3610
Sök

Goddess - BMW M3 E46 Goes ESS Kompressor VT2-550

147 Inlägg
10 september 2012
Trådstartare
#121
NKM-Victor skrev:
TCG skrev:
Freja84 skrev:
Så då var det dags att börja igen med mitt lilla projekt wink kört med kompressorn nån månad shit va kul det är smile Nu är det dags att börja  installera AEM (Metanol) sprutet har typ 4 dagar på mig att bli klar :0 så ikväll ska de börja rivas i bagageluckan....kommer med info och bilder i veckan.
Funderar även på ta bort catarna och sätta rakarör men känns som de kommer börja låta satan och ej bli g-kännd att köras på bana men de löser sig.

Racekattar är godkända på bes. och bromsar väl inte nämnvärt mycket? Inte många kronor och du slipper att göra något inför bes.

Då kan du även med gott samvete sätta en skylt i stil med denna på bilen också. wink
http://farm8.static.flickr.com/7236/723 … e2c38b.jpg

Hello Hello smile
Kattarna bromsar en del effekt.. men förstärker mest ljudet, på de fleesta bilar i alla fall. De väldigt olika, men effekt tar de på alla bilar. Men vill bara påpeka , att race-kattar för bilar med över 3-400 hk, och definitivt med 500+ hk kostar mycket med stort M .. räkna race-katt för 10 tusen !  De ingen höjdare big_smile  Ingen som kräver detta dock förutom SBF , för tillfället.  I time attack är det ännu inte klart hur de blir 2013..     

Men passar på : Hur går de me bilen nu då? Koppling? Metanolet? Testat nått mer?

// Victor

Tjena!

Jo med kattarna dämpar effekten jag vill ha ut det där sista utan att behöva byta remhjul kombinationen kompressor metis och inga kattar gör ju mer en om jag skulle ha original bil och ta bort kattarna... iom att jag redan har bytt slutburken till supersprint som för övrigt redan har förstärkt ljudet på varv mkt är jag rädd det ska låta för mkt?

Jag får väl helt enkelt prova mig fram.

Jag har ställt av bilen för i år vi kommer hålla på i vinter med en koppling som håller för 700 hp ca och få till metisen så den kommer va klar till våren vi kommer sattsa stenhårt på timeattack nästa år, det ska bli så kul ser fram emot det som fan!
Nu är det bara sponsorer som saknas ;p


I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
10 september 2012
#122
Freja84 skrev:
NKM-Victor skrev:
TCG skrev:

Racekattar är godkända på bes. och bromsar väl inte nämnvärt mycket? Inte många kronor och du slipper att göra något inför bes.

Då kan du även med gott samvete sätta en skylt i stil med denna på bilen också. wink
http://farm8.static.flickr.com/7236/723 … e2c38b.jpg

Hello Hello smile
Kattarna bromsar en del effekt.. men förstärker mest ljudet, på de fleesta bilar i alla fall. De väldigt olika, men effekt tar de på alla bilar. Men vill bara påpeka , att race-kattar för bilar med över 3-400 hk, och definitivt med 500+ hk kostar mycket med stort M .. räkna race-katt för 10 tusen !  De ingen höjdare big_smile  Ingen som kräver detta dock förutom SBF , för tillfället.  I time attack är det ännu inte klart hur de blir 2013..     

Men passar på : Hur går de me bilen nu då? Koppling? Metanolet? Testat nått mer?

// Victor

Tjena!

Jo med kattarna dämpar effekten jag vill ha ut det där sista utan att behöva byta remhjul kombinationen kompressor metis och inga kattar gör ju mer en om jag skulle ha original bil och ta bort kattarna... iom att jag redan har bytt slutburken till supersprint som för övrigt redan har förstärkt ljudet på varv mkt är jag rädd det ska låta för mkt?

Jag får väl helt enkelt prova mig fram.

Jag har ställt av bilen för i år vi kommer hålla på i vinter med en koppling som håller för 700 hp ca och få till metisen så den kommer va klar till våren vi kommer sattsa stenhårt på timeattack nästa år, det ska bli så kul ser fram emot det som fan!
Nu är det bara sponsorer som saknas ;p

Har du bytt/tagit bort ljuddämparen på mitten av avgassystemet där systemet delar sig?

Jag har 2st 300cells racekattar, ersatt mittendämparen med en x-pipe och fullflödes slutljuddämpare.
Det är kul att köra korta sträckor då det låter rått men längre sträckor är det lite högt.
Nu är det ju förvisso V8a men såhär låter det nu:


I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
10 september 2012
#123
NKM-Victor skrev:
TCG skrev:
Freja84 skrev:
Så då var det dags att börja igen med mitt lilla projekt wink kört med kompressorn nån månad shit va kul det är smile Nu är det dags att börja  installera AEM (Metanol) sprutet har typ 4 dagar på mig att bli klar :0 så ikväll ska de börja rivas i bagageluckan....kommer med info och bilder i veckan.
Funderar även på ta bort catarna och sätta rakarör men känns som de kommer börja låta satan och ej bli g-kännd att köras på bana men de löser sig.

Racekattar är godkända på bes. och bromsar väl inte nämnvärt mycket? Inte många kronor och du slipper att göra något inför bes.

Då kan du även med gott samvete sätta en skylt i stil med denna på bilen också. wink
http://farm8.static.flickr.com/7236/723 … e2c38b.jpg

Hello Hello smile
Kattarna bromsar en del effekt.. men förstärker mest ljudet, på de fleesta bilar i alla fall. De väldigt olika, men effekt tar de på alla bilar. Men vill bara påpeka , att race-kattar för bilar med över 3-400 hk, och definitivt med 500+ hk kostar mycket med stort M .. räkna race-katt för 10 tusen !  De ingen höjdare big_smile  Ingen som kräver detta dock förutom SBF , för tillfället.  I time attack är det ännu inte klart hur de blir 2013..     

Men passar på : Hur går de me bilen nu då? Koppling? Metanolet? Testat nått mer?

// Victor

Jag är ingen expert men jag köpte mina kattar från A-alt-avgassytem i Mölndal(Göteborg).
Metalliska Hög-Flödes Katalysatorer
Anslutning: 3” (76.20mm)
Max 5.7L (Turbo 3.0L)
1750:-
x2

Med risk att framstå som nybörjare.. Jag räknar det då som att jag antingen kan ha 11.4 liters motor eller 6liter med Turbo(hur mycket den laddar framgår dock inte). smile

Att det skulle stiga från 1750.- x2 till 10.000.- x2 för att man har 500Hk tycker jag låter som ockerpris?

147 Inlägg
10 september 2012
Trådstartare
#124
Kollade för skojs skull upp supersprint racekattar det va inte billigt nått i stil med det victor sa smile men alltså jag kan köpa racekattar det är inte det som är det stora problemet här utan tänkte kanske man kan komma undan utan. Men jag får nog prova mig fram  men tipps är alltid välkommet smile


49 Inlägg
10 september 2012
#125
Freja84 skrev:
NKM-Victor skrev:
TCG skrev:

Racekattar är godkända på bes. och bromsar väl inte nämnvärt mycket? Inte många kronor och du slipper att göra något inför bes.

Då kan du även med gott samvete sätta en skylt i stil med denna på bilen också. wink
http://farm8.static.flickr.com/7236/723 … e2c38b.jpg

Hello Hello smile
Kattarna bromsar en del effekt.. men förstärker mest ljudet, på de fleesta bilar i alla fall. De väldigt olika, men effekt tar de på alla bilar. Men vill bara påpeka , att race-kattar för bilar med över 3-400 hk, och definitivt med 500+ hk kostar mycket med stort M .. räkna race-katt för 10 tusen !  De ingen höjdare big_smile  Ingen som kräver detta dock förutom SBF , för tillfället.  I time attack är det ännu inte klart hur de blir 2013..     

Men passar på : Hur går de me bilen nu då? Koppling? Metanolet? Testat nått mer?

// Victor

Tjena!

Jo med kattarna dämpar effekten jag vill ha ut det där sista utan att behöva byta remhjul kombinationen kompressor metis och inga kattar gör ju mer en om jag skulle ha original bil och ta bort kattarna... iom att jag redan har bytt slutburken till supersprint som för övrigt redan har förstärkt ljudet på varv mkt är jag rädd det ska låta för mkt?

Jag får väl helt enkelt prova mig fram.

Jag har ställt av bilen för i år vi kommer hålla på i vinter med en koppling som håller för 700 hp ca och få till metisen så den kommer va klar till våren vi kommer sattsa stenhårt på timeattack nästa år, det ska bli så kul ser fram emot det som fan!
Nu är det bara sponsorer som saknas ;p

Tjena,

Härligt Freja, de låter som du har koll på läget. Kör på big_smile  Hojta till om du skulle ha några frågor kring time attack.  Alt. kan du ta med vänner och ha kul på vår säsongsavslutning, där vi kör långlopp med gokart och snackar och har kul - o käkar o snackar mer för dom som vill. Kolla vår facebooksida bara ! Där har du också chansen att prata och fråga fler folk i timeattack-ledningen. Ha det såå bra smile

Victor @ NKM Racing Team
Ambassadör @ timeattack.nu
NKM -> Facebook

21 Inlägg
18 september 2012
#126
Tjena Freja,
Hoppas bilen går som ett skott. Jag ska sälja min och är du sugen på några delar så är det till salu (förutom stolarna). Du vet vad som satt på den. :-)

För övriga spekulanter på ett VT2-550 kit så har jag ett till salu. Det har gått 700 mil och det finns ytterligare ett remhjul för extra laddtryck om man vill ha det. Bilen går verkligen som ett skott med dessa grejer, det kan jag intyga! Maila på mangelind@yahoo.se

Hoppas det var okej att jag hi-jackade tråden. :-)

21 Inlägg
18 september 2012
#127
Freja.
Köp mina grenrör, katersättningsrör och x-pipe (Supersprint). Slutburk hade du väl redan?
Kan intyga att även med original slutburk så blir det en markant skillnad på ljud med dessa prylar.

147 Inlägg
18 september 2012
Trådstartare
#128
Magnus_L skrev:
Freja.
Köp mina grenrör, katersättningsrör och x-pipe (Supersprint). Slutburk hade du väl redan?
Kan intyga att även med original slutburk så blir det en markant skillnad på ljud med dessa prylar.

Maila mig pris m.m freja.soderblom@gmail.com


371 Inlägg
6 november 2012
#129
riktigt grymt projekt! hur kan jag ha missat det här?
tänkte kolla vad du har för max laddtryck? och om du vet hur mycket man kan ladda utan original insuget spricker?
MVH Calle


147 Inlägg
6 november 2012
Trådstartare
#130
lindstrome skrev:
riktigt grymt projekt! hur kan jag ha missat det här?
tänkte kolla vad du har för max laddtryck? och om du vet hur mycket man kan ladda utan original insuget spricker?
MVH Calle

Tja...
Tack så mycket smile jag laddar nästan 0,7 bar. Såg du hade VT450 med original insuget kvar? Ja skulle gissa att man ska vara lite försiktig eftersom 100 hp till har de bytt insuget....


371 Inlägg
6 november 2012
#131
Freja84 skrev:
lindstrome skrev:
riktigt grymt projekt! hur kan jag ha missat det här?
tänkte kolla vad du har för max laddtryck? och om du vet hur mycket man kan ladda utan original insuget spricker?
MVH Calle

Tja...
Tack så mycket smile jag laddar nästan 0,7 bar. Såg du hade VT450 med original insuget kvar? Ja skulle gissa att man ska vara lite försiktig eftersom 100 hp till har de bytt insuget....

okej, vet du om man kan köpa ett löst insug hos ess? eller om det finns några eftermarknadsinsug? jag har sett att folk har "egensvetsade" av något slag, men ingen som har svarat mig på vart dom har köpt de..

riktigt grym m3a du har iaf! vet du ungefär hur mycket du tjänade i hk på att köra med metanol? big_smile
MVH Calle


665 Inlägg
1 juli 2013
#132
lindstrome skrev:
Freja84 skrev:
lindstrome skrev:
riktigt grymt projekt! hur kan jag ha missat det här?
tänkte kolla vad du har för max laddtryck? och om du vet hur mycket man kan ladda utan original insuget spricker?
MVH Calle

Tja...
Tack så mycket smile jag laddar nästan 0,7 bar. Såg du hade VT450 med original insuget kvar? Ja skulle gissa att man ska vara lite försiktig eftersom 100 hp till har de bytt insuget....

okej, vet du om man kan köpa ett löst insug hos ess? eller om det finns några eftermarknadsinsug? jag har sett att folk har "egensvetsade" av något slag, men ingen som har svarat mig på vart dom har köpt de..

riktigt grym m3a du har iaf! vet du ungefär hur mycket du tjänade i hk på att köra med metanol? big_smile
MVH Calle

Ang insuget sök dej hos PPF, de kan nog ordna allt för dina behov. De killar sysslar bara med BMW.

Med vänlig hälsning Adde

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)

med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
902 Inlägg
13 februari 2014
#134
kul tjejen!

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)

20 Inlägg
6 mars 2014
#135
Coolt. Jag följer;)

Mazda 323 GT-R

38 Inlägg
17 juni 2014
#136
detta måste man följa lycka till med bygget

147 Inlägg
17 juni 2014
Trådstartare
#137
Tack! Detta var snart 3 år sedan smile dags för ny projekt tråd till vintern,  kommer bygga smidd maskin och turbo ska försöka sattsa på 1000 hp så får vi se vad det blir :p


38 Inlägg
17 juni 2014
#138
hoppas du får allt att funka och du får ner alla hästar i baken

147 Inlägg
17 juni 2014
Trådstartare
#139
smile hehe allt går...kommer få köra på slicks. ..


Vila i frid, pappa..
517 Inlägg
17 juni 2014
#140
Kul med kompressor! Har själv beställt ESS-kit till min lilla E39 525i. Några erfarenheter du vill dela med dig av såhär 2 år senare?



Sök