3527
Sök

Turbo i honda del sol

harrysson
66 Inlägg
2 februari 2012
Trådstartare
#1
hej är bara lite nyfiken är det nån som vet vad man ska ha för saker för det ska hålla och vad det kommer kosta med allt.

harrysson

Forummoderator
26 361 Inlägg
2 februari 2012
#2
Antar du provade söka som alla andra innan du startade tråden..?

Om inte..*HOST*

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=33690

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

harrysson
66 Inlägg
2 februari 2012
Trådstartare
#3
ja det gjorde ja men handlar mest om här kan man prata med folk som har gjort det då kanske dom har lite egna tipps.

harrysson

harrysson
66 Inlägg
2 februari 2012
Trådstartare
#4
det är en v-tec

harrysson

7 275 Inlägg
2 februari 2012
#5
Som vanligt så beror det på effekt, vad den ska användas till, hållbarhet och givetvis vad det får kosta.


harrysson
66 Inlägg
2 februari 2012
Trådstartare
#6
den ska mest användas som att bara åka runt och ta nåt race nån gång inte bli frånåkt hela tiden. vet inte runt 30 000kr

harrysson

harrysson
66 Inlägg
2 februari 2012
Trådstartare
#7
Bullet--- skrev:
harrysson87 skrev:
det är en v-tec

Vet du hur många vtec motorer det finns i världen? rätt många wink
Jag antar att det är antingen en d16z6 eller en b16a2, den första har 125hk och är en 1,6 sohc, den andra har 160 hk och är en 1,6 dohc

det är den på 160 hästar

harrysson

harrysson
66 Inlägg
2 februari 2012
Trådstartare
#8
Bullet--- skrev:
Okej, kostnaden för ett sånt bygge kan gå allt från 10000 till 50000 och mer om man så vill.
Allt hänger på hur många hk man vill ha i motorn. Kolvar,stakar,vev tex till b-serie är dyrt.
Sen kan man alltid smälla på en turbo och köra lågt ladd wink
Men sen får man räkna med cirka 5000 kr bara för en mappningsbar ecu och sen eventuella kostnader om man måste lämna in den för mappning, finns väl dock privatpersoner för det om man vill komma billigare undan.
Sen har man typ hela bränslesystemet och avgassystemet som måste uppgraderas för moddarna.
Man kan komma billigt undan men vill man ha det ordentilgt gjort får man vara redo och öppna plånboken.

Men som sagt, kolla med hondaklubben då jag vet att det finns folk som kan lite mer angående turbobyggen på dessa bilarna och kostnaderna såklart.

Tackar smile vet du hur högt lad man kan köra utan att byta golvar och stakar?? tex bara sätta dit en. hur blir det med kompet i motorn???

harrysson

harrysson
66 Inlägg
4 februari 2012
Trådstartare
#9
Bullet--- skrev:
harrysson87 skrev:
Bullet--- skrev:
Okej, kostnaden för ett sånt bygge kan gå allt från 10000 till 50000 och mer om man så vill.
Allt hänger på hur många hk man vill ha i motorn. Kolvar,stakar,vev tex till b-serie är dyrt.
Sen kan man alltid smälla på en turbo och köra lågt ladd wink
Men sen får man räkna med cirka 5000 kr bara för en mappningsbar ecu och sen eventuella kostnader om man måste lämna in den för mappning, finns väl dock privatpersoner för det om man vill komma billigare undan.
Sen har man typ hela bränslesystemet och avgassystemet som måste uppgraderas för moddarna.
Man kan komma billigt undan men vill man ha det ordentilgt gjort får man vara redo och öppna plånboken.

Men som sagt, kolla med hondaklubben då jag vet att det finns folk som kan lite mer angående turbobyggen på dessa bilarna och kostnaderna såklart.

Tackar smile vet du hur högt lad man kan köra utan att byta golvar och stakar?? tex bara sätta dit en. hur blir det med kompet i motorn???

Vågar inte lova något men cirka 0,3 bar skulle jag gissa, det går ju att bygga överladd utan kompsänkning men det kräver en hel del kunskap. En billig lösning är att släng på lite extra toppapackning så kan man sänka kompet på det sättet. Har tyvärr inga konkreta svar på om det håller länge eller om det funkar provisoriskt men hört att vissa kör på det sättet.

tackar får prova mig fram lite och kolla hur det funkar.

harrysson


Sök