Sådäär ja... lite små seg på updates känner jag! men så kan de ju vara ibland
Nu kommer inlägget bestå av många bilder hehe:)
Förra onsdagen besiktigades bilen rakt igenom gick den, besiktningskillen var riktigt nöjd bilen har ju ändå gått 388000 mil nu.. 3mil senare händer detta. ---->
remskivan som sitter på vevaxlen sönder...
Allting vart bara kaos av den haha så när vi stod där längst vägen och skulle till svärmor och äta... så fick vi ringa mekonmen i Hudiksvall, som fixade hem skivan och remmen till morgonen efter kl 08!
Vi satte oss i bilen och var hemma i uppsala över helgen.
Biltrailer kom men även fast bilen stod i maxläge på coilsen gick den inte upp saknades några cm.. så de blev till att bogsera bilen.
Medans vi var hemma och sambon jobbade så fixade Bergvik här på garaget en låsnings grej till vevaxeln!
Utan den hade vi varit körda!
Så på med garagekläderna och ut i garaget natten mot måndag var hyffsat lång.. blev klar vid 2-3 tiden..
Långt rör behövdes! eftersom bulten satt hårt! snäll sambo som meckar ! <3
Nya bulten inte speciellt liten! haha
Sen när allting lossnade osv så tog den inte alls lång tid innan vi provstartade bilen. allting fungerade som de skulle
Nu till de lite mer roliga kanske, Hamann PG1 fälgarna har vi delat på och nya bredare banor kommer till dessa inom en snar framtid! 19" x5 fälgarna har fått nya bakdäck.
Igår när jag kom hem från Hudiksvall, så hade jag fått paket i postlådan nya bromslangar från _jonte och även mina farvorit godisar!