luften om ma t.ex. monterar ventilen i kupén. fick du med en T-koppling med ventilen?

Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland.

407 Inlägg
29 januari 2012
Trådstartare
Hej!

Man blir helt förvirrad när alla svara olika. Jag har bara ventilen.

407 Inlägg
29 januari 2012
Trådstartare
Jag köper en sådan t-koppling R_Jansson!
Skulle verkligen uppskattat om du kunde ritat en bild typ i paint där du visar exakt hur det ska kopplas!

1 772 Inlägg
29 januari 2012
http://i43.tinypic.com/10y2hzn.jpg

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

407 Inlägg
29 januari 2012
Trådstartare
Tack! Äntligen Får Man Hjälp! :d

407 Inlägg
1 februari 2012
Trådstartare
En fråga till, kvittar det vart på slangen jag placerar t-korset? Ska den vara på mitten av slangen eller nära turbon eller wastegaten? smile

1 772 Inlägg
1 februari 2012
ToxicNightmare skrev:
En fråga till, kvittar det vart på slangen jag placerar t-korset? Ska den vara på mitten av slangen eller nära turbon eller wastegaten? smile

Spelar ingen roll.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

407 Inlägg
1 februari 2012
Trådstartare
Tackar! Stämmer detta: Ju kortare slang du har från t-korset ju mer känsligare är justerskruven på pysventilen?

Evo raggare
386 Inlägg
3 februari 2012
Nej den ska inte bli känsligare smile

Mitsubishi Lancer Evolution III 790HK/830NM
Mitsubishi Lancer GTi [MDS-Edition]
Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed

407 Inlägg
4 februari 2012
Trådstartare
Det har jag hört från många iallafall. Att när folk monterar den inne i kupén så krävs det mycket mer åt plus än vanligt.

458 Inlägg
4 februari 2012
På vissa pysventiler jag har sett så går pilen UT alltså inte där du ska sätta slangen från t-korset för då kommer turbon friladda, utan du ska sätta den på kopplingen som INTE har någon pil (Detta ifall om pilen pekar UT från någon koppling som sagt)
Mvh John

Edit:
Denna tex http://shop.klracing.se/sv/artiklar/jus … ntil-.html
Senast redigerat av Jonnsard (4 februari 2012)

407 Inlägg
7 februari 2012
Trådstartare
Hängde inte riktigt med där! Men skit samma, jag försöker mitt bästa, klarar jag inte det får jag ta hjälp av någon!

Sök