3024
Sök

BMW 3-serie till 20-åring?

73 Inlägg
19 februari 2012
Trådstartare
#41
Det finns väl en del nackdelar med importerad vad jag hört, som svårare att försäkra/dyrare, svårare att sälja mm.

Men denna: http://www.blocket.se/stockholm/BMW_323 … 15&w=3 Som jag tycker ser fin ut?

Hur ska jag kunna veta att den är ok att köpa? Är det värt risken att flyga till sthlm?

Ubåtsingenjör
7 283 Inlägg
19 februari 2012
#42
FiLLZor skrev:
Det finns väl en del nackdelar med importerad vad jag hört, som svårare att försäkra/dyrare, svårare att sälja mm.

Men denna: http://www.blocket.se/stockholm/BMW_323 … 15&w=3 Som jag tycker ser fin ut?

Hur ska jag kunna veta att den är ok att köpa? Är det värt risken att flyga till sthlm?
dyrare ?? inte vad jag märkt av i alla fall ... det enda är att man inte alltid kan försäkra via nätet, men SÅ jobbigt är det inte att ringa i och försäkra bilen

Ser absolut inga nackdelar med en importbil... De byggs i samma fabrik utav samma människor


73 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
#43
http://www.blocket.se/stockholm/BMW_330 … 15&w=3

Är inte denna väldigt billig för vad den gått? yikes Mätarfiffel?

1 168 Inlägg
20 februari 2012
#44
Spana besiktningspapper innan, ring tidigare ägare.
Men övrigt, 5d, ingen rockig utrustning IMO, kan inte BMW bra, men den såg ut o sakna M paket, sportstolar osv. Ratten såg lite häftig ut dock! smile Färgen var inte snygg.


73 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
#45
jimmzzan skrev:
Spana besiktningspapper innan, ring tidigare ägare.
Men övrigt, 5d, ingen rockig utrustning IMO, kan inte BMW bra, men den såg ut o sakna M paket, sportstolar osv. Ratten såg lite häftig ut dock! smile Färgen var inte snygg.
Nä jag vet, färgen var inget o hänga i granen. Hela bilen kändes lite gubbig..

Är nog mer intresserad av denna: http://www.blocket.se/stockholm/BMW_323 … 15&w=3

Handledare
1 481 Inlägg
20 februari 2012
#46
FiLLZor skrev:
jimmzzan skrev:
Spana besiktningspapper innan, ring tidigare ägare.
Men övrigt, 5d, ingen rockig utrustning IMO, kan inte BMW bra, men den såg ut o sakna M paket, sportstolar osv. Ratten såg lite häftig ut dock! smile Färgen var inte snygg.
Nä jag vet, färgen var inget o hänga i granen. Hela bilen kändes lite gubbig..

Är nog mer intresserad av denna: http://www.blocket.se/stockholm/BMW_323 … 15&w=3
Den såg ju bra ut. Tre ägare, se upp bara , den räknas som -99:a enl. VV. Den är lite dyr. Borde gå att pruta ned en del. Köpte min 320 -01:a med mindre mil för samma pengar för ett år sedan. Min är en 320 men har samma effekt, 170 hk.

Ratten i den gröna är en vanlig sportratt.


73 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
#47
saab_sonett skrev:
FiLLZor skrev:
jimmzzan skrev:
Spana besiktningspapper innan, ring tidigare ägare.
Men övrigt, 5d, ingen rockig utrustning IMO, kan inte BMW bra, men den såg ut o sakna M paket, sportstolar osv. Ratten såg lite häftig ut dock! smile Färgen var inte snygg.
Nä jag vet, färgen var inget o hänga i granen. Hela bilen kändes lite gubbig..

Är nog mer intresserad av denna: http://www.blocket.se/stockholm/BMW_323 … 15&w=3
Den såg ju bra ut. Tre ägare, se upp bara , den räknas som -99:a enl. VV. Den är lite dyr. Borde gå att pruta ned en del. Köpte min 320 -01:a med mindre mil för samma pengar för ett år sedan. Min är en 320 men har samma effekt, 170 hk.

Ratten i den gröna är en vanlig sportratt.
Ja jag har också lagt märke till det, den tillverkades -99 Men togs i trafik -00. Så de är väl något missförstånd kanske.

Frågan är om man vågar ta risken att flyga till sthlm för den..?

Handledare
1 481 Inlägg
20 februari 2012
#48
FiLLZor skrev:
saab_sonett skrev:
FiLLZor skrev:

Nä jag vet, färgen var inget o hänga i granen. Hela bilen kändes lite gubbig..

Är nog mer intresserad av denna: http://www.blocket.se/stockholm/BMW_323 … 15&w=3
Den såg ju bra ut. Tre ägare, se upp bara , den räknas som -99:a enl. VV. Den är lite dyr. Borde gå att pruta ned en del. Köpte min 320 -01:a med mindre mil för samma pengar för ett år sedan. Min är en 320 men har samma effekt, 170 hk.

Ratten i den gröna är en vanlig sportratt.
Ja jag har också lagt märke till det, den tillverkades -99 Men togs i trafik -00. Så de är väl något missförstånd kanske.

Frågan är om man vågar ta risken att flyga till sthlm för den..?
Årsmodellen är väl inga problem i sig. Det är en 00:a men den räknas som 99:a eftersom den är tillverkad i oktober 99. Se till att det blir rätt pris bara.
Senaste ägaren har haft den sedan 2005 så den borde vara välskött.


73 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
#49
saab_sonett skrev:
FiLLZor skrev:
saab_sonett skrev:

Den såg ju bra ut. Tre ägare, se upp bara , den räknas som -99:a enl. VV. Den är lite dyr. Borde gå att pruta ned en del. Köpte min 320 -01:a med mindre mil för samma pengar för ett år sedan. Min är en 320 men har samma effekt, 170 hk.

Ratten i den gröna är en vanlig sportratt.
Ja jag har också lagt märke till det, den tillverkades -99 Men togs i trafik -00. Så de är väl något missförstånd kanske.

Frågan är om man vågar ta risken att flyga till sthlm för den..?
Årsmodellen är väl inga problem i sig. Det är en 00:a men den räknas som 99:a eftersom den är tillverkad i oktober 99. Se till att det blir rätt pris bara.
Senaste ägaren har haft den sedan 2005 så den borde vara välskött.
Okok, var ser du hur länge han haft den?

Handledare
1 481 Inlägg
20 februari 2012
#50
Har tillgång till en speciell site för handlare.......


63 Inlägg
20 februari 2012
#51
FiLLZor skrev:
http://www.blocket.se/stockholm/BMW_330_Acc_Lagmil_Sv_sald_0__kontant_rantafr_38750521.htm?ca=23_15&w=3

Är inte denna väldigt billig för vad den gått? yikes Mätarfiffel?
Något skumt är det med den.
6 ägare avställd och köpt på kredit står det på VV

Fordonsidentifikation
Registreringsnummer: SJK087
Fabrikat: BMW 330I LIM MJ01
Färg: GRÖN     Fordonsslag: PB
Fordonsår: 2001     Fordonsslagsklass: I
Chassinummer: WBAAV51080JT02712
Typgodkännandenummer: e1*98/14*0097*08
Typgodkännandedatum: 2000-07-07
Senaste EU-regbevis del 1: 2009-06-17
Senaste EU-regbevis del 2: 2008-01-25
Handelsbeteckning:
Upplysningar: Kredit

Ägare/Brukare
Namn: MIA BILCENTER I HUDDINGE AB
Adress: DALHEMSVÄGEN 31
Postnr: 141 46     Förvärvsdatum: 2012-02-20
Ort: HUDDINGE

Försäkringsuppgifter
Försäkringsbolag: TRYGG-HANSA
Försäkringsdatum: 2012-02-20

Kreditgivare
Orgnr: 556021-1475
Namn: NORDEA FINANS SVERIGE AB
Slutdatum kredit: 2013-03-01

Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (2012-02-20)
Tillfällig registrering: Nej     Privatimport: Nej
Antal ägare: 6     Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat: 2001-02
Producentansvarig: 556313-5002
I trafik första gången i Sverige: 2002-02-27


2 982 Inlägg
21 februari 2012
#52
har bilfirman belånat bilen för att få loss kontanter?


63 Inlägg
21 februari 2012
#53
Rock-Star skrev:
har bilfirman belånat bilen för att få loss kontanter?
Verkar ju inte bättre


Rumpmas
3 860 Inlägg
21 februari 2012
#54
6 ägare betyder antagligen

1. Bilfirma

2. Brukare

3. Bilfirma

4. Brukare

5. Bilfirma

6. Bilfirma

Om den inte sålts privat någon gång.

Alla bilar på bilfirmor är i regel avställda.

Edit: Visst går det att sitta och vela, men ingen annan kan ju avgöra vilken bil som passar dig bäst även om de skulle åka och titta på bilarna åt dig. Du får helt enkelt titta ut någon bra bil och ringa på den och ställa frågor. Säger magkänslan nej eller om något verkar konstigt avstår du. Sitter du bara och tittar runt på annonser kommer du aldrig att komma längre. Hittar du en bil som passar dig och inget är konstigt med den stämmer du träff helt enkelt. Och är beredd att åka hem tomhänt om det visar sig att du trots allt hade fel.
Senast redigerat av Andromeda (21 februari 2012)


1 365 Inlägg
21 februari 2012
#55
Det är en stor skillnad i upplevd effekt mellan en 328 och en 323 för att inte tala om en 330 och en 323. Även om den är snygg skulle jag spana efter en 330. Jag tror du blir en aning besviken när du blir omkörd av 328 E36 annars för 1/3 av priset.


huh?
10 427 Inlägg
21 februari 2012
#56
Richtenb skrev:
Det är en stor skillnad i upplevd effekt mellan en 328 och en 323 för att inte tala om en 330 och en 323. Även om den är snygg skulle jag spana efter en 330. Jag tror du blir en aning besviken när du blir omkörd av 328 E36 annars för 1/3 av priset.
Fast skillnaden bara är ca 30hk i maxeffekt över hela spannet wink


1 365 Inlägg
22 februari 2012
#57
Just saying, särskilt om utgångspunkten var en 328 eller 330 i första punkten så misstänker jag att effekt och vrid spelar roll. En 323 har inte en chans mot en 328 trots att skillnaden inte är gigantisk

steifan skrev:
Richtenb skrev:
Det är en stor skillnad i upplevd effekt mellan en 328 och en 323 för att inte tala om en 330 och en 323. Även om den är snygg skulle jag spana efter en 330. Jag tror du blir en aning besviken när du blir omkörd av 328 E36 annars för 1/3 av priset.
Fast skillnaden bara är ca 30hk i maxeffekt över hela spannet wink


huh?
10 427 Inlägg
22 februari 2012
#58
Richtenb skrev:
Just saying, särskilt om utgångspunkten var en 328 eller 330 i första punkten så misstänker jag att effekt och vrid spelar roll. En 323 har inte en chans mot en 328 trots att skillnaden inte är gigantisk

steifan skrev:
Richtenb skrev:
Det är en stor skillnad i upplevd effekt mellan en 328 och en 323 för att inte tala om en 330 och en 323. Även om den är snygg skulle jag spana efter en 330. Jag tror du blir en aning besviken när du blir omkörd av 328 E36 annars för 1/3 av priset.
Fast skillnaden bara är ca 30hk i maxeffekt över hela spannet wink
Till 100 är det nog väldigt jämt. Kollar man på Youtubeklipp så verkar "alla" bilar göra det på 7s. wink


1 365 Inlägg
22 februari 2012
#59
Jaha du menar såhär jämnt alltså smile. Inte en chans som sagt någonstans i registret

http://www.youtube.com/watch?v=GqKTuTVKy4k
http://www.youtube.com/watch?v=rb8_uABCCKA
http://www.youtube.com/watch?v=WzBTW6Q47d0
http://www.youtube.com/watch?v=_zT-w-O-cvs


steifan skrev:
Richtenb skrev:
Just saying, särskilt om utgångspunkten var en 328 eller 330 i första punkten så misstänker jag att effekt och vrid spelar roll. En 323 har inte en chans mot en 328 trots att skillnaden inte är gigantisk

steifan skrev:

Fast skillnaden bara är ca 30hk i maxeffekt över hela spannet wink
Till 100 är det nog väldigt jämt. Kollar man på Youtubeklipp så verkar "alla" bilar göra det på 7s. wink


Team Pro5
313 Inlägg
22 februari 2012
#60
Richtenb skrev:
Jaha du menar såhär jämnt alltså smile. Inte en chans som sagt någonstans i registret

http://www.youtube.com/watch?v=GqKTuTVKy4k
http://www.youtube.com/watch?v=rb8_uABCCKA
http://www.youtube.com/watch?v=WzBTW6Q47d0
http://www.youtube.com/watch?v=_zT-w-O-cvs


steifan skrev:
Richtenb skrev:
Just saying, särskilt om utgångspunkten var en 328 eller 330 i första punkten så misstänker jag att effekt och vrid spelar roll. En 323 har inte en chans mot en 328 trots att skillnaden inte är gigantisk


Till 100 är det nog väldigt jämt. Kollar man på Youtubeklipp så verkar "alla" bilar göra det på 7s. wink
gällde inte tråden e46 karossen? eller är jag helt ute och simmar?

Med vänliga hälsningar / Best regards
Daniel Kronvall-Pedersen
Webmaster @ Team-Overdrive.tk
http://www.team-overdrive.tk


Sök