2833
Sök

Dagens hjärnskrynklare

173 Inlägg
6 september 2006
Du Göran - Hör fotoner och elektroner ihop på något sätt? Kan man mäta massa på en foton?

// Fredric

Chef
103 Inlägg
7 september 2006
Göran har du nån demon utbildning å grym klister hjärna elelr är du bara så där ite allmän bildad?? :-)

Habere Unum Acceptabilis Dies!

Piratpartiet
339 Inlägg
7 september 2006
Ostsåsen skrev:
Du Göran - Hör fotoner och elektroner ihop på något sätt? Kan man mäta massa på en foton?

// Fredric

fotoner har ingen massa men de påverkas av gravitation... en foton e en ljuspartikel (kan va allt från radiovågor till gammastrålning) och elektroner e en minusladdad partikel som utgör bland annat elektricitet
Senast redigerat av Alphasonic (7 september 2006)

draminbil.nu
1 382 Inlägg
7 september 2006
Jag lyckas (efter att ha läst igenom ditt sista inlägg 3gånger) fatta ungefär hälften av det du säger Göran..
Vad jag inte fattar är vad det har med spelteorin att göra ? ( Se det som en fråga tongue )

173 Inlägg
7 september 2006
Alphasonic skrev:
Ostsåsen skrev:

// Fredric

fotoner har ingen massa men de påverkas av gravitation... en foton e en ljuspartikel (kan va allt från radiovågor till gammastrålning) och elektroner e en minusladdad partikel som utgör bland annat elektricitet

Ok tack!

Piratpartiet
339 Inlägg
8 september 2006
sen kan ju en elektron krocka med en positron (anti-elektron) och övergå till 2 st fotoner tongue

173 Inlägg
9 september 2006
Alphasonic skrev:
sen kan ju en elektron krocka med en positron (anti-elektron) och övergå till 2 st fotoner tongue

Har inte en aning om vad du pratar om. Men då fick jag bara G i fysiken också ... smile

Sök