3456
Sök

740 GLE helljuslampan lyser konstant fick 2a. usa bil med svenska strålkastare *LÖST*

GARAGET V.D.
900 Inlägg
7 februari 2012
Trådstartare
Kom in nyss. höll på med fanskapet sen jag slutade jobba kl 4. jag rev halva inredningen. jordpunktarna innanför skärmen e inget fel på. Oavsett hur jag vred å vände på det så slutade lampjäkel aldrig lysa. jag kopplade strålkastarlampan till plus hel å plus halv men inte jord så lyste den som den ska å helljuslampan i insrumentpanelen lyste lite fast inte som förr det blev bättre nu.. jag funderar på att dra jord direkt till strålkastare å se om det blir bättre?
strålkastaren lyste utan jord å det fattar inte jag. den fungerade nästan bättre liksom. blir tokig snart..
några fler förslag?

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..

238 Inlägg
8 februari 2012
Conceited skrev:
Kom in nyss. höll på med fanskapet sen jag slutade jobba kl 4. jag rev halva inredningen. jordpunktarna innanför skärmen e inget fel på. Oavsett hur jag vred å vände på det så slutade lampjäkel aldrig lysa. jag kopplade strålkastarlampan till plus hel å plus halv men inte jord så lyste den som den ska å helljuslampan i insrumentpanelen lyste lite fast inte som förr det blev bättre nu.. jag funderar på att dra jord direkt till strålkastare å se om det blir bättre?
strålkastaren lyste utan jord å det fattar inte jag. den fungerade nästan bättre liksom. blir tokig snart..
några fler förslag?

Då har du på något sätt jordat igenom något annat, kan ärligt säga att jag inte fattar nåt där, har likadant på bakljuset på min 945... men jag sket i de för de lyser som de ska smile

GARAGET V.D.
900 Inlägg
8 februari 2012
Trådstartare
tro mig eller ej, men flyttgods bilar har samma kontakt till strålkastarna men kablarna sitter upp och ner i den, alltså jord istället för plus och plus istället för jord osv. så problemet löste sig. jag var tvungen att testa och mäta alla.. det var inte roligt men men nu funkar den som den ska!
tack för alla svar

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..

1 212 Inlägg
8 februari 2012
smile  // fan den som ger sig //
Conceited skrev:
tro mig eller ej, men flyttgods bilar har samma kontakt till strålkastarna men kablarna sitter upp och ner i den, alltså jord istället för plus och plus istället för jord osv. så problemet löste sig. jag var tvungen att testa och mäta alla.. det var inte roligt men men nu funkar den som den ska!
tack för alla svar

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

Sök