Tjenare! Har googlat en BRA stund utan att faktiskt hitta något vettigt.. Så startar en tråd här..
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
Har nyligen bytt bort min volvo mot en Golf trea, och är inget vidare bekant med VW överhuvudtaget..
Har nu då konstaterat att bensinen försvinner lite för snabbt, hade hopp om att Denna golfen skulle vara relativt snål jämfört med skördetröskan till volvo man plöjt runt med innan, men verkar som att dem låg relativt högt i förbrukning ändå..
![sad](img/smilies/sad.png)
Men tycker inte den borde dra mer än runt 0.8 blandad körning, i nuläget kan det nog röra sig om 1.3 / 1.6 vilket känns lite halvtaskigt.. Har en hyffsad mekvana, men är ingen duktig felsökare och totalt nollad inom kunskapsområdet ala GOLF.
![hmm](img/smilies/hmm.png)
Tror detta problemet kan vara sammanhängade med en annan smärre detalj, vilket jag ska försöka förklara.
Bilen har en tendens att "blöddra" lite vid lugn gas fot... även om jag står och "pumpgasar" bilen, så kan den "blöddra" till ungefär en sekund, innan den börjar varva.. Detta blöddrandet kan efterliknas att man gasar och vrider av tändningen och sen slår på den igen..
Bara mata på med tankar och funderingar!
Gärna rent allmäna tips på vad som kan vara felet, och hur jag ENKLAST kollar detta.
Ni med VW vana, var inte rädda för att skriva!
Är närmast mer eller mindre desperat då ekonomin inte klarar av detta problemet allt för länge till...
Tacksam för alla svar!
![smile](img/smilies/smile.png)