2737
Sök

Hur mycket pluggade du inför teoriprovet för tung lastbil + släp?

19 Inlägg
6 februari 2012
Trådstartare
Hej!
Jag har B-körkort och jag fick 58/65 på teoriprovet och nu när jag ändå är i farten funderar jag på att ta CE-kort. Men frågan är hur mycket mer måste man läsa om man skall ta lastbilskort.

Farsan säger att det är mycket teori. Men om jag bestämmer mig för att klara CE-kort så borde jag ju klara det. Jag är ju bara 19 och bor hemma så det är inte bråttom.

Så till er som har CE kort; hur lång tid pluggade du teori?

MVH
Teo Grimberg
Senast redigerat av SashaGarbo (6 februari 2012)

1 863 Inlägg
7 februari 2012
Pluggade teori i 2 veckor på körskolan, sen klarade jag c kortet. Skrev direkt efter för ce.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

19 Inlägg
7 februari 2012
Trådstartare
Okey smile Hur länge övningskörde du?

MVH
Teo Grimberg

1 863 Inlägg
7 februari 2012
C körde jag 8 lektioner på intensiv kurs och släpet tog jag på skola på hemorten, där blev det 10 lektioner utdraget på 5 månader.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

19 Inlägg
7 februari 2012
Trådstartare
Okey.

Var det mycket svårare än B-körkortsteorin eller var det bara att lära sig lite siffror typ?

535 Inlägg
7 februari 2012
SashaGarbo skrev:
Okey.

Var det mycket svårare än B-körkortsteorin eller var det bara att lära sig lite siffror typ?

Det var inte speciellt svårt. Det är ju ett B prov i grunden dom sedan slängt på lite lastbilspecifika frågor på.
Om du har bra koll på B teorin nu så kanske du tillomed fixar C provet iomed felmarginalen man får ha.

Det dryga är yrkeskompetensbeviset. Men det är ju ett senare problem då det inte hör till körkortet.

24 Inlägg
7 februari 2012
tog mitt på intensiv kurs på 1månad 2 veckor terori sen 3 veck uppskrivning 4 uppkörning

det underlättar mkt om man är intresserad av det man läser om tex hurlastbilen är uppbygd o fungerar osv annars blir det kämpigt

sen e det inte så billigt heller:/ när ykb tillkommer osv

Sök