3027
Sök

Nissan 200sx s14 - nordstromj

3

24 517 Visningar
Projektet avslutat 22 januari 2013
2 419 Inlägg
4 juni 2012
#21
Soppa problem? kolla hur stiften ser ut! smile


1 772 Inlägg
4 juni 2012
Trådstartare
#22
strandberg31 skrev:
Soppa problem? kolla hur stiften ser ut! smile

Inte mätt något bränsletryck men finns chans att någon spridare säckar kanske? Stiften ser ut som dom ska.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

2 419 Inlägg
4 juni 2012
#23
nordstromjimmy skrev:
strandberg31 skrev:
Soppa problem? kolla hur stiften ser ut! smile

Inte mätt något bränsletryck men finns chans att någon spridare säckar kanske? Stiften ser ut som dom ska.

Ja funderade på ifall den kan få för mkt/lite soppa! svart ryker inget när du lastar på lite? Kan du se vad lambdan är på full last?


1 772 Inlägg
4 juni 2012
Trådstartare
#24
strandberg31 skrev:
nordstromjimmy skrev:
strandberg31 skrev:
Soppa problem? kolla hur stiften ser ut! smile

Inte mätt något bränsletryck men finns chans att någon spridare säckar kanske? Stiften ser ut som dom ska.

Ja funderade på ifall den kan få för mkt/lite soppa! svart ryker inget när du lastar på lite? Kan du se vad lambdan är på full last?

Vet att den svartryker lite ibland när man gasar på, men det är väl ganska normalt.  Den ligger runt 11,5-12 på fullast, och ser ut som att den ligger kvar ungefär där när den börjar gå dåligt, dock lite svårt att hinna läsa av den precis när de händer.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

2 419 Inlägg
4 juni 2012
#25
nordstromjimmy skrev:
strandberg31 skrev:
nordstromjimmy skrev:

Inte mätt något bränsletryck men finns chans att någon spridare säckar kanske? Stiften ser ut som dom ska.

Ja funderade på ifall den kan få för mkt/lite soppa! svart ryker inget när du lastar på lite? Kan du se vad lambdan är på full last?

Vet att den svartryker lite ibland när man gasar på, men det är väl ganska normalt.  Den ligger runt 11,5-12 på fullast, och ser ut som att den ligger kvar ungefär där när den börjar gå dåligt, dock lite svårt att hinna läsa av den precis när de händer.

Tror nog du har felet där! Har du ställbart sprut? lambdan skall ligga på 1,0/10!


1 772 Inlägg
4 juni 2012
Trådstartare
#26
strandberg31 skrev:
nordstromjimmy skrev:
strandberg31 skrev:

Ja funderade på ifall den kan få för mkt/lite soppa! svart ryker inget när du lastar på lite? Kan du se vad lambdan är på full last?

Vet att den svartryker lite ibland när man gasar på, men det är väl ganska normalt.  Den ligger runt 11,5-12 på fullast, och ser ut som att den ligger kvar ungefär där när den börjar gå dåligt, dock lite svårt att hinna läsa av den precis när de händer.

Tror nog du har felet där! Har du ställbart sprut? lambdan skall ligga på 1,0/10!

Nja, den är mappad till dessa värden vilket är normala så det är schysst.

Har en Apexi Power FC box.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

782 Inlägg
5 juni 2012
#27
Tja ,, hur såg stiften ut ? Hur är det med soppatrycket ? På commandern kan du se knock ,kolla det när du kör och se hur kurvan ser ut ,, lycka till
Edit såg nu att ni redan är inne på det spåret ,, jag har haft liknande symtom , då var min btr felkopplad , hade för lite bränsletryck .. Knock gick upp som fan = spikade ,, kan va värt och kolla vidare på. Mappningen borde det inte vara fel på ..
Senast redigerat av bushmyra (5 juni 2012)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..

1 772 Inlägg
6 juni 2012
Trådstartare
#28
bushmyra skrev:
Tja ,, hur såg stiften ut ? Hur är det med soppatrycket ? På commandern kan du se knock ,kolla det när du kör och se hur kurvan ser ut ,, lycka till
Edit såg nu att ni redan är inne på det spåret ,, jag har haft liknande symtom , då var min btr felkopplad , hade för lite bränsletryck .. Knock gick upp som fan = spikade ,, kan va värt och kolla vidare på. Mappningen borde det inte vara fel på ..

Tja smile Sist nu när jag kollade på stiften tyckte ja dom var något vitare än vanligt, tyder väl på att den gått magert sista tiden. Har inte haft möjlighet att kolla något tryck då jag saknar utrustning för det.

Kollade även Knock på commandern idag och den blev inte alls hög då felet inträffade.. Och som sagt, mappningen är de knappast något fel på.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

1 772 Inlägg
6 juni 2012
Trådstartare
#29
Har även gjort om alla (de flesta) jordpunkter då jag läst att folk med liknande problem haft just dålig jord, men utan resultat.

Även kollat soppapumpen då tankmätaren slutade funka efter driftingen, tänkte om den lossnat i tanken eller nåt men den satt kvar och fungerade som vanligt. Är det någon som tänkt på vart i tanken nivåavkännaren ska ligga? Min hade hamnat högst upp tydligen..

Böt även tillbaka till originalspridarna det sista jag gjorde och då gick den helkass men lär byta boxen och lmm också isf, men blir väl till att börja återställa bilen till original och kolla vartefter ifall felet återstår så man kommer något vart.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Allansson
6 juni 2012
#30
Snyggt kört i filmen!

Prenumeration lagd. big_smile

1 772 Inlägg
6 juni 2012
Trådstartare
#31
Allansson skrev:
Snyggt kört i filmen!

Prenumeration lagd. big_smile

Tackar, kul att höra.

Dessvärre får man köra 1 dag, och mecka 7 veckor. Men det är det faktiskt värt.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

782 Inlägg
6 juni 2012
#32
nordstromjimmy skrev:
Allansson skrev:
Snyggt kört i filmen!

Prenumeration lagd. big_smile

Tackar, kul att höra.

Dessvärre får man köra 1 dag, och mecka 7 veckor. Men det är det faktiskt värt.

ha ha stämmer bra lol får nog íhop min till gatebil ,,men vet inte om jag ska ner ännu .. hänger lite på ekonomin.
ska du ner ?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..

1 772 Inlägg
6 juni 2012
Trådstartare
#33
bushmyra skrev:
nordstromjimmy skrev:
Allansson skrev:
Snyggt kört i filmen!

Prenumeration lagd. big_smile

Tackar, kul att höra.

Dessvärre får man köra 1 dag, och mecka 7 veckor. Men det är det faktiskt värt.

ha ha stämmer bra lol får nog íhop min till gatebil ,,men vet inte om jag ska ner ännu .. hänger lite på ekonomin.
ska du ner ?

Okej, fint de. Nja, tror inte det. Tänkte försöka ta mig till Norge, för att titta. Satsar på att köra tävlingen på Lunda bara, lagom avstånd hem (2mil) ifall något skulle hända med bilen tongue

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

1 772 Inlägg
9 juni 2012
Trådstartare
#34
Jaha då är bilen återställd till original för att utesluta vissa delar, trodde problemet var borta då den gick fint när jag starta den första gången,

https://www1.garaget.org/gallery/images/73/72000/72000-99105c7505aeb59215e2453a1cee2bcf.jpg

men sen började den gå dåligt efter nån minut och stifiten ser ut så här,

https://www1.garaget.org/gallery/images/73/72000/72000-2f2d8e8a62ba44430645ca1870ea34a2.jpg

Så antingen går den jävligt magert och eftersom jag bytt till oriiginal pump och spridare så är det endast BTR kvar? Eller så tar den in vatten i cylindrarna och toppackningen är dålig ändå?

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

543 Inlägg
9 juni 2012
#35
Vad har du för lamdba värde när stiften ser ut så där?

Trött och bitter?? javisst!

1 772 Inlägg
9 juni 2012
Trådstartare
#36
tobbeh78 skrev:
Vad har du för lamdba värde när stiften ser ut så där?

Eftersom jag återställt bilen nu har jag inget extra uttag för bredbandslambdan så kan tyvärr ej svara på det.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

543 Inlägg
9 juni 2012
#37
Mina gamla bilar, ford sierra och peugoet 306 hade lika vita stift som din bil, dessa var helt orginal..

Vet att det råder delade meningar om att läsa av stiften i moderna bilar, det är inte riktigt som att kolla stiften i en 2 taktare där dom ska vara gyllenbruna (eller chockladbruna), det är iaf vad jag har hört men nu kanske någon som kan detta bättre kan rätta mig.

Trött och bitter?? javisst!

543 Inlägg
9 juni 2012
#38
strandberg31 skrev:
]
Tror nog du har felet där! Har du ställbart sprut? lambdan skall ligga på 1,0/10!

Vid fullast ska man väl ändå ha ett AFR värde på 12,5 (0,85 i lambda) för att få max förbränning och effekt?
Ligger du på lamdba 1.0 (AFR 14,7) så går det på tok för tunt.
lambda 1.0 (14,7) ska man ha på tomgång.

Trött och bitter?? javisst!

2 419 Inlägg
9 juni 2012
#39
tobbeh78 skrev:
strandberg31 skrev:
]
Tror nog du har felet där! Har du ställbart sprut? lambdan skall ligga på 1,0/10!

Vid fullast ska man väl ändå ha ett AFR värde på 12,5 (0,85 i lambda) för att få max förbränning och effekt?
Ligger du på lamdba 1.0 (AFR 14,7) så går det på tok för tunt.
lambda 1.0 (14,7) ska man ha på tomgång.

Vet inte hur det är med afr antog att lambda 1 var lika med afr 10!


543 Inlägg
9 juni 2012
#40
strandberg31 skrev:
tobbeh78 skrev:
strandberg31 skrev:
]
Tror nog du har felet där! Har du ställbart sprut? lambdan skall ligga på 1,0/10!

Vid fullast ska man väl ändå ha ett AFR värde på 12,5 (0,85 i lambda) för att få max förbränning och effekt?
Ligger du på lamdba 1.0 (AFR 14,7) så går det på tok för tunt.
lambda 1.0 (14,7) ska man ha på tomgång.

Vet inte hur det är med afr antog att lambda 1 var lika med afr 10!

Ah okej, här finns en översättningstabell http://www.tatech.fi/cms/uploads/Lambda_vs_AFR.pdf
Det är ingen linjär skala på dessa olika värden.

Trött och bitter?? javisst!


Sök