Min bmw 320D som jag ägt sedan jag var 18 år, får sig en renovering. Bilen har rullat närmare 40.000 mil och renoveringen fortsätter, hittils fixat upp karossen och lagat rost folierat och sänkt med mera =)
Fick en överraskning idag när jag vart hämtat på jobbet min bil hade bytt utseende! Så ny ni alla som tjatat som svarta njurar nu sitter dom där , jag har ju varit lite till och från då jag inte har vetat om jag tyckt om de eller inte men de är riktigt fint allafall, har även orginal kvar om man skulle känna för att byta
Sen för någon helg sedan var vi upp till Sandviken för att åka på en träff och för att hedra Mäki, dog i en olycka någon vecka innan,Tragiskt! Jag har nu mera denna dekal på min bakruta
Imorgon bär de av mor Norrköping sommar start för MoM
Var till Hudik i helgen då provades de nya fälgarna på bilen, är en aningens tight mot fjäderbenet men med en liten spacer kommer det bli prima , hittade en väldigt otäck rostbubbla på bakskärmens insida när jag provade fälgarna. Så nu blir de till att lägga alla pengar som blir över åt sidan till rostlagning
Tar super gärna emot förslag på företag som rostlagar och privatpersoner inom 30 mil avstånd i från Uppsala. Söker även däck till fälgarna 215 35 19 och 235 35 19 , kommer inte bli nya däck till en början. Jobbar just för tillfället deltid så går lite segt
Var till Hudik i helgen då provades de nya fälgarna på bilen, är en aningens tight mot fjäderbenet men med en liten spacer kommer det bli prima , hittade en väldigt otäck rostbubbla på bakskärmens insida när jag provade fälgarna. Så nu blir de till att lägga alla pengar som blir över åt sidan till rostlagning
Tar super gärna emot förslag på företag som rostlagar och privatpersoner inom 30 mil avstånd i från Uppsala. Söker även däck till fälgarna 215 35 19 och 235 35 19 , kommer inte bli nya däck till en början. Jobbar just för tillfället deltid så går lite segt
Yeeeey! Däck är fixat, troligtvis kommer fälgarna på, på fredag om de går som vi tänkt Kommer från början att bli 1 cm spacers fram och 5mm bak får vi se hur det fungerar.
Jag är ööööver taggad till att se hur de kommer att se ut. Så imorgon blir tilla tt få till avgassystemet.. sen blir de kanske till att plocka bort vevhusventilationen
Kommer en uppdatering igen på fredag men nu vet ni att de händer något här!
Fick även veta nyss att gul toning är på väg wiehooo!
Yeeeey! Däck är fixat, troligtvis kommer fälgarna på, på fredag om de går som vi tänkt Kommer från början att bli 1 cm spacers fram och 5mm bak får vi se hur det fungerar.
Jag är ööööver taggad till att se hur de kommer att se ut. Så imorgon blir tilla tt få till avgassystemet.. sen blir de kanske till att plocka bort vevhusventilationen
Ha de bra så längen
Såg jävligt fläskigt ut med X5 fälgarna! kommer säkert bli tokbra med lite stretchgummi på! Ser fram emot dom bilderna!
Nu vet jag inte hur din motor ser ut eller exakt hur vevhusventilationen sitter men jag vet att det var överjävligt att komma åt alla skruvar och skit på min bil Är fan rymdforskning att hitta alla dolda skruvar överallt
Ha de bra så längen
Såg jävligt fläskigt ut med X5 fälgarna! kommer säkert bli tokbra med lite stretchgummi på! Ser fram emot dom bilderna!
De kommer bli sååå bra! fixar bilder så fort dom är på så klart!
Nu vet jag inte hur din motor ser ut eller exakt hur vevhusventilationen sitter men jag vet att det var överjävligt att komma åt alla skruvar och skit på min bil Är fan rymdforskning att hitta alla dolda skruvar överallt
Har bytt den förut gör man fel är de krångligt men går fort när man gör rätt! Tråkigt att de är krångligt på din!
Äntligen nu är fälgarna på, hade dock ett jävla problem med att hitta bultar till fram så sitter biltema spacers runt om 5mm..... de suger lite men dom riktiga ligger i bilen 15 mm fram blev de! ska beställa bultar till den så kommer framdäcken ut ! Skrapar fint i hjulhusen bak;) men kan inte ha mer än 5mm innan jag har valsat, sen beror de på vad man har lastat i den så klart hade ju en uppsättning fälgar i bilen i natt.. men blir inte full tank på ett tag
Precis ner hissad ser hög ut men gick till sig
Så perfekt ! kommer kanske sänka mer fram sen..
Nu drar vi och kikar på arlanda om de är nå folk ute i rusket !