2576
Sök

Avesta turbo

4 Inlägg
2 februari 2012
Trådstartare
till hamilton,detta handlar inte om smutskastning,det är verkligheten,och jag har skrivi till avesta turbo så dom vet att jag har gjort inlägg bla på saab turbo klubbs forum sida,så dom kan visst försvara sig.
mvhWetterskog

jag köpte ett turbo aggregat av dom till min saab, min mekaniker som är en erfaren utbildad bilreparatör med förflutet i rallysporten och kört med turbo bilar, monterade det efter alla tänkbara försiktighetsåtgärder med olja filter osv,allt enligt avesta turbos anvisningar,efter ca 200mils körning börjar det att vina i den nya turbon,stannar bilen genast och bogserar hem,efter demontering visade det sej att axeln till insugs inpellern har gått rakt av,kontaktar avesta turbo som nu begär in den skadade turbon,skickar in den och efterpåstötningar från mej orkar dom till slut hämta ut den på posten i örebro,vid undersökning av deras verkstad kunde dom inte tala om varför den gått sönder då jag inte av viktbesparing skickat med wastgaten,jag tar då och skickar in waste gaten till dom,hör inget från dom så efter ca 2veckor mailar jag igen skickar med kollinummret oxå,
återigen hör jag inget av dom,efter 2 veckor kommer wastegaten tillbaks i retur,dom hade inte ens orkat att hämta ut den hos posten.
sen kommer nya bortförklarningar ca 4-5 st är det uppe i nu varför dom inte tänker ersätta den rasade turbon,när jag säjjer att jag vill ha tillbaks min gamla trasiga turbo får jag inte det heller,den är borta enligt dom,har tagit fotografier på den så det är förjävligt men inte livsviktigt.
har nu pratat med konsumentombudsmannen i kommunen,dom tyckte firman i fråga uppfört sej mkt konstigt,så dom rådde mej att anmäla till allmännareklamationsnämden,
så nu är det gjort.
har kontaktat avesta turbo igen och sagt att dom har 5st dagar att ersätta den trasiga turbon,sen skickar jag in hela mailkonversationen till arn,där avesta turbo erbjuder flera lösningar på detta problem som dom sen inte håller,jag återkommer,om dom är rakryggade och tar sitt ansvar kommer jag att skriva det här,och om dom fortsätter som dom gjort hittills kommer jag även då att skriva det på detta forum och alla andra jag kommer åt.
Till saken hör att det tjaffs började redan i augusti 2010
kan verkligen inte rekomendera denna firma

1 335 Inlägg
2 februari 2012
Vad surt, och tråkigt!

B5 #001

Fri fart för ett fritt folk!
14 111 Inlägg
2 februari 2012
är jhu kina agg dom säljer så man blir inte direkt förvånad

lite roligt är att dom påstår sig ha firman liggande i samma hus där dom säljer och lagar saabar här i stan har dock inte sätt några tecken på att det stämmer

Kör fort så hinner inget hända...

1 498 Inlägg
2 februari 2012
Är bytet gjort enligt deras rekomendationer?

Fri fart för ett fritt folk!
14 111 Inlägg
2 februari 2012
ascona-tic skrev:
Är bytet gjort enligt deras rekomendationer?

det spelar ingen roll hur man gör det axeln kommer mest troligen gå av oavsätt

för deras del kan dom skylla ifrån sig hela tiden

men visst en saab skulle jag inte byta aggregat på innan jag tagit ner tråget och gjort rent bytit sil och gjort mig helt säker på att bra oljetryck finns

Kör fort så hinner inget hända...

4 Inlägg
2 februari 2012
Trådstartare
hej gott folk:
oljetråg ventilkåpa alla rör och slangar blev ordentligt rengjorda enligt avesta turbo rekomendationer,allt för att

dylikt inte skulle kunna hända . bytte tom olja med ännu tätare intervaller än rekomenderat med så klart saab orginalfilter +värstingolja

och turbon som monterades var ingen race turbo,det var ett uppdateringskit som dom glömde att tala om att det ev.behövdes andra olje rör och vatten rör (antagligen grövre),och bilen framfördes på 80km/t väg då det hände

rekomendationerna avesta turbo har på sin hemsida har vi följt till punkt och pricka.

impelleraxel har altså gått rakt av,har kort på haveriet om någon vill se,ni kan även få se firmans ifråga

förklarningar (ca5st) varför jag inte ska få någon ny turbo på garantin som jag har sparat på mailen.

ni kan även få se löften om ny turbo eller delar till att reparera den gamla turbon från dom,som dom nu skiter i även det i min mailbox

nä,denna firma skulle jag inte rekomendera ens till min värsta ovän

och till moderatorn: jag har talat om för avesta turbo i örebro att jag skriver på en del sidor så dom kan försvara

sej

mvh:Wetterskog

8 883 Inlägg
2 februari 2012
nomad59 skrev:
till hamilton,detta handlar inte om smutskastning,det är verkligheten,och jag har skrivi till avesta turbo så dom vet att jag har gjort inlägg bla på saab turbo klubbs forum sida,så dom kan visst försvara sig.
mvhWetterskog

jag köpte ett turbo aggregat av dom till min saab, min mekaniker som är en erfaren utbildad bilreparatör med förflutet i rallysporten och kört med turbo bilar, monterade det efter alla tänkbara försiktighetsåtgärder med olja filter osv,allt enligt avesta turbos anvisningar,efter ca 200mils körning börjar det att vina i den nya turbon,stannar bilen genast och bogserar hem,efter demontering visade det sej att axeln till insugs inpellern har gått rakt av,kontaktar avesta turbo som nu begär in den skadade turbon,skickar in den och efterpåstötningar från mej orkar dom till slut hämta ut den på posten i örebro,vid undersökning av deras verkstad kunde dom inte tala om varför den gått sönder då jag inte av viktbesparing skickat med wastgaten,jag tar då och skickar in waste gaten till dom,hör inget från dom så efter ca 2veckor mailar jag igen skickar med kollinummret oxå,
återigen hör jag inget av dom,efter 2 veckor kommer wastegaten tillbaks i retur,dom hade inte ens orkat att hämta ut den hos posten.
sen kommer nya bortförklarningar ca 4-5 st är det uppe i nu varför dom inte tänker ersätta den rasade turbon,när jag säjjer att jag vill ha tillbaks min gamla trasiga turbo får jag inte det heller,den är borta enligt dom,har tagit fotografier på den så det är förjävligt men inte livsviktigt.
har nu pratat med konsumentombudsmannen i kommunen,dom tyckte firman i fråga uppfört sej mkt konstigt,så dom rådde mej att anmäla till allmännareklamationsnämden,
så nu är det gjort.
har kontaktat avesta turbo igen och sagt att dom har 5st dagar att ersätta den trasiga turbon,sen skickar jag in hela mailkonversationen till arn,där avesta turbo erbjuder flera lösningar på detta problem som dom sen inte håller,jag återkommer,om dom är rakryggade och tar sitt ansvar kommer jag att skriva det här,och om dom fortsätter som dom gjort hittills kommer jag även då att skriva det på detta forum och alla andra jag kommer åt.
Till saken hör att det tjaffs började redan i augusti 2010
kan verkligen inte rekomendera denna firma

Du har fått 2-trådar om samma ämne låsta och att starta en ny är inte tillåtet så vi låser även den här.
Vänligen respektera reglerna eller låt bli att posta i forumet.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök