2546
Sök

Civil poliser att akta sig för i NORRKÖPING till sommaren?!

1 217 Inlägg
15 februari 2012
volvo_245_racing skrev:
Detta låter inte så trafiksäkert? Polisen är ute pågrund av att dem Vill minska olyckor och ha trafiksäkra bilar på vägen, skall ni köra snabbt åk ut på bana istället!

Dom är snarare ute efter att fylla sin böteskvot, sedan skiter dom i riktiga brott istället.

5 198 Inlägg
15 februari 2012
Ksj skrev:
volvo_245_racing skrev:
Detta låter inte så trafiksäkert? Polisen är ute pågrund av att dem Vill minska olyckor och ha trafiksäkra bilar på vägen, skall ni köra snabbt åk ut på bana istället!

Dom är snarare ute efter att fylla sin böteskvot, sedan skiter dom i riktiga brott istället.

Finns det verkligen folk som tror det fortfarande.... kör som folk och va som bilister i trafiken så slipper man böter.

27 Inlägg
15 februari 2012
lysser det blått så gasa för fan. stannar man får man skylla sig själv

7 393 Inlägg
15 februari 2012
Iam2fast4U skrev:
polisen är nere på jobbet ibland och byter bilar  för att inte bli igenkända, händer väl varannan/var tredje månad
så ni kan rabbla upp hur många märken som helst

tror det är spanbilar,, för det kostar skjortan att polisutr en bil,, md allt vad innebär,, jag har en kompis som hyr ut bilar,, han får endel polisuppdrag,,  de ska helst vara skitiga, för då tar inte buset dem som polisbilar wink de används som spanbilar, meo är fartsyndare säkra wink
Senast redigerat av granadadr (15 februari 2012)

Sothora <3
1 201 Inlägg
15 februari 2012
precis som han skriver ovanför,  alla som reflekterar över snutens civilbilar är lite mer diskreta radiobilar bara, för tex trafikövervakning. Inhämtningar av olika slag osv. Dom bilar som hyrs/leasar byts ut ofta är riktat mot spaningsarbete.

Bildemonterare samt egen verkstad. !

420 Inlägg
15 februari 2012
Ni som sitter med reggnummer osv. Hade ni tänkt att ha ett anteckningsblock i bilen?

Antingen kör man efter lagen och de hastigheter som visas eller så kör man som man vill och tar böter därefter.

7 393 Inlägg
15 februari 2012
Jimmylainen skrev:
Ni som sitter med reggnummer osv. Hade ni tänkt att ha ett anteckningsblock i bilen?

Antingen kör man efter lagen och de hastigheter som visas eller så kör man som man vill och tar böter därefter.

ibland kan det faktiskt vara bra å känna igen dem,, om man kommer bakifrån,, är de dem som kommer bakifrån är det oftast försent,,, jag hade iof den mkt otroliga turen att klara mig för några veckor sedan,, phuuu det kom en bil lite för snabbt bakifrån för min smak,, så jag saktade direkt ner ååå japp en civilare,, klarade mig smile men på håret,,

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
15 februari 2012
Ksj skrev:
volvo_245_racing skrev:

Sluta låtsas som om vi lever i nån anarki där polisen åker runt och ger böter till höger och vänster, har du inte gjort något får du inte heller böter.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

1 217 Inlägg
15 februari 2012
discokapten skrev:
Ksj skrev:
volvo_245_racing skrev:

Sluta låtsas som om vi lever i nån anarki där polisen åker runt och ger böter till höger och vänster, har du inte gjort något får du inte heller böter.

Jag kan skryta med det faktum att jag ALDRIG fått böter, även om haffas har försökt dela ut sina löjliga lappar ibland.

Här har du en källa som visar att dom har kvot på hur många löjliga lappar dom måste dela ut:

http://www.expressen.se/gt/arets-boteskvot-ska-fyllas/ 

Välkommen till verkligheten.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
15 februari 2012
Kör inte som ett as så slipper du oroa dig smile Annars ta det piano förbi Saab, Volvo och vag

Rock'n Roll

578 Inlägg
15 februari 2012
TenZer skrev:
Kör inte som ett as så slipper du oroa dig smile Annars ta det piano förbi Saab, Volvo och vag

Tänkte precis skriva samma sak. Ska man köra som ett as så får man ta att man blir tagen eller köra lugnt och slippa bli tagen smile

1 433 Inlägg
16 februari 2012
Trådstartare
discokapten skrev:
Det är V70:is i olika färger 9-5:or i olika färger och ni kommer säkert se passater i olika färger också... Väx upp för fan och kör med hjärnan så slipper ni ha problem med snuten.

oj förlåt får köpa mig en trött jävla Saab så kan jag inget annat än att köra som folk!

denna tråd handlar inte om att jag kör för fort handlar om att min bil inte ska få flygande bes!

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
16 februari 2012
SylvesterStallone skrev:
discokapten skrev:
Det är V70:is i olika färger 9-5:or i olika färger och ni kommer säkert se passater i olika färger också... Väx upp för fan och kör med hjärnan så slipper ni ha problem med snuten.

oj förlåt får köpa mig en trött jävla Saab så kan jag inget annat än att köra som folk!

denna tråd handlar inte om att jag kör för fort handlar om att min bil inte ska få flygande bes!

Ha ett vettigt avgasrör och kör som folk så brukar det fortfarande inte vara något problem.

6 632 Inlägg
16 februari 2012
discokapten skrev:
SylvesterStallone skrev:
discokapten skrev:

Ha ett vettigt avgasrör och kör som folk så brukar det fortfarande inte vara något problem.

Attityden går dock över det ;>

De/Dem

1 433 Inlägg
16 februari 2012
Trådstartare
Malheus skrev:
discokapten skrev:
SylvesterStallone skrev:

Attityden går dock över det ;>

:o ?

carzy
461 Inlägg
22 februari 2012
Sluta gnälla moralkärringar, vill pojken veta vad det finns för civilare i stan så vill han väl det.
Tror alla förstår att man inte åker dit om man kör lagligt.

Team BSG

1 433 Inlägg
22 februari 2012
Trådstartare
Mobeerg skrev:
Sluta gnälla moralkärringar, vill pojken veta vad det finns för civilare i stan så vill han väl det.
Tror alla förstår att man inte åker dit om man kör lagligt.

word!

730 Inlägg
22 februari 2012
gamlingen skrev:
Ksj skrev:
volvo_245_racing skrev:

Finns det verkligen folk som tror det fortfarande.... kör som folk och va som bilister i trafiken så slipper man böter.

Jo dom måste fylla sin kvot.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
22 februari 2012
master_- skrev:
gamlingen skrev:
Ksj skrev:

Du skojar va?

730 Inlägg
22 februari 2012
discokapten skrev:
master_- skrev:
gamlingen skrev:

Du skojar va?

Nej det gör jag inte, och detta är inte jag tror utan vet,  en bekants sambo är polis i Norrköping.

Sök