går i tanken att om det skulle gå att få i en liten v8 i en smart...hur små v8:or finns det.., själv vet jag att det finns rover/buick alu v8 på 3.5 l, men finns det mindre.... bara tanken att ha en v8 i en smart e galet fränt.....
Motorn är en sak men du behöver få till resten av drivlinan också. En Northstar-motor (4L om jag minns rätt) för tvärställd montering och framhjulsdrift komplett med växellåda och hjulupphängning (modifierad givetvis) kanske skulle gå att få in bakom stolarna. Frågan är hur vikfördelningen blir då, det är ju bra om resultatet blir körbart också.
Motorn är en sak men du behöver få till resten av drivlinan också. En Northstar-motor (4L om jag minns rätt) för tvärställd montering och framhjulsdrift komplett med växellåda och hjulupphängning (modifierad givetvis) kanske skulle gå att få in bakom stolarna. Frågan är hur vikfördelningen blir då, det är ju bra om resultatet blir körbart också.
jo men bara tanken e frän....allt går bara att hitta vägen dit...
Menar du cylindervolym eller själva yttermåtten? För enligt wikipedia så är den bara på 3 liter. (iof ska man ju inte alltid lita på wikipedia )
yttermått
Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra